Elekma  Autoracing

965 T6 & V70 D5 AWD

  • 601 Vastauksia
  • 200725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #555 : 11.02.2018, 23:58:06 »
10.02.2018 528800km Puhaltimen etuvastus Hella Behr, lasinpesimen pumppu Vemo

Lauantaina tosiaan tuli vaihdeltua tuo puhaltimen etuvastus. Kohtuu kivuttomasti tuo operaatio sujui, vaikka sainkin siinä yhden sisutan paneelin hajotettua  :facepalm: No, josko tuon jostakin purkukikkareesta löytäis. Kuitenkin pitää etsiä samalla tuo ehjä lokero keskikonsoliin, jossa on mukiteline. Samalla vaihtui pissapojan pumppu uuteen ja sulattelin jäähileet säiliöstä veks. Mukavampi ajella taas, kun saa lasin puhtaaks tarvittaessa. Samalla ohimennen testailin kaverin ATS Apollo II vanteita alle. Edessä 18x8,5" ja takana 18x10", ET ei tiedossa. Snadisti möhkömmillä renkailla ja reilulla madalluksella vois istua kivasti alle. Katsotaan mitä kesä tuo tullessaan, ysi kuitenkin suurimman osan budjetista syö. Illalla käytin vielä auton pesussa, kun en laiskana jaksanut alkaa käsin pesemään. Hiihtolomalla olisi tarkoitus hieman hinkuttaa tuohon kiiltoa takaisin, ehkä myös vaihdella öljyt.











Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #556 : 19.02.2018, 11:04:18 »
S80 toiminut ongelmitta, kilometrejäkin kertynyt kivasti. Reilu viikko jo mennyt puhaltimen etuvastuksen vaihdosta eikä akku tyhjene enää, joten vika voidaan todeta korjatuksi. Kaikenlaista suunniteltu, kuten kalvoja laseihin. Lähinnä miettinyt, että veivaisko 50% vai 35% sivuikkunoihin. Tarkoitus olisi tummentaa kaikki sivuikkunat ja takalasiin laittaa pykälän tummempi kalvo. Hiihtolomalla voisi olla aikaa myllytyksen ohessa miettiä noita kalvoja paikalleen.

Tuli tällä käytyä talvimiitissä. Eihän tätä erottanut perus S80:stä muuten, kuin jono ihmisiä vieressä jotka huutelivat rivouksia kuten: "et uskalla madaltaa". Myöskin "sullo 960:n lasikattoluukku ministerisedaniin" tuntui keräävän katsojia. Loppujen lopuksi tuo matkusti 145:n kontissa tallille, josta kiitos Iipolle. Sikäli tilanne on paha, että viime talvimiitistä roudattiin Saxolla yksi kappale kartano Volvon nahkasisustaa tallille ja tähän ei mahtunu edes yks saat*nan kattoluukku  :2funny:

Ennen miittiä toki kävin pesemässä auton, oli mukavan hapekasta touhua ulkona. Onneksi keli oli mainio ja auto säilyi Toijalaan asti puhtaana, joten nappasin miitin jälkeen pari kuvaa:







Kontista sattui löytymään vetokoukun peitemuovi sekä avain tuolle koukulle. Pitänee sulatella tuo sekä uittaa öljyssä ja toivoa, ettei tuosta irrotettavasta koukusta ole tullut kiinteää. Saisi tuon koukun pois perää rumentamasta. Kuitenkaan koko runkoa en taida tästä ruveta irroittelemaan, tällä kun voi jo jotain vetääkin.

Ysiäkin varten tuli tehtyä hankintoja talvimiitissä. Lasinen kattoluukku oikean värisellä verhoilulla, peilit sekä orkkis soitin. Alkaa pikkuhiljaa olla tarvittavat sekä tärkeät ja vähemmän tärketä osat hankittuna. Oikeestaan vaatis enää vaan tekemistä. Kevätaurinkokin uhkaavasti paistelee jo...  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #557 : 02.03.2018, 22:00:11 »
22.2.2018 530057km Öljyt Mobil1 FS 0W-40, Valeo öljyn- ja ilmansuodatin
2.3.2018 530865km Mahle pa.suodatin

S80 on kuljettanut ja toiminut varsin hyvin, ei liiemmin valitettavaa. Ainut pieni miinus, että kovimpien pakkasten tultua on alkanut ilmetä ehkäpä pientä suutinvikaa. Tykkää ottaa aamuisin pitkiä startteja. Hehkut mittasin ja tänään vaihdoin pa.suodattimen, vaikka en usko että tuossa vika olisi. Pitänee jossakin vaiheessa mittailla tuota suuttimien ohivuotoa ja katsoa pitääkö ruveta vaihtotalkoisiin.

https://youtu.be/E4qV6zqi0Yc

Ilmiö alkoi tosiaan vasta kovien pakkasten tultua. Aamulla kun tuon saa höräytettyä käyntiin, niin ei mitään ongelmaa loppupäivänä. Nyt toivottava, että sään lauhtuessa tuo toimii aamusin normaalisti ja pystyisi tuota remonttia venyttämään kesään. Olisi pikkuhiljaa motivaatiota sotkea rahaa ja aikaa ennemmin tuohon harmaaseen merikontin näköiseen asiaan.

Ysiin liittyen ajattelin tässä, että taidan sittenkin elvytellä tuon vanhan moottorin vielä yhdeksi kesäksi. Ei tuo vaadi kun käyttää hieman hoonia pytyissä ja uutta mäntää taas sisään. Jos tuon uuden moottorin haluaisi paikalle saattaa mun työtahdilla venyä ajot äkkiä taas tuonne elokuulle  :D Varsinkin kun elintenluovuttaja näyttää tällä hetkellä tältä



Eikä kori tietenkään ole edes rullaava enää, että saisi sisälle sulamaan. Kesäkelillä mukava nyppiä tuo tuolta veks pihalla. Ja olisi ehkä fiksua kuitenkin samalla kun tuon koneen joutuu avaamaan uusia renkaat, laakerit, tiivisteet, stefat yms. ettei sitten heti tarvi "uutta" konetta korjata ja tilkitä erikseen.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #558 : 18.05.2018, 12:37:49 »
Ysiä niputeltu kovaa tahtia ja käytettykin jo. Pariin kertaan jouduin käyttämään venttiilikopan irti. Ensimmäisellä kerralla uusittiin iso osa kierteistä M8 kokoon, seuraavalla kerralla tutkittiin miksi tulpanreikä on täynnä öljyä ja pyöriteltiin loputkin M8 kokoon mitä kansi paikalla onnistui tekemään. Pulteiksi meni normaalit M8x35mm kuusiokolot. Tarkistin myös työmaalla momenttiavaimen, jotta saa levollisin mielin väännellä venttiilikopan pultteja momenttiin. Positiivinen yllätys oli, että IKH:n 25e avain pitää suht hyvin kutinsa pienissä momenteissa.

Ajattelin myös laittaa vakiolambdan takaisin putkeen kiinni, jotta olisi moottorinohjaukselle ja mittarille omat lambdat. Ainakin tuo mittarin käytös tuntui nopeutuneen melkoisesti pienten testikäyttöjen jälkeen. Nuukana miehenä tietysti teurastin tuon lambdan holkin 850 etuputkesta ja hitsasin tähän. Jossain vaiheessa myös sorvailin uuden ja sopivamman öljynpaluun nipan taaemmalle ahtimelle ja naputtelin lukitteen kera lohkoon.







Jokin tuota ysiä vielä vaivaa, kun tuntuu käyvän kovin vekkulisti viidellä. Kipinä tarkastettu, näyttäisi tulevan kaikkiin kuuteen. Pahimmat puolalle tulevat johdot korvattiin nopsaan hyppyjohdoilla, ei vaikutusta. Bensakiskon käytin irti ja suutinten kärkeen oli kerääntynyt siistiä mustaa töhnää, mutta eipä tuonkaan puhdistuksella tuntunut olevan vaikutusta. Pitänee kuitenkin varuiksi vielä viedä suuttimet pesuun koneistamolle. Tietysti tuo linjoissa maannut etanoli on liottanut kaiken paskan irti ja ajanut suuttimille/kiskolle. Kiskon jouduin ottamaan sinisestä purkupelistä, sillä tuo vakio kisko tuntuu tallilta kadonneen kuin tuhka tuuleen. Liekö vika sitten siinä  :idiot2:

S80 on kohta saanut omistusaikanani jo 14tkm alleen. Jossakin vaiheessa kotiin saapui eBaysta tilattu kuskin puolen sivupeili. Suuri yllätys oli, että tuohan sopi hyvin paikalleen. Samoihin aikoihin tuli tilattua myös eBaysta ledimoduulit kilvenvaloiksi. Hyvin näyttävät toistaiseksi toimivan ja istuivat paikalleen, nyt vaan odotellaan millon alkavat vilkkumaan. Näitä ennen tuli haettua uudet kesärenkaat, kun sattui suht läheltä järkihintaan löytymään mieleiset: BBS:n valmistamat 18" Tritonit. Näille pitäisi vielä uudet renkaat jossakin vaiheessa tilata sekä auto vaatisi kevyen madalluksen näiden kaveriksi. Katsotaan nyt miten budjetti antaa myöden tehdä mitäkin. Tämä pitäisi vielä katsastaa heinäkuuhun mennessä. Mutta nykyiseen lookiin alan olla jo melkolailla tyytyväinen  8)

Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #559 : 29.05.2018, 09:42:54 »
Yksinpuhelu jatkuu. 960 kerää motivaatiota ja omistaja rahaa. Tässä pieni video käyntihäröstä Sikäli hauska, että testasin purku 960:n suuttimilla ja vika löytyi suuttimen liittimiä irrottamalla selkeästi kakkospytystä. Suuttimet vaihtoon ja T6 sumut takaisin paikalleen niin tuntuu, että nelos- ja kutospytyn kohdalta kun nyppii sumuja irti niin ei oikein tunnu vaikuttavan. Suuttimet olivat koko talven kipossa suljetun kannen alla. Jokaiselle vielä erikseen tarjottu suoraan akusta virtaa, nätisti tuntuu napsahtavan.

Pitänee selvitellä, kun joutaa. Viime päivät meni enemmän ja vähemmän tärkeiden asioiden parissa S80:n kanssa. Katin tyhjäys pyörinyt jo pitkään mielessä. Kuullut, että siitä ei haittaa ole vaan päinvastoin. Joten tuumasta toimeen. Putken liitoskohdan pultteihin oli sen verran korroosio iskenyt, että joutui tiputtamaan koko putken. Ensimmäisenä porasin laipasta vanhat pinnapultit veks ja sitten siirryin katin kimppuun. Rälläkällä suhautin luukun yläpuolelle ja kampesin rengasraudalla kennot veks. Tämän jälkeen sähkölinnunkakkaa katille ja putki paikalleen uusien laipan pulttien kera.



Sunnuntai tuli pyhitettyä levolle, mutta tuli kuitenkin lähdettyä tallille. Varsinkin kun lauantaina huomasin eturenkaiden kunnon kattia irrottaessa. Eteen vaihtui siis hyllystä käteen sattuneet paremmat ja vähemmän käytetyt Minervat koossa 225/40. Oli hantin puoleinen eturengas liki sileä sisäpinnalta ja sisempi profiili enemmän ja vähemmän halkeamilla koko matkalta. Samalla sitten ohimennen hups vaan rälläkkä osui etujousiin. Pitihän se sitten samalla vauhdilla tahia takajousistakin pätkä pois. Tuo takapää aiheutti ensin hämmennystä, ensimmäiseen jouseen taisi mennä reilu kolme tuntia. Seuraavaan sitten vajaa pari tuntia  :D Joka jousesta lähti kierros. Varmasti laikkamadallus tällaisessa autossa jakaa mielipiteitä. Madaltui juuri sopivasti omaan silmään käyttikseksi eikä muuttunut pomppukepiksi. Varmasti parempi modaus kuin muutaman satasen halpiscoilit. Josko sitten myöhemmin BC tai joku muu laatualusta.



S80 vaatii vielä pieniä juttuja. Päällimäisenä nyt hieman ledipolttimoita, ikkunoiden tummennus ja ilmastoinnin huolto. Avaimeenkin tuli kiinasta tilattua uusi flippiosa. Katsotaan miten tuon saa vaihdettua kun joskus saan tuon käsiini.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #560 : 06.07.2018, 21:11:21 »
S80:n konehuonetta tuli hieman viruteltua. Ensin isoimmat paskat pois Solmaster AS40:llä vaahdottimesta, jonka jälkeen enimmät rasvat brushin kera pois Dodon Release the Greasella ja jollakin Pro mikroliuottimella. Muoviosiin päälle AF:n hoitoainetta ja letkuihin Mequn rengaskiilloketta.





Ennen viimeisintä pidempää reissua otin asiakseni puhdistaa ahtimen, kun silmiini sattui tieto, että kyseisen toimenpiteen pitäisi onnistua Mr Musclen uuninpuhdistusvaahdolla. Operaatio oli suoraviivainen ja yksinkertainen: poikkituki sekä koneen päällimuovi pois, downpipen mutterit ja tuen pultti auki, pohjamuovi pois ja letkun avulla Mr Musclea pakosiipien välistä ahtimeen. Koitin pyöritellä tuota kaikkialle ja välillä yritin liikutella tuota siipiä ohjaavan alipainekellon tankoa. Lopuksi vielä uudet vaahdot sisään, auto läjään sekä pihalle ja antamaan monoa. Asfaltiin jäi komea musta nokiläntti. Ensimmäisellä kiihdytyksellä tuo veti vielä vikatilaan, mutta sen jälkeen ei ole enää vaivannut. Mukavampi mm ohittaa tai yleensäkin lähteä viileällä koneella liikkeelle, kun ei tarvitse pelätä vikatilaan menemistä.



960:n mystinen käyntivika paljastui: kutospytyn pakoventtiilit kierossa  :idiot2: Kansi purkuautosta paikalleen ja kone läjään, positiivisena yllätyksenä tämä piti ekalla kerralla nesteet sisällään  :D

Silti sama ontuva käyminen tuntui jatkuvan. Syyllistä tuli etsittyä millon mistäkin. Ennen kannen vaihtoa todettiin, että kipinä tulee kaikista. Puristuspaineita tuli mitattua ja todettua kaikkien olevan noin barin sisällä, lambdan toimintaa yritettiin arvuutella ja tuli jopa tarkistettua, josko katti olisi mennyt tukkoon. Tänään tulppia katsellessani tarkastaessani huomasin yhden tulpan olevan tummempi kuin muut. Tulpat paikalleen, auto käyntiin ja samalta pytyltä suuttimen johto irti = ei vaikutusta. Puola irti, irtotulppa paikalleen ja kauniimpi osapuoli starttaamaan = ei kipinää. Johtoja hetken ihmeteltyäni ajattelin tehdä sytkäkiveltä hyppyjohdon puolalle. Irroittaessani sytkäkiven liitintä huomasin yhden johdon olevan irrallaan liittimestä. Tuikkasin johdon takaisin ja totesin kipinän tulevan. Toiveikkaana puola kiinni, auto käyntiin ja johan se hörisi nätisti ja tasaisesti kuudella.

Irti olleet hilppeet paikalleen, työkalut konttiin ja puuhalappujen turvin ajelemaan kämppää kohden. Hyvin tuntui ainakin tuon matkan pelittävän, ei ylimääräisiä käryjä ja vedotkin tuntui olevan tallella. Pieniä hiposteluja vielä ja josko tämänkin pian saisi taas käydä leimaamassa  8)

« Viimeksi muokattu: 07.07.2018, 10:13:41 kirjoittanut Masuli »
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #561 : 06.07.2018, 23:16:11 »
Koskas laitetaan uus softa S80:pin moottoriin?  ::)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #562 : 02.08.2018, 09:40:35 »
S80:lle ei ole isompia tapahtunut, lähinnä ajeltu jonkun verran. Maanantaina kävin nappaamassa päästöt ja eilen ennen leimakonttorille lähtöä kiristelin vielä käsijarrua kahvan päästä. Onneksi tuli kirrattua, meni käsijarru (varmasti lähes yllättäen) nipinnapin läpi. Muutenkin leima tuli huomautuksitta. Katsurin kanssa tosin tuumittiin, että talven aikana saa ainakin eteen vaihtaa levyt sekä palat joten pitää moinen operaatio lisätä todo-listalle.

960 päätti vielä vastustaa vielä enemmän. Ajelin siirtokilvillä kämpältä tallille, jotta saa alkuviikosta mennä leimalle. Tallille päästyä kuului koneesta pirullinen kilinä  :facepalm: Siinä sitten ens kerralla tuli äänen lähdettä diagnosoitua ja päädyttiin ajamaan auto talliin, pukeille ja öljypohja veks. Käsin ei tuntunut välyksiä, mutta ajattelin avata tuon viimeksi vaihdetun kangen niin sieltähän paljastui pyörähtänyt laakeriliuska. Tsekkasin, että kampiakseli ja kanki on muuten ok, uudet liuskat paikalleen, läjään ja sormet ristissä käyntiin. Jonkun verran tuota tuli käytettyä ja pientä testilenkkiä tehtyä, tuntui toimivan. Odottelua viikonlopun yli, tarvittavat näpertelyt ja ajan varaus leimalle. Eipä leimalla ollut mitään sanottavaa, huomautuksitta läpi. Suullisen huomautuksen sain etupyörien nastaerosta, joka oli 100%  ;D

Ennen kesämiittiä ruuvasin Workit alle ja säädin alustaa. Tällä kertaa jäi aika offiasentoon, mutta on suht ajettava ja näyttää silti kivalta. Sisustaa ei oo liiemmin tullut puunattua, niin tuo päätettiin suorittaa vähän perusteellisemmin ennen kesämiittiä. Putsin ajaksi autosta irrotettiin etupenkit. Itse pesin irtonaiset penkit kissasaippualla samalla kun parempi puolisko imuroi auton ja pyyhki pölyt  S* Lattiaverhoilujen läpi uitettiin varmaan viisi säiliöllistä vettä läpi tekstiilipesurilla ja vieläkin jäi tehtävää. Mutta tuli tuosta huomattavan paljon parempi. Samalla tuli testattua tuo Kärkkäisen halpis Tornador ja todettua toimivaksi. Aika kivasti nosti paskaa kontin verhoilusta tekstiilipesurin jäljiltä vielä. Pintojen ja mattojen pesuun käytin Solmaster AS40 1,5% laimennoksella, penkit pesin Le Chatilla. Miittipäivänä kävin auton pesemässä vielä päältä. Perusteellisen pesun sekä vahan tuo tarvitsisi vielä loppukesäksi.






Vasemmalla pesty penkki, kyllä niissä pieni ero tuntuisi olevan. Harmaa on sikäli pirullinen väri, että likaisuuden tajuaa vasta pesun jälkeen.





Hyvin tuo kesti Ahveniston reissun, ei mitään kommervenkkejä. Ja oli mukava lähteä pois, kun auton alle ei jäänyt h*lvetillistä öljylammikkoa  :2funny: Päivitellään taas kun jotain päivitettävää on.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #563 : 18.08.2018, 02:59:40 »
S80 sai öljynvaihdon, koneeseen lirautin jälleen Mobil1 FS0W-40. Vaihtoväli venyi suunniteltua pidemmäksi, hieman reilu 17tkm. Onneksi eivät tuntuneet käsin mitenkään erityisen huonoilta. Samalla sai ahdin jälleen putsauksen öljynvaihdon yhteydessä. Tällä kertaa sain kunnolla liikuteltua tuota siipiä ohjaavaa tankoa. Muuton tuo on vaan imenyt kilometrejä, meikäläisen omistuksessa niitä on tullut reilu 22tkm. Ennen talvea pitäisi kaiketi Ardicia ihemetellä ja/tai asentaa letkulämmitin. Mittaristollekin pitäisi jotain tehdä.



960:llä tullut ajeltua jonkin verran, reilu tonnin verran tainnut taittua kilometrejä. Pari kertaa olen töihinkin tällä uskaltautunut, vaikka pääsääntöisesti tulee työmatkat taitettua S80:llä. Tänään sain aikaiseksi puhdistella jäähdytysjärjestelmän. Ensin vedet ulos ja pelkkää vettä sisään, käyttö lämpimäksi ja vedet ulos. Seuraavaksi laitoin sitruunahappoa, vedet perään, käyttö lämpimäksi ja vedet ulos. Seuraavaksi vastaavanlainen käsittely, mutta tällä kertaa STP:n asianmukaisella puhdistusaineella. Yksi huuhtelu pelkällä vedellä ja tämän jälkeen jäähdytysnesteet sisään. Jonkinasteinen vaikutus tuolla oli, ensimmäisellä kerralla neste oli sakeaa ja viimeisellä kerralla näki astian pohjalle tippuneen hylsyn selkeästi  :D Samalla uusin muutaman abikon puolien johtosarjalta sekä kuskin puoleiselta valolta.

Samalla reissulla sain myös jollain maagisella kosketuksella soittimen mykäksi. Pitänee huomenna kurvailla tallille ihmettelemään noita soittimen sähköjä. Sinänsä mikään ihme, ettei pelitä kun tuo edeltävä asennus tahtoo olla mallia väliaikainen. Tuon SC-805:n kytkemiseen voisi myös perehtyä. Pikaisen googletuksen perusteella tuntuu vaan kovin vähissä olevan kytkentäkaaviot  ??? Vai pääseekö kenties helpoimmalla, kun käy kyseisen johtosarjan itse purkamassa?



Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #564 : 24.09.2018, 21:15:43 »
960:llä on pitkälti vaan ajettu. Toki välillä pesty ja lisäilty öljyä  :D Peräpönttöä jouduin hieman vääntelemään, kun oli sattunut väärään asentoon niin tykkäsi hyppiä irti tukikumista ja putkenpää pääsi laahaamaan maata. Soittimen johdot tuli viime postauksen jälkeen laitettua kunnolla juottamalla, nyt on rammari toiminut niinkuin pitää. Huohotuspönttöä suunnittelin, mutta taitaa senkin rakennus mennä talven hommiksi. Uuden 62Ah akun ostin Biltemasta, vanhan aloitettua hitaan itsemurhan. Tuumailin hetken tuon ja 75Ah version välillä, mutta totesin tuon oikein kokoisen turhaksi koska auto on kuitenkin vain kesäkäytössä. Ja hintaero 64e vs 99e. Kameraa en oo jaksanu roudata mukana, joten tässä instagramiin päätynyt räpsy.



Luisuhommia tekisi mieli lähteä kokeilemaan Kaanaaseen ensi kuun puolivälissä. Mitään kokemusta ei moisesta liiemmin ole ja awtomaagi saattaa vielä tuoda oman mausteensa soppaan  :idiot2:

S80 on toiminut kuten käyttiksen kuuluukin, luotettavasti. Laitoin tuon myyntiin, en kyllä todellakaan tiedä miksi. Pidetään itsellä jos ja kun ei mene kaupaksi

https://www.nettiauto.com/volvo/s80/9916373
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #565 : 28.09.2018, 11:11:30 »
Morjes!

Ai helkkari ois komeeta ostaa toi S80 meikäläisel oli identtine mut tuli vaihettua toho nykysee mk2 S80 ku oli "pakko" saaha neliveto.. :2funny:

Jotenki sillä oli vaa paljon mukavempi ajella vaikka ei nykynenkää huono ole. Ehkä se vaa vaatii sen 500tkm mittarii et tulee sama fiilis  8) Mutta ehkä joskus vielä harrastepeliksi tollane vanha kunnon S80.. ::)
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #566 : 08.01.2019, 10:49:28 »
Pitkästä aikaa ehti kunnolla lukea foorumia ja päivitellä omaa topikkia. Aikaa on vienyt mm. syksyllä siirtyminen uusiin tallitiloihin lähemmäs omaa kämppää. Talliin pitäny yhtä sun toista hommailla, joten osittain senkin takia projektit hieman seissyt. Sitten kun vielä päätettiin paremman puoliskon kanssa lyödä tavarat saman katon alle niin vei tuokin oman aikansa harrastamisesta. Pikkuhiljaa on tilanne alkanut normalisoitua ja voi keskittyä taas enempi harrastamiseen.

960 siirtyi talviteloille joskus marraskuussa muistaakseni. Edellämainittujen kiireiden takia tuolle en alkanut mitään ihmeempiä tekemään, leimarenkaat pyöräytin alle ja nostin jokusen sentin. Vuodenvaihteessa oli sen verran hyvä keli, että otin huvikseni ajoon kun tuo kuitenkin toimiva kampe on ja talvipyörät alla. Hyvin tuo nyt on viikon verran liikuttanut, suolakelejä yrittänyt parhaani mukaan vältellä. Siinä tosin en täysin onnistunut. Onneksi tätä nykyä tallilla on pesumahdollisuus, joten olisi tarkoitus talven aikana pestä myös pohja kaikesta moskasta. Suunnitteilla on kaiken näköstä pientä parannusta ensi kesää ajatellen, niistä sitten kun on enempi kirjoitettavaa.



S80:n kanssa on tullut harrastettua suht huoletonta käyttöautoilua. Vaihteistoöljyn vaihto on kummitellut mielessä oikeastaan siitä asti, kun tämän ostin. Syksyllä sain aikaiseksi tilata 10l testierän Pemco iMatic 450 öljyä. Joidenkin mielestä tuossa ei ole varmasti tarpeeksi, mutta tarkoitus olisi kohtapian ajaa uusiksi vähintään 10l öljyä vaihteiston läpi jonkun puhdistusaineen kera. Helppoa ja mukavaa hommaa, varsinkin kun tajusin varustautua ostamalla eri kokoisia letkuja ja oli kaveri apuna. Kyllä tuo öljy aika paskaista tuntui laatikossa olevan.



Jarrut tuossa alkoi ääntämään ja tiedossa oli jo, että eteen joutuu viimeistään ensi leimalle levyt ja palat vaihtamaan. Onneksi kaverilta sattui löytymään nurkista bränikät Bilteman hilut, jotka vaihtoi omistajaa. Varsinkin hanttarin puolelta edestä jarrut alkoi olla samaa mallia kuin edellisessä V70:ssä: koko rahan edestä ajetut:



Myös näille tyypillinen mittaristo alkoi oikkuilemaan. Viisarit teki omiaan, näytöissä juoksi numerot ja ajotietokoneen näyttö ei edelleenkään toiminut. Purin tuon mittariston muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla huomasin, että tuota oli jo joku aikaisemmin ropannut ja juottanut. Ekalla kerralla ei lähtenyt pelaamaan, lähinnä juottelin ajattelematta noita aikaisemmin juotettuja paikkoja uusiksi. Toisella kerralla tutkin hieman tarkemmin ja juotin pari komponentit uusiksi. Olin jo varautunut, että mittariston saa lähettää tuon jälkeen Sercapille korjaukseen, mutta yllätys olikin suuri kun ajotietokoneen näyttö alkoi toimimaan ja mittaristokin on siitä asti pelannut kuten pitää. Tästä alkaa olla aikaa jo kuukauden verran  8) Nyt lähinnä masentaa, kun tuo keskikulutuslukema on todellisuutta huomattavasti pienempi  :D

Veronpalautuksien tultua ostin vikakoodinlukijan Ardicin koodinlukua varten. Puhallinta tuo tosiaan herjaa. Pitänee purkaa pönttö pois kun joutaa. Kerran jo aloittelin, mutta joku aikasempi maisteri on patentoinut puskurin kiinni ja sen irroitus vaatii hieman enemmän aikaa. Sain kuitenkin samalla kertaa edes molemmat lampunpesimet pelaamaan. Uudet sumuvalot pitäisi tilata, samalla ajattelin niille kaveriksi ledipolttimoita. Ajovaloihin tilasin jo kiinalaiset xenonit, katsotaan saako noilla valotehoa vai vaan häikäistyä vastaantulevia. Käsijarrua pitäisi myös ropata, seuraavasta leimasta tuo ei mene enää läpi. Loppuun vielä yksi kuva joulun reissulta, otettu tapaninpäivänä kotimatkalla.



Sunnuntaina tulee täyteen vuosi tämän kanssa. Ostettaessa oli kilometrejä 526tkm ja tällä hetkellä hiukan rapiat 560tkm. Hyvin on kilometreihin nähden toiminut, ei voi moittia  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #567 : 09.01.2019, 19:49:30 »
Oli siitä tallin siivoamisesta jotain hyötyä kun löyty jarruhilut ja samantien vielä ostajakin niille.  ;D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #568 : 10.01.2019, 23:02:48 »
S80n kilsat ei näy kuvissa kyllä yhtää. 600tkm menee varmaan kevyesti.

Tritonit  8)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 965 T6 & pappamallin S80 D5
« Vastaus #569 : 15.01.2019, 21:16:25 »
Uskoisin, että menee. Tuo on ollut älyttömän hyvällä pidolla ennen mua, kokolailla täydellinen huoltokirja nimittäin  :) Tritonit on kyllä juuri nappivalinta tähän koriiin omasta mielestä, kävi hyvä tuuri noiden kanssa.

Viime sunnuntaina tuli tasan vuosi ja hiukan reilu 34tkm täyteen tämän kanssa. Sen kunniaks suoritin pikapesun sekä nopean imuroinnin ja napsasin muutaman kuvan.







Tämä myös edelleen hautuu nettiautossa, sillä tällä hetkellä on aivan pirun kova haldexkuume päällä

https://www.nettiauto.com/9916373
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

Ateho  Elekma