Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: V70-TDI - 13.09.2018, 10:56:14

Otsikko: XC60 jyrinää/ulinaa perästä
Kirjoitti: V70-TDI - 13.09.2018, 10:56:14
Äänestä päätellen on tullut aika vaihtaa/korjata XC60 -09 malliin perä.
Koitin etsiskellä, mutta en oikein löytänyt vastausta, mikä on halvin tapa saada perä taas hiljaiseksi.
Missä saisi korjattua/vaihdettua perän. Itsellä ei ole tiloja alkaa tuota purkamaan.
Otsikko: Vs: XC60 jyrinää/ulinaa perästä
Kirjoitti: Niclashki - 14.09.2018, 07:30:44
Halvin, mutta työläin on varmasti tilata osat englannista ja tehdä itse. Ainakin itse koin helpoimmaksi tilata kunnostetun ja vahvistetun Hellsteniltä. Heillä on suoraan myyjä Suomessa. Mukana tuli kaikki tarvittavat tiivisteet ja jopa peräöljykin. http://www.hellstenvaxellador.se/fi-FI ja vaihdatin perän Bosch car servicellä Hertsikassa, muutaman tunnin työ.
Myös jos haluaa vähän matkustaa ja saada edullisesti avaimet käteen periaatteella korjauksen, niin ajaa vuorokauden keikalle Latviaan Recrolle. http://recro.eu/fi/  Heille kun soittaa ja sopii korjausajan, niin he varaa tarvittaessa vierestä hotellinkin. Viet aamulla auton korjaukseen ja saat sen jo illalla pois korjattuna.
Otsikko: Vs: XC60 jyrinää/ulinaa perästä
Kirjoitti: V70-TDI - 19.10.2018, 09:24:53
Laitetaas tähän päivitystä, jos joku muu on samoissa ongelmissa.
Kyselin tarjouksia perän korjauksesta/vaihdosta.
Autotalo Debil Helsinki. 1700 Eur sisältää uudet laakerit stefat öljyt ja työt. Auto on pajalla noin viikon.
Ruotsista Hellsteniltä vaihtoperä 1600 Eur + vaihtotyö jossain.

Päätin kuitenkin vaihtaa ensin perään öjyt, jotta näkisin kuinka paha tilanne on. Yllätykseksi öljyt olivat kuitenkin suht hyvän väriset eivätkä sisältäneet ylimääräisiä partikkeleita, kuin 2-3 kappaletta.
Kuuntelin Jurinaa vielä muutaman viikon ja päätin vaihtaa oikealle takapyörän laakerin, kun ääni kuitenkin kuului aavistuksen enemmän oikealta. Navan kiinnityksessä ei Fordin insinööri ole paljon vaihtohommia ajatellut, kun on laittanut tähtipää pultin ja vielä sieltä navan kardaanin puolelta.
Irroituksen jälkeen, kun sitten pyörittelin vanhaa laakeria käsissäni, olisin voinut vaikka vannoa, ettei laakerissa ole mitään vikaa, niin hyvän tuntuinen vanha laakeri oli. Jurina kuitenkin hävisi laakerin vaihdolla.