Proturbo  Autodiagnoosi

AWD-mallit V70 kakkoskopassa

  • 27 Vastauksia
  • 10472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« : 18.02.2014, 08:51:05 »
Vähän Volvoihin perehtyneenä kyselen että kun joitain kakkoskopan V70 normaaleja malleja myydään myös AWD-merkinnällä niin ovatko ne tosissaan jonkin sortin nelivetoja?

Jos ovat, niin onko niissä sama vetotekniikka kuin sitten XC-malleissa ja miten kestäviä ovat? Että onko XC-malliin eroa muuta kuin korkeampi alusta ja ilmeisesti iskareissa enemmän tehoa?


Dieselvero noissa taitaa pompata kuitenkin huikeille tasoille.  ??? Paitsi jos maksaa kahteen erään niin ei tunnu niin isolta verolta.  ;D
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #1 : 18.02.2014, 09:01:16 »
Kyllä nämä ovat jonkin sortin nelivetoja  ;)
Sama tekniikka näissä on kuin XC malleissa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #2 : 18.02.2014, 09:21:31 »
Ykköskoppaisten neliveto toteutettu viskokytkimellä, 2003 taisi tulla eka haldex-kytkimellä (gen 2?) toteutettu AWD. Ja faceliftistä vaihtuu gen 3 -haldexiin.

Molemmissa omat ongelmansa, yleisimpänä varmaan hajoamassa kulmavaihteen booriholkki josta löytyy tältäkin palstalta paljon juttua.
D5244T

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #3 : 18.02.2014, 09:56:44 »
Ei nelikot hirveästi painavampia ole, mutta vähän ja sitä kautta painon mukaan laskettava käyttövoimavero on vähän isompi. Kulutus on myös jonkin verran isompi ja sitä kautta myös veron päästöosuus kasvaa..

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #4 : 18.02.2014, 10:20:26 »
Kulutus on nelikolla tasasella ajettaessa n 0,5-0,8 litraa satasella enemmän verrattuna etuvetoiseen (2.5T).
Toisaalta taas tuo nelikon lähtö seisaaltaan oli kesä tai talvi niin on oma juttunsa  joka saa hymyn suupieliin.

Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #5 : 18.02.2014, 11:40:28 »
Ykköskoppaisten neliveto toteutettu viskokytkimellä, 2003 taisi tulla eka haldex-kytkimellä (gen 2?) toteutettu AWD. Ja faceliftistä vaihtuu gen 3 -haldexiin.

Molemmissa omat ongelmansa, yleisimpänä varmaan hajoamassa kulmavaihteen booriholkki josta löytyy tältäkin palstalta paljon juttua.


Onko tuossa gen2 ja gen3-versioissa paljon eroa että kumpi olisi parempi? Missä vuosimallissa vaihdos on tapahtunut?


Tuo paikaltaan lähtö mitä Raid mainitsi, hieman kiinnostaisi kun siten renkaat kuluisi tasaisemmin.  ;D Ja työn puolestakin tarvitsisi välillä päästä huonompiin paikkoihin, saati pois niistä.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #6 : 18.02.2014, 12:36:01 »

Onko tuossa gen2 ja gen3-versioissa paljon eroa että kumpi olisi parempi? Missä vuosimallissa vaihdos on tapahtunut?


Tuo paikaltaan lähtö mitä Raid mainitsi, hieman kiinnostaisi kun siten renkaat kuluisi tasaisemmin.  ;D Ja työn puolestakin tarvitsisi välillä päästä huonompiin paikkoihin, saati pois niistä.

Taisi olla että gen2:lla rengas sutaisee 1/5-kierrosta ennenkuin täydet väännöt myös takapäässä ja gen3:lla 1/8. Eli varmaan tuon osalta ei välttämättä huomaa käytännössä mitään. En tiedä sitten onko muuten komponentteja tms. päivitelty.

Ja saattaa olla että gen3 tuli vasta 2006 eikä heti faceliftissä.

Joku voi korjata jos puhun mitä sattuu.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 12:39:22 kirjoittanut sikalintta »
D5244T

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #7 : 18.02.2014, 13:56:12 »
Renkaat näissä mk2 nelivetoisissa ei kulu tasaisesti. Pakkaa olemaan tyyppivika että syö kesärenkaiden sisäsyrjät puhki  alle 10tkm.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #8 : 18.02.2014, 14:04:54 »
Renkaat näissä mk2 nelivetoisissa ei kulu tasaisesti. Pakkaa olemaan tyyppivika että syö kesärenkaiden sisäsyrjät puhki  alle 10tkm.
Johtunee siitä ettei ole camber säätöä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #9 : 18.02.2014, 15:10:19 »
Renkaat näissä mk2 nelivetoisissa ei kulu tasaisesti. Pakkaa olemaan tyyppivika että syö kesärenkaiden sisäsyrjät puhki  alle 10tkm.

Edessä, vai takana? Onko madallettu? Pyörät/camberit saa ainakin takana paremmin kohdalleen, kun vaihtaa R-mallin alatukivarret. Pituuseroa on noin 3-4mm. Jos ei riitä, niin sitten voi vaihtaa myös R:n apurungon, mutta se on jo vähän kalliimpi ja työläämpi vaihtoehto :)

Edessä ei kannata kokeilla kompensoida renkaan sisäreunan kulumista lisäämällä aurausta. Jostain kumman syystä tilanne vain pahenee, eli kannattaa kokeilla vähentää aurausta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #10 : 18.02.2014, 15:15:19 »
Halvin tapa lienee hommata pulttisarja jolla säätö onnistuu.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #11 : 18.02.2014, 15:55:38 »
Eturenkaita syö. Tälläkin foorumilla paljon juttua asiasta.
Ei madallettu. Auraukset tarkistettu vuosittain.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23161.0
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 16:56:47 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #12 : 18.02.2014, 16:34:37 »
Taisi olla että gen2:lla rengas sutaisee 1/5-kierrosta ennenkuin täydet väännöt myös takapäässä ja gen3:lla 1/8. Eli varmaan tuon osalta ei välttämättä huomaa käytännössä mitään. En tiedä sitten onko muuten komponentteja tms. päivitelty.

Ja saattaa olla että gen3 tuli vasta 2006 eikä heti faceliftissä.

Joku voi korjata jos puhun mitä sattuu.
Itsellä on -05, ja gen3 haldex
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #13 : 20.02.2014, 10:05:08 »
Renkaat näissä mk2 nelivetoisissa ei kulu tasaisesti. Pakkaa olemaan tyyppivika että syö kesärenkaiden sisäsyrjät puhki  alle 10tkm.

Toi on outo - ainakin kolme 2004-2006 V70 nelikkoa kuluttavat renkaansa tasaisesti, normi bilian huolloilla.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: AWD-mallit V70 kakkoskopassa
« Vastaus #14 : 20.02.2014, 10:18:21 »
Toi on outo - ainakin kolme 2004-2006 V70 nelikkoa kuluttavat renkaansa tasaisesti, normi bilian huolloilla.
Siinä on vikaa. Sinun pitää huollossa sanoa että korjaavat että kuluttaa renkaita niin kuin nelikon pitää  :nohnoh :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Futurez  Kulkukoira