Ateho  Elekma

945-remonttipäiväkirja / myyty

  • 103 Vastauksia
  • 39832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #15 : 23.03.2015, 19:43:57 »
Tänään tulikin kolme kirjekuorta postilaatikosta, P11S1ltä nuo 940-tarrat ja aerodynamics-tarra, Odemasterilta hirvitarrat linssiversioina ja sjosilta vrcf-tarrat. Kiitokset kaikille kolmelle. -H- Kiinan postikustikin oli polkenut taas yhden paketin perille ja paketista löytyi tuo keskuslukituksen kauko-ohjaus ja pari tupakansytyttimeen tulevaa usbilaturia kännyköitä varten. Lukkomurikka perään tuli jo viime viikolla ja sekin pääsi nyt mukaan kuvaan. Kaikenlaista mukavaa hypisteltävää siis mitä voi pahimpiin vierotusoireisiin jo räpeltää ja tutkia. :D


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #16 : 23.03.2015, 20:22:16 »
Saisiko linkin tuohon keskuslukitukseen. Pätevän näköiset avaimet :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #17 : 23.03.2015, 20:36:47 »
Avaimet näyttävät aivan KIAn ensimmäisiltä "stiletti"avaimilta   :2funny:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #18 : 23.03.2015, 22:13:24 »
Avaimet näyttävät aivan KIAn ensimmäisiltä "stiletti"avaimilta   :2funny:

Avaimet näyttää tarkemmin tältä:



Näyttää aika pitkälti samalta mitä työkaverin Audin vastaavat. ::)

Saisiko linkin tuohon keskuslukitukseen. Pätevän näköiset avaimet :P

Ja tässä Huikkosterille linkki koko sarjaan: klik!
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 22:27:42 kirjoittanut Hemik »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #19 : 23.03.2015, 22:31:27 »
Kiitän. Seuraavaan autoon tulee tuollaiset :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #20 : 23.03.2015, 23:25:09 »
Avaimet näyttää tarkemmin tältä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näyttää aika pitkälti samalta mitä työkaverin Audin vastaavat. ::)

Ja tässä Huikkosterille linkki koko sarjaan: klik!

No näköjään! Selvä kopio audin avaimista! :)
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #21 : 28.03.2015, 22:56:35 »
Keli oli tänään niin huono ettei into riittänyt puuhata auton kanssa loskasateessa kovin pitkälle iltapäivään.  :-X

Kiinan insinöörien kytkentäkaavio keskuslukituksen kauko-ohjauksen asennukseen oli hieman puutteellinen. :o atassa on onneksi sen verran sähkömiehen vikaa että kauko-ohjaus saatiin toimimaan. Täytyy ottaa omasta kytkentäkaaviosta kuva ja laittaa näkyville Huikkosterin tulevia asennuksia varten. :)

Mittariston polttimoista ja muista ohjaamon valoista on nyt suurin osa vaihdettu ledeiksi ja keskikonsoli on taas paikallaan. Bensapumpun releessä oli muutama murtunut juotos jotka juotettiin kuntoon. Jakohihnan vaihto tehtiin loppuun kun alin stefa saatiin vaihdettua. Jakohihnan kotelon ylempi osa jäi vaan vielä laittamatta paikalleen, täytyy irrottaa suosiolla ensi kerralla vesipumppu pois tieltä ja laittaa kotelo sitten. Ilmanputsarin vaihdoin myös uuteen, siinäpä taisi olla listattuna tämän päivän aikaansaannokset.

Pääsiäisen aikana kasaan kuskin penkin ja takapenkin selkänojat loppuun ja jos saisi samaan syssyyn mankan ja muut vielä keskikonsolista pois olevat hilppeet takaisin paikalleen niin sisusta alkaa olla valmis kuskin ovea lukuunottamatta. ::) V:>

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #22 : 04.04.2015, 20:06:19 »
Aloitetaan siitä luvatusta "kytkentäkaaviosta" tuolle kiinan keskuslukituksen kauko-ohjaukselle:



Kauko on kytketty Volvon oman keskuslukituksen rinnalle tällä kytkennällä. Vilkut vilkkuu kerran kun ovet lukitsee ja kahdesti kun ovet avaa.

Sitten muihin aiheisiin. :D

Jakopääremppa saatiin vihdoin tehtyä kokonaan loppuun kun irrotti vesipumpun hihnapyörän ja ehjä suojakopan yläosa löytyi. Öljykorkin tiiviste tuli vaihdettua samalla.

Diskantit asennettiin "oikeille" paikoilleen tuonne orkkisritilöiden alle tällä tavalla:



Diskanteista lähti näppärästi koko muovirunko irti meisselillä suostuttelemalla, orkkisritilöiden muovin reikää piti vähän vingulla suurentaa ja sen jälkeen liimasin diskantit sikamassalla paikalleen. Jakosuotimet asennettiin tämän jälkeen kun vähän aikaa metsästettiin kaiuttimien johtoja kojetaulun alta. Mankka meni ongelmitta paikalleen ja tupakansytytin laatikoineen saatiin pienellä patentoinnilla paikalleen, vanhat kiinnikkeet oli murrettu, konsolissa on selvät jäljet että lokero on revitty joskus välivallalla irti paikaltaan. Mankkaa tuli kokeiltua jo sen verran että poppi soi ja johdot on oikein laitettu faderilla testailun perusteella. Vielä ei oikein osaa sanoa soinnista mitään kun yhdestä ovesta puuttuu kaiutin, äkkiseltään kuitenkin kuulosti hyvältä ja bassotoistoakin löytyy jonkun verran.

Kuskin penkki lisättyine toppauksineen tuli kasattua eilen loppuun, penkistä tuli tosi hyvä istua orkkikseen verrattuna ja sivuttaistukea tuli reilusti lisää. Tänään takapenkin selkänojat kokivat myös vihdoin uudelleensyntymän karhunlangan, messumaton ja kontaktiliiman avustuksella. Jälkiviisaana tuli atan kanssa pohdittua että olisi ehkä pitänyt alun alkaen ostaa tähän kokonaan uudet penkit, mutta nyt riittää kun ostaa pelkän takapenkin selkänojan, saa tarjota jos löytyy sinistä/mustaa puolinahkaista jossa on kolmipistevyö myös keskellä. Penkit on kuitenkin nyt paikallaan ja auto alkaa näyttää taas autolta. Kaikki toistaiseksi irti oleva hilpe alkaa pikkuhiljaa siirtyä takakonttiin minne se kuuluukin. Kuvasaastetta parin viime päivän saavutuksista:









Megaa varten vedettiin muutama puuttuva kaapeli ja kävin hakemassa 850-sarjan kaasuläpän asentoanturin, imuilman lämpöanturi meni tilaukseen. Vesipumpun hihnapyörä on muuten halkaisijaltaan sellainen, että vakiomittainen 1015mm hihna on liian pitkä pyörittämään vesipumppua ja ohjaustehostinta, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Tilasin tähän hihnaksi 982mm mittaisen hihnan, toivottavasti on sopiva. Muut pari hihnaa on myös hankittuna, jos saisi kaikki remmit ensi kerralla paikalleen.

Seuraavalla kerralla etukulman, kuskin oven ja helmojen valmistelu maalausta varten. Mukavia hiontahetkiä siis luvassa. ::)

edit 6.4. lisätty tehtyjä hommia ja muokattu tekstiä vähän.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2015, 13:55:59 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #23 : 10.04.2015, 13:30:20 »
Roiskeläpät mietinnässä. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisista? Vai kannattaako suosiolla hakea Volvota originellit. ???

https://www.motonet.fi/fi/tuote/401281/PowerFlow-roiskelapat-Malli-1

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #24 : 10.04.2015, 13:56:15 »
Saat luultavasti alkuperäiset halvemmalla, 5v sitten 25e pari eli yht 50e.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #25 : 10.04.2015, 14:01:07 »
Saat luultavasti alkuperäiset halvemmalla, 5v sitten 25e pari eli yht 50e.

Täytyypä käydä Volvolta kysymässä ensi viikolla hintaa, kiitos vinkistä. -H-

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #26 : 10.04.2015, 14:44:46 »
Pah, soitin Hämeen Autoon ja setä oli sitä mieltä että eivät toimita enää ollenkaan läppiä näin vanhaan autoon.  :o Mätänetistä läpät siis.

Poissa kape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #27 : 10.04.2015, 21:53:48 »
Ite kävin noin kuukaus takaperin hyvinkään autoilveksestä tilaamassa noi palikat tohon etulokarien ja helmojen väliin niin tiskillä ukko kysy parikertaa et enkö varmasti haluu roiskeläppiä.  ::) :D :idiot2:
Volvo 940 -95 b230fk :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #28 : 10.04.2015, 22:05:25 »
Pah, soitin Hämeen Autoon ja setä oli sitä mieltä että eivät toimita enää ollenkaan läppiä näin vanhaan autoon.  :o Mätänetistä läpät siis.

Hämiksellä kun kyselee muutamalta varaosamyyjältä, niin 940:n ei löydy mitään osaa -> koska vanha auto. Toisen myyjän kanssa kun puhuu tai menet varaosanumeroiden kanssa että tämmöiset, niin sitten ne monesti löytyykin.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #29 : 11.04.2015, 19:42:25 »
Ite kävin noin kuukaus takaperin hyvinkään autoilveksestä tilaamassa noi palikat tohon etulokarien ja helmojen väliin niin tiskillä ukko kysy parikertaa et enkö varmasti haluu roiskeläppiä.  ::) :D :idiot2:

Siellä on ollu myyjällä oikea kuva auki missä näkyy nuokin ja ehkä vähän enemmän näistä vanhemmista malleista tietävä ja viitseliäämpi/palvelualttiimpi myyjä muutenkin. :buck2:

Hämiksellä kun kyselee muutamalta varaosamyyjältä, niin 940:n ei löydy mitään osaa -> koska vanha auto. Toisen myyjän kanssa kun puhuu tai menet varaosanumeroiden kanssa että tämmöiset, niin sitten ne monesti löytyykin.

Joo, ata puhui samaan tänään kun tuusattiin. Täytyy kaivaa itse varaosanumerot ja käydä paikalla kysymässä tai soittaa.

Tänään tuli tehtyä tämmöistä:



Keula ja lokari purettiin pois maalausta varten ja kuskin oveksi tuleva ovikin on nyt hiottu ja paklattu, pakkelit pitää vielä hioa ja sitten maalia pintaan.

Ilmastoinnin kompressorin ja laturin puslat vaihdettiin, ei onnistunut ihan mutkattomasti kun yksi kompuran putki oli viimeisen irroitettavan pultin tiellä. :facepalm: Joutui sitten irrottamaan kompuran kannakkelaput kompurasta ja muuta pientä mukavaa. No, kaikki hihnat on nyt kuitenkin vihdoin paikallaan. Samaan syssyyn tulikin sitten huomattua että eihän tässä toimivaa ilmastointia olekaan, putki joka tulee jäähdyttimeltä ei mene takaisin kennolle asti vaan loppuu konehuoneeseen. :buck2: Ei mene kuin Strömsössä tämä remonteeraus, onneksi sentään oli hyvät kelit tänään.

Ensi viikonloppuna vielä takapuskuri irti ja maalaushommiin. Parin viikon päästä auton saa taas käyntikuntoon kun turbo tulee takaisin tämän kuun 24. päivään mennessä. Sitä odotellessa. :sundaydriver:

muoks: vastaus kapelle.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 08:45:11 kirjoittanut Hemik »

 

RallyBaron  Samppasport