Samppasport  Futurez

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 750402 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KanttiPentti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1695 : 22.06.2018, 16:38:35 »
Liittimen muovikuoret on tiukat toisiinsa mutta sisällä olevat liitinpinnit ovat toisiinsa väljiä, yhteyteen tulee häiriötä kun tärinässä liittimessä ei sähkö aina kulje niin kuin pitäisi
Mutta kun liitinpinnin naaras-puolella ei ole väljää havaittavissa.

Mikä on oikea diagnosointiproseduuri?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1696 : 24.06.2018, 11:21:42 »
db37 liitintä ei oo auto käyttöön tarkotettu koska on tietokone liitin. autossa on tärinöitä ja yms ni ei tarvi paljoo olla välystä ku ongelmat alkaa.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1697 : 28.06.2018, 21:19:30 »
Onko mahdollista, että ms2 tuottaa erilaista singnaalia kierroslukumittarille kuin ms1. Ongelmana on sellainen kuin ms2 v3.0 en saa kierroslukumittaria toimimaan (suora johto esim js4 ja siitä ulostulo) Samainen mittari kuitenkin toimii toisessa autossa jossa on ms1 v3.0 suoralla johdolla sekin. Tai voiko lyvyltä puuttua/olla rikki joku aiheeseen liittyvä. Muuten kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Ensimmäinen ms2 nyt itellä projektissa ja harmaita hiuksia meinaa välillä aiheuttaa.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1698 : 30.06.2018, 10:28:50 »
Millaisia lähtörajoittimen asetuksia ootte käyttänyt? Ahtopaine pitäs saada mahdollisimman nopeasti nousemaan ja jos vaan mahdollista, niin tuo paukkuminen pois. Ms2 v3.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1699 : 02.07.2018, 21:49:28 »
Millaisia lähtörajoittimen asetuksia ootte käyttänyt? Ahtopaine pitäs saada mahdollisimman nopeasti nousemaan ja jos vaan mahdollista, niin tuo paukkuminen pois. Ms2 v3.
Vedin kilpurilla kytkintä vasten reilun kilon ahtoja. Viisilapainen sintteri kesti ihan hyvin. Ilman lähtörajoitinta siis...
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1700 : 02.07.2018, 22:48:56 »
Vedin kilpurilla kytkintä vasten reilun kilon ahtoja. Viisilapainen sintteri kesti ihan hyvin. Ilman lähtörajoitinta siis...
Mulla on hx50 #22, joka pitää saada sopivasti paineelle viivalla. Nykyisillä asetuksilla nousee kyllä ihan hyvin paineelle, mutta vaattii paukuttamista jonku sekunnin. Paras ois ku sais tuon paukkumisen kokonaan pois, mutta onko edes mahdollista tällä ohjaimella?

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1701 : 15.07.2018, 10:28:49 »
Millaiset asetukset tunerstudioon kun käytössä PÄÄTEASTEELLINEN Vag hukkakipinäpuola, eli pääteaste puolan päällä samassa nipusa.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1702 : 02.09.2018, 08:35:04 »
Onko joku mittaillut vinon lämpöanturin arvot kalibrointia varten? Vai onko ollut tarvetta edes kalibroinnille että olisi riittävän lähelle gm oletusanturin arvoja?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1703 : 02.09.2018, 09:08:12 »
Volvon Boschilainen ETC anturi tunnetaan 026 nimellä. Mustaliittiminen maadoittuu runkoon kun siinä on kaksi anturia  ja sininen  taas maadoittuu toisen pinnin kautta. Kumpiakin on käytetty vinokoneessa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1704 : 04.09.2018, 16:40:47 »
Onko joku mittaillut vinon lämpöanturin arvot kalibrointia varten? Vai onko ollut tarvetta edes kalibroinnille että olisi riittävän lähelle gm oletusanturin arvoja?

FAQ kamaa...
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1705 : 06.09.2018, 20:26:44 »
Miten tuossa Vag hukkakipinäs olikaan nuo sytytysjärjestys vinokoneelle... :idiot2: :idiot2:

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1706 : 07.09.2018, 11:20:13 »
1342

Eli 1 ja 4 sekä 2 ja 3 pareiksi.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1707 : 14.09.2018, 22:28:38 »
Uusi juttu tämä megasquirtin maailma, joten yritetään viisaammilta kysyä  ;D B230 8v kone Atecu v3 (ms2) vag hukkakipinällä perus romut mitä näissä aina..

 Auto lähtee käyntiin, mutta ei vastaa ollenkaan kaasuun ja sammuu ehkä jopa vähän paukkuu putkeen, viina tuoksuu konetilassa. Triggeri hihnapyörässä fordin vr anturi 90eykk ja megasta yrittäny laittaa perusasetukset kondikseen.  ???

242 Turbo 78

Poissa Hola

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1708 : 15.09.2018, 21:18:08 »
Mikäköhän vois olla ku b230fk ei lähe käyntiin kastelee tulpat tai ampuu vaan imusarjaan. Moottorinohjausksena ms2. Tarkistettu ajoitus, kipinä, puristuspaine ja polttoaine tulee suuttimista. Ennakkoo yritetty säätää ei vaikutusta ja perussäädöt haettu megaan.

Poissa AnteroL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1709 : 22.09.2018, 18:37:35 »
Onko huono ajatus käyttää b200k jakajaa megassa? Eli tarkoituksena olisi rakentaa seuraavanlainen viritelmä: b19a lohko, 530 kansi, nokka (jokin perus), ms2 v3.0, ahtimena vakio t03 tai joku muu samantyyppinen, ahtopainetta 0,8 ja polttoaineena RE85. Sytkä olisi tarkoitus olla säädettävä ja jakaja tyyppinen (erillistä triggeröintiä en haluis rakentaa jos jakajastakin saisi asentotiedon ::)). Riittääkö 500cc suuttimet? Ja onko b19:ssa jonkinlainen vauhtipyörän anturi ja soveltuuko se asentotiedon lukemiseen? Tiedot varmaan löytyy tästäkin topicista mutta kun ne on hajautettu 114 sivulle...

 

KL-varaosat  Race.fi