RallyBaron  Samppasport

940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol

  • 6 Vastauksia
  • 1783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Tervehdys pitkästä aikaa! Eli 940 turbo  , ongelmana se että kiihdytyksessä puhallus menee jalkoihin. Vaihdon kaksi vuotta sitten sen kaksitoimisen alipainekellon, auttoi vähän aikaa kunnes taas häviää puhallus kojetaulusta vedoissa. Onko kukaan perehtyny tuohon systeemiin enempää? Alipaineletku imusarjasta haaroittuu kahteen ennen tulipeltiä, kokeilin niin toinen vaikuttaa noihin kojetaulun suuttimiin. Toinen jos on irti niin lattialle ja tuulilasille puhaltaa aina. Onko tuo kojetaulun suuttimet ainoat mikä vaatii jatkuvan alipaineen?
Ja miten tuo vehjes on ylipäätään suunniteltu jos ajetaan +160kmh autobahnaa kokoajan ylipaineella imusarjassa. Riittääkö alipaine?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2018, 11:48:22 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #1 : 04.06.2018, 11:22:13 »
Ja nuo takaiskuventtiilit toimii ainakin omien keuhkojen ylipaineella mitkä ovat siinä tulipellissä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2018, 11:52:45 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #2 : 06.06.2018, 22:22:15 »
Itse ihmettelin myös kun alipainevaraajaa ei löydy näistä. Näppärä ottais välikappaleella jarrutehostajalta alipaineet. Olis varaaja ja kääntyis läpät jopa ahdoilla.

Sitä takaiskua konehuoneessa ei saa uutena mistään. Jos sattuu oleen rikki. Tai roskasta jumissa.

Itellä temppuili läpät viime kesän ja talven mutta nyt alkoi itestään toimimaan paremmin kun käytin ilmastointia pidempään? Puhaltaa lujempaa ja säätää ihan oikein. Tuossa on manuaali ilmastointi enkä muuta tehny kun otin ja käytin pidempään kylmää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #3 : 06.06.2018, 23:03:20 »
On siellä alipainetankki.

Mutta simppeliähän tuo jos ahtopaineilla tipahtaa puhallus niin jostain vuotaa ja isosti. Itelläni kun paikkaili vuodot niin pystyy auton sammuttaa ja puhallus pysyy juuri sinne minne säädetty.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #4 : 07.06.2018, 07:40:12 »
On siellä alipainetankki.

Mutta simppeliähän tuo jos ahtopaineilla tipahtaa puhallus niin jostain vuotaa ja isosti. Itelläni kun paikkaili vuodot niin pystyy auton sammuttaa ja puhallus pysyy juuri sinne minne säädetty.

Jaa missä semmoinen tankki on?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #5 : 07.06.2018, 07:51:07 »
Tuossa.


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo f...king and sucking automatic climatecontrol
« Vastaus #6 : 11.06.2018, 15:33:03 »
Niin että tuon alipainetankkihan se sitten hoitaa alipaineet saksassa... muistan nähneekin tuommoisen mötikän kun kelloa vaihdoin.
On vaan niin iso homma purkaa taas koko kojelaudan alaosa, auton pitäisi liikkua jokapäivä. Oon miettiny et millanen 12V alipainemoottori riittäis tuohon? Sais maksaakin vaikka 150e kunhan ei tarviis käyttöautoa tuon  takia ropata.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo