KL-varaosat  Race.fi

Duett/PV lämppärinpuhallin

  • 0 Vastauksia
  • 1058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Duett/PV lämppärinpuhallin
« : 12.11.2019, 01:32:41 »
Jos kyllästyttää heikosti pyörivä ja ainakin alkuun kitisevä lämppärinpuhallin, niin tässä pieni faq aiheesta. Liukulaakereiden tilalle sopii suoraan ilman muutostöitä "627"sarjan kuulalaakerit, koko on 7x22x7, itse ostin peltisuojatut, kulut on n. 15e (2kpl laakereita)

1.puhallinmoottori irti kotelosta
2.siipipyörä irti moottorista, aloita irroittamalla lukitusruuvi, voi olla veemäinen irroittaa. Akselia ei kannata hakata, plöijääntyy oitis. Esim. Induktiolämmittimellä lämmittäminen voi auttaa.
3.moottorin purku, eli päädyt irti kotelosta, samalla voi tsekata hiilien kunnon.
4.kummassakin päädyssä on liukulaakeri lukituslevyillä kiinni, nosta lukitusta esim. pienellä ruuvimeisselillä, ja käännä sivuun.
5.liukulaakerit irti, ja kuulalaakerit paikalleen, käännä lukitukset paikoilleen.
6.moottorin akselia joutuu kummastakin päästä hiomaan kevyesti, esim. 180 santapaperilla, ei liikaa, mutta sen verran, että päätykannen laakereineen saa painettua nahkeasti paikalleen
7.jos hiilet ja kollektori oli kunnossa, kokoa moottori
8.siipipyörä paikoilleen, kiristä lukitusruuvi
9. Testaa hyppyjohdoilla akulla
10.kiinnitä moottori puhallinkoteloon.

Oli noin puolen tunnin homma, ja kylläpä tuli herkästi pyörivä moottori, varmasti vie vähemmän virtaa, joten oiva muutos myös 6v sähköillä oleviin (niitten laakeroinnista en ole varma, mutta otaksun, että samat on.
Volvo PV&Duett

 

Ateho  Elekma