KL-varaosat  Race.fi

945-remonttipäiväkirja / myyty

  • 103 Vastauksia
  • 39833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #90 : 17.08.2015, 18:53:13 »
Kävin uusiomittauksella, ei tuo liikerata orggiksessakaan ole kun noin 14mm. Ajomäärä tuntematon, arvioisin että noin about v---sti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #91 : 17.08.2015, 20:23:17 »
Kävin uusiomittauksella, ei tuo liikerata orggiksessakaan ole kun noin 14mm. Ajomäärä tuntematon, arvioisin että noin about v---sti.

:D kun se on kuitenkin ehjä niin lienee vähemmän kun tuo omassa autossa ollut ~380tkm. Kiitos uusiomittauksesta, tuo 4-6mm pienentää jo tarvittavaa joustoa aikas paljon tuossa mittakaavassa.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #92 : 19.08.2015, 18:20:20 »
No nyt on puunattu autot. :pomo:




Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #93 : 19.08.2015, 20:50:56 »
965 D5  S*

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #94 : 20.08.2015, 17:04:23 »
Näin päiväunia 940-keulasta jossa olisi päiväajovaloina nuo 700-sarjan jenkkikeulan vilkut/päiväajovalot eli nämä: http://vparts.se/fi/volvo-740-760/volvo-740-760-styling/blinkers/usa-blinkers-fram-usa-front-volvo-740-forarsidan.html.

Mahtaisiko joku kyseiset lamput autossaan omistava foorumilainen viitsiä mitata noiden valojen koon kun en netistä noiden mittoja löytänyt? Voisi suunnitella tätä lisempää tai unohtaa koko suunnitelman. ::)

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #95 : 26.09.2015, 18:34:07 »
No nyt on taas pitkästä aikaa tapahtunut auton kanssa. Otetaan kärkeen tämä paljon puhuttanut kardaanin täristys. Seuraavilla aineksilla saatiin kardaanin täristys hävitettyä kokonaan ilman originaalia kardaanin tukikumia.

4kpl vaihdekepin tukikumeja metallisella läpivientilholkilla Hyundain vaihdelaatikosta (ata voi varmaan tarkentaa Hyundain mallia :D)
1kpl Motonetin kardaanin tukikumi

Osa pulteista sun muuta vaihdettiin myös. Alla kuva "patentista". Kuvassa kardaanissa on vielä paikallaan Bilteman kumi, irtonainen kumi on Motonetin versio. Erot ei oikein näy kuvassa, mutta kumien joustossa on iso ero (unohdin mitata paljonko Motonetin kumi joustaa verrattuna Bilteman kumiin, anteeksi TVS :buck2:).



Toinen tänään tehty homma olikin sitten tuo Truetracin asennus. Perän purku kesti tunnin eikä ongelmia kohdattu. Perästä löytyikin yllätyksenä jo Volvon oma liikkeellelähtölukko. Tämä ei kyllä toimi pätkääkään, täytyy katsoa atan kanssa joku toinen kerta mikä murikassa on vikana ja korjata se ja jättää itselle jemmaan tai laittaa sitten myyntiin. Perässä olikin 48-hampainen anturikehä eikä 12-hampainen kuten oletettiin. Täällä on nyt siis yksi -588 yhteensopiva 12-hampainen Mata76:lta hankittu anturikehä ylimääräisenä jos on tarvetta. :hello: No, 48-hampaisen kehän sovitus torseniin tehtiin kehää hellästi vasaralla suostuttelemalla kun mankelia ei ollut saatavilla. Yhden kehän tärvelin kun vasaroin sitä liian innokkaasti ja kehä venyi liian isoksi, onneksi näitä oli kaksi. Tämän jälkeen murikka kapaloitiin ja kehä sai muutaman tipan Esabin liimaa. Uudet tasauspyörästön laakerit prässättiin paikalleen samaan syssyyn. Murikka ja muut roippeet takaisin paikalleen perään, uudet öljyt ja nopeusmittarin anturi uusine shimmilevyineen paikalleen, pieni testi että nopeusmittari näytti vielä tolkullisia lukemia ja sitten loputkin paketista kasaan. Taka-akselissakin on nyt kaikki uutta lukuunottamatta jarrukilpiä ja satuloita, kilvet hurruuttelin puhtaaksi teräsharjarälläkällä ja samalla niiden pintaan penslattiin ruostesuojamassa. Alla kuvasaastetta päivän touhuista.





















Mitä nyt tuossa kotimatkalla vähän kokeilin perän pitävyyttä, niin kyllähän se aika messevältä tuntuu nyt kun auto työntää oikeasti molemmilla takapyörillä vaikka asfaltti olikin vähän märkä eikä pito ollut parhaimmillaan. V:> :3/4 jättää sen:

Vielä Ruotsista asti tulleesta synttärilahjasta kuva, kiitokset atalle tästä(kin). S*

« Viimeksi muokattu: 26.09.2015, 18:53:32 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #96 : 02.10.2015, 22:58:00 »
Tänään otettiin työn alle koneen öljyvuodon selvittäminen. Syylliseksi paljastui apuakselin stefa joka oli vääntynyt osittain rullalle, ata epäili että huohotin on jossain vaiheessa ollut tukossa ja kone on sylkenyt öljyt tuosta ulos. Tallilta löytyi onneksi uusi stefa niin saatiin tuo paikattua ilman että tarvitsi lähteä kaupoille.

Tuli myös purettua parikin umpiota, ostin kesällä yhden umpion siinä tarkoituksessa että otan siitä pelkän heijastimen ja vaihdan sen toiseen muuten ehjään umpioon. Avattiin molemmat umpiot tänään ja todettiin että kumpikin heijastin on ihan yhtä huono. Onneksi on noita varaosa-autoja niin sain kokonaan ehjän umpion lainaan. Täytyy vaan hankkia jostain heijastin missä on vielä hyvä kromipinta ja vaihtaa siihen omaan muuten ehjään umpioon. Saa tarjota jos löytyy nurkista pyörimästä ja raaskii luopua sopivaa korvausta vastaan.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #97 : 03.10.2015, 15:18:31 »
Se huohotin muuten unohtuikin katsoa, ehkä aiheellista ennen pakkasia.

Lainaus
4kpl vaihdekepin tukikumeja metallisella läpivientilholkilla Hyundain vaihdelaatikosta (ata voi varmaan tarkentaa Hyundain mallia :D)
Ne oli Hyundai Ponyn vaihdekepin kiinnityksestä, mutta siis Ø25 läpivientikumit, joiden sisässä Ø10 teräsholkit jottei pultit paina itse kumia. Holkin ja pultin väliin korilaatat niin ei pääse putoamaan. Eli lyhyesti sama rakenne kuin 240:ssä.

Ps. Löysin vielä yhden cruisen alipainepumpun kun siivoilin. En kyllä kokeillut vuotaako senkin venttiili.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #98 : 21.10.2015, 19:16:24 »
Tilasin viime viikolla suuttimet Finjectorilta. Oli muuten erinomaisen hyvää palvelua. -H- Kysyin mahdollisimman lähelle 570cc EV14 -suuttimia, hyllyssä oli 550cc EV14- suuttimia, mutta kaveri pyöräytti vielä saman päivän aikana minulle 570cc EV14-suuttimet jotka sopii suoraan tähän autoon. Suuttimet laitettiin tänään paikalleen ja hienosäädettiin bensakarttaa, kone hyrrää paremmin kuin koskaan ennen. Tietääpä nyt minkälaiset suuttimet pitää olla ja mistä hankkii suuttimet jatkossakin.

Muuten ei ole ihmeitä tapahtunut, yhdeltä tankkausväliltä mittasin kulutuksen kaupunkipyörityksessä. Niin lähelle tasan 15l/100km että pyöristin siihen, kannattaa edelleen kulkea työmatkat kaupungin sisällä bussilla... :idiot2:

Bensapumppu pitää kummaa ääntä mitä ihmeteltiin taas tänään atan kanssa kun olin lähdössä pihasta, voi olla että tuo menee vaihtoon jossain vaiheessa. Suosituksia tähän? Välttääkö Bilteman "viri"pumppu vai kannattaako suosiolta hakea muualta?

Ensi kerralla päivitystä kuvien kera snowcapista ja takaluukun kahvasta. Ne olisi seuraavana tehtävälistalla.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #99 : 15.11.2015, 18:48:05 »
Snowcap on asennettuna, takaluukun kahva ei. Kuva on unohtunut ottaa, mutta jos sen muistaa huomenna valosalla ottaa.

Pientä murhettakin tuli taas, perjantai 13. päivä iski ja kytkimen työsylinteri lakkasi toimimasta. Työsylinterin mäntä tuli liian ulos syystä tai toisesta ja jumiutui ulos. Kun mäntä napsahti takaisin paikalleen, osa tiivisteestä meni särki, kuva alla.



Pientä puutetta. :o

Vaihdettiin tänään uusi tiiviste tilalle, ei ollut kallis remontti kun tiivistesarja maksoi 4,90e. Tulipa samalla huomattuakin, että kytkimen ilmausruuvi oli täynnä tauhkaa eikä ilmaus onnistunut ennen ruuvin putsausta, kannattaa käyttää ilmausruuvin suojatulppaa jos vaan semmosen omistaa. Jos ei omista niin 4,90 ei ole paha investointi ihan vaan tuotakin varten. ;) :D
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 10:34:06 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #100 : 07.12.2015, 12:27:36 »
Eipä se kytkinvika johtunut pelkästä työsylinteristä. Vika uusiutui ja nyt asennusta odottaa pääsylinterin tiivistesarja. Kytkinpoljinta aina välistä jalalla nostamalla auto kyllä käy ja kukkuu mutta ikävähän tuo on kun ei voi luottaa kytkimen toimimiseen.

Tuli sitten eilen muutakin murhetta. Olin kääntymässä valoista ramppiin mutta eipä kontti vastannutkaan kaasuun odotetulla tavalla, meno itseasiassa loppui kokonaan. Starttasin auton muutamaan kertaan uudelleen ja pääsin aina puoli metriä eteenpäin ennen auton sammumista. Joku täti jo siinä perässä tööttäilikin ja siinä sitten keskellä risteystä ihmettelin hetken ennenkuin luovutin ja työnsin auton vähän matkaa levikkeelle. Pikainen konsultaatiopuhelu atalle ja vahva arvelus siitä, että bensapumppu on särki. Pintakaasulla pääsi onneksi ajamaan perille asti, on tämä kyllä välillä perkeleellinen harrastus kun koettelee niin kovasti. Bensapumppu varmistui syypääksi pienellä tutkinnalla ja tästä suivaantuneena tein päätöksen että taitaapi tästä autosta lähteä nykyinen tekniikka myyntiin ja auto saa uudeksi sydämekseen TDI-koneen toistaiseksi määrittämättömällä aikataululla. :tickedoff:

Täytynee hankkia dieselin m90 ja ilmeisesti 850 tdi-koneella oli sähköjen ja moottorinohjauksen puolesta v70:iä järkevämpi valinta elintenluovuttajaksi?

Aika käyttää uskollinen 740 taas leimalla ja ottaa se ajoon kuusikosta. Voi sitä aw71-laatikon ja b200f koneen auvoa. ELK
« Viimeksi muokattu: 07.12.2015, 12:29:11 kirjoittanut Hemik »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #101 : 07.12.2015, 16:14:50 »
Täytynee hankkia dieselin m90 ja ilmeisesti 850 tdi-koneella oli sähköjen ja moottorinohjauksen puolesta v70:iä järkevämpi valinta elintenluovuttajaksi?

Aika käyttää uskollinen 740 taas leimalla ja ottaa se ajoon kuusikosta. Voi sitä aw71-laatikon ja b200f koneen auvoa. ELK
MSA 15.7 on se avainsana, eli taisi olla vielä ensimmäisissä V70:ssäkin?

Tällänen löyty http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9106.0
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 08:35:23 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #102 : 09.12.2015, 08:28:02 »
MSA 15.7 on se avainsana, eli taisi olla ensimmäisissä V70:ssä?

Tällänen löyty http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9106.0

Kiitos linkistä -H- Homma on vasta sen verran ajatuksen asteella etten vielä kaivanut foorumia sen enempää. Täytyy kahlata kaikki aiheeseen liittyvät topicit läpi ja katsoa mitä sitten alkaa tapahtumaan. ::)

740 meni kauniisti leimasta läpi, korjauskehotus bensaletkusta ja oikeasta sivuvilkusta.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #103 : 22.12.2015, 08:45:22 »
TDI-muutos on edelleen suunnitteilla, auto seisonnassa ja sen perusteella mitä elintenluovuttajia on tullut etsittyä voi olla että tulee lähdettyä käymään Ruotsissa. 960 faceliftin puskurit ja sisusta himottaisi niin voipi olla kaiken helpointa ja "järkevintä" hakea 960 facelift ja v70tdi naapurista varaosiksi kun täällä ei tunnu olevan omaan hintahaarukkaan oikein tarjontaa.

Välikevennyksenä kuva luottokulkineeseen vaihdetuista peruutuspolttimoista. Nyt on tähän mennessä parhaat peruutuspolttimot eikä ole kiinan poika näitäkään hinnalla pilannut. http://www.dx.com/p/sencart-1156-p21w-ba15s-50w-white-10-led-6000k-for-car-steering-backup-light-dc-12-24v-394272#.VnjwQkYwBSk



Valoisaa joulua kaikille. ELK :hello:

 

Futurez  Kulkukoira