Siis onko T8 neliveto jotenkin eroava käytännössä. Mitsubishi Outlanderissa on hybridissä kuulemma huono neliveto, mutta kuvittelin T8 normaalimmaksi ?
Hybriditilassa, jossa normaalisti ajetaan, viive nelivedon kytkeytymiselle on samaa luokkaa kuin ensimmäisen sukupolven Honda CRV:ssä. Renkaat sutivat ja varsinkin sähköllä viive on pitkä, ennen kuin polttomoottori käynnistyy ja etupää tulee mukaan. Sitten toki tapahtuu. Saahan myös laitettua etukäteen "jatkuvan" nelivedon päälle, mutta silloin taloudellisuusajattelun voi unohtaa.
Tuo kytkeytymisviive on sellainen, että on vaikea ymmärtää, ettei ole saatu korjattua, vaikka tekniikka on ollut sarjatuotannosakin jo yli kolme vuotta.
Neliveto on myös normaalia etuvetopainotteisempi, joka selittyy sillä, että eteen menee täyskiihdytyksessä 78 % (320 hv) ja taakse 22 % (87 hv) voimasta.
Tästä johtuen auto lähtee voimakkaissa kiihdytyksissä puskemaan ja ohjaus vetelee, samaan tyyliin kuin etuvetoisessa autossa, ei ihan niin pahasti, mutta jatkuvaan oikeaan nelivetoon tottunutta kyllä häiritsee.
Kaikilta muilta osin upea auto, mutta kevät saisi jo tulla tänne itarajallekin, niin saisi voimavarat käyttöön!