Elekma  Autoracing

945-remonttipäiväkirja / myyty

  • 103 Vastauksia
  • 39758 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
945-remonttipäiväkirja / myyty
« : 24.02.2015, 13:21:50 »
Hei kaikki kanssavolvoilijat! :hello:

Pitkällisen foorumin lukemisen jälkeen on tullut aika avata oma aihe itselle remonttikohteeksi päätyneestä Volvo 945 -mallisesta merikontista jolla on ajettu vaivaiset 380tkm. Autosta löytyy b230ft-kone, m46-laatikko, ilmastointi(toimiva) ja vakionopeudensäädin(ei toimiva), kaikki ne ominaisuudet jotka itsellä oli vaatimuksina seuraavalle Volvolle. Onhan sitä tietysti muitakin varusteita, sähkösäätöiset peilit ja sähkötoimiset ikkunat, keskuslukitus jne, soittimena joku jälkikäteen vaihdettu mankka mikä menee varmaan vaihtoon jossain vaiheessa. Auto päätyi minulle, kun syksyn aikana nykyiseen Volvooni kaverin kanssa jarruremonttia tehtäessä tuli puheeksi että ilmastoitu turbovolvo kiinnostaisi. Joulun jälkeen sitten saman kaverin kanssa tuli puhelimessa puheeksi että nyt saattaisi olla otollinen peli pihassa, ei muuta kun parin päivän päästä katsomaan autoa, katsottiin että auto on päällisin puolin kunnossa ja tuumattiin että tarkastetaan nosturilla auton pohja vielä ennen lopullisia päätöksiä. Käytiin auton kanssa nosturilla seuraavalla visiitillä ja todettiin että kyllä tästä peli saadaan.

Ensin kuvasaastetta ja sitten lisää tarinaa, pahoittelut kuvien laadusta nyt ja jatkossa, kuvat on räpsitty kännykällä mihin sattuu aikaan päivästä ja aina eri säässä. Tässä siis auto siinä kunnossa missä se minulle päätyi:









Kuten kuvista näkyy, niin autoa oli kohdeltu hiukan kaltoin :'( Kaverini osti auton varaosa-autoksi paikallisesta autokorjaamosta, edellinen omistaja päätti luopua autosta sen jälkeen kun huoltomies oli laittanut auton nosturilla käyntiin pakki silmässä, kuskin ovi oli ollut auki ja lopun arvaattekin kuvien perusteella. Muutakin vikaa autossa oli, mutta täytyy tarinoida niistä kun muistan mitä. Vääntyneestä ovesta kaveri nappasi kahvan omaan projektiinsa. Rikkinäinen ovi ja sarana vaihdettiin muutama viikko sitten oikean väriseen, mutta ruosteiseen oveen, mutta eipähän sada lunta sisään tällä hetkellä. Uusi ruosteeton ovikin on jo tiedossa, vaatii vaan maalauksen. Auton takakontissa oli pidetty koiria ja auto haisi hyvinkin pitkälti märälle koiralle. Suunnilleen kaikki kohdat takapenkeistä ja verhoilusta mihin koirat ylttivät oli pureksittu rikki, pientä sisustan ja verhoilun uusintaa oli siis luvassa. Onneksi kaverilta löytyi toinen sopiva varaosa-auto jossa oli autoon sopiva sininen kangassisusta, mitä nyt likainen ja parista kohtaa paikkausta vaille. Varaosa-auton kuskin ja apparin penkit oli istuttu puhki, apparin penkiksi löytyi ehjä penkki toisesta varaosa-autosta(samalla löytyi myös uudemman malliset niskatuet) ja kuskin penkki kasataan noista varaosa-auton rikkinäisistä penkeistä, penkeistä purettiin verhoilut ja superloonit irti. Ainakin kuskin penkkiin lisään vähän toppauksia, mallia kotitekoinen recaro, apinoitu kaverin kesäautosta jonka etupenkkejä on topattu samalla tavalla. Kontaktiliima ja farkkukangas vahvikkeena tuntuu olevan hyvä resepti repeytyneen superloonin korjaamiseen, vinkkinä jos tarvitsee korjata penkkejä. Tähän väliin muutama kuva viime viikonlopulta.









Varaosa-auton sisustasta on purettu suunnilleen kaikki tarvittavat osat tätä autoa varten ja tästä on purettu pois lattiamattoja ja kattoverhoilua lukuunottamatta melkein kaikki verhoilun osat. Auton vanhaa sisustaa purettaessa verhoilujen välistä löytyi järkyttävät määrät hiekkaa ja koirankarvoja, näitä kannettiin monta kourallista jätesäkkiin ja loput imuroitiin pois. Viime viikonlopun ehdottomasti kovin työmies oli ensimmäisen kuvan oikeassa alakulmassa näkyvä George eli vuokralla ollut painehuuhtelulaite, jolla sai verhoilun todella hyvin puhdistettua kattoverhoilua myöten. Desinfioiva pesuaine poisti tehokkaasti hajut autosta, oma nenä ja koirille allerginen puoliso kiittää. Viimeisessä kuvassa suurin osa Georgella pestyistä penkeistä ja verhoiluista on odottamassa seuraavaa viikonloppua jolloin olisi tarkoituksena saada verhoilut takaisin paikalleen. Eiliseltä Motonetin visiitiltä tarttui kirkkaiden etuvilkkujen lisäksi mukaan pari tupakansytyttyminen pistoketta, toinen takapenkkiläisiä varten ja toinen takakonttiin, kaiutinkaapelia ja StP Black Gold-vaimennusmattoa takakontin vaimennusta varten, kirkkaat sivuvilkut jäi vielä ostamatta. Ensi viikonloppuna luvassa siis ainakin vaimennus/verhoilutöitä.

Muihin tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu ainakin konepellin ja takaluukun maalaus, molempien maalipinnassa on vaurioita. Peilit ja puskurien alaosat maalataan astetta tummemmalla harmaalla kuin auton muu kori on, näistä pitäisi tulla oman mallailun perusteella mukavan näköiset yksityiskohdat, sivuhelmojen vaihtokin on mielessä mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Takaikkunoiden tummennus 35%-kalvolla on myös suunnitelmissa. Mittaristoon ja muihin sisävaloihin tuli tilattua kaikkiin korvaavat ledipolttimot, myös peruutusvalot vaihtuu ledeihin kunhan tilaus saapuu. Kaiuttimien vaihto oviin ja bassokaiuttimien asennus takakontin sivuille jäi pyörimään mieleen viikonlopun jälkeen kun kaveri ehdotti sitä. Ettei autolla jäisi muista jälkeen liikenteessä niin konepellin alle on jo hankittuna 570cc suuttimet ja moottorinohjaukseksi Megasquirt 2 v3.0. Turbon huollosta/muutostyöstä on alustavasti sovittu Proturbon kanssa ja perään on varattu lukko Autoracingilta. Katsotaan missä vaiheessa näitä hommia ruvetaan tekemään, Mega on vielä kasaamatta ja turbo kiinni autossa ainakin siihen asti, että auto saadaan maalattua. Megan alustavat säädöt tehdään kaverin kanssa, tarkoitus on penkittää auto ja antaa ammattilaisen säätää Mega lopulliseen kuntoon, kunhan saa auton itse ajettua penkitykseen asti. Pientä arvelua on ilmassa sen suhteen pitääkö hankkia toinen välijäähdytin ja mahdollisesti m90-laatikko. Normaaleja huoltokohteitakin löytyy, etujarrulevyt on vaihdettava ja myös jarrupalat näyttivät vetävän viimeisiään joka kulmalla. Taka-akselin ylitys pakoputkesta on viittä vaille mätä, vaihtoon menee sekin. Auto kaipaa muutenkin kunnollista pesua ja ruostesuojausta. Tavoitteena on saada auto "kokonaan" valmiiksi elokuuhun mennessä, vaikka eikai näistä ikinä valmiita tule, silloin on tiedossa reissu mökille Norjaan ja viimeistään sinne on tarkoitus lähteä tällä autolla. Kirjoittelen lisää kun autolle tapahtuu taas jotain.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2016, 18:15:37 kirjoittanut Hemik »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #1 : 24.02.2015, 20:01:57 »
Korjataanpa sen verran että megan kasaus on jo aloitettu. ;) Täytyy vaan hankkia ohutta tinalankaa lisää, niin saa valmiiksi. Ja löysinpä myös varastosta sekalaisia cruisen osia.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #2 : 24.02.2015, 20:15:34 »
Aika paljon samaa meidän 940:n kanssa, väri, sisusta, vanteet ja rekkari ainakin. Turbo vaan puuttuu. :D

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #3 : 24.02.2015, 22:07:28 »
Kah, päämekaanikko ata kerkesi jo aloittaa megan kasauksen, ihmetellään sitäkin sitten viikonloppuna :hello:

On tosiaan kattokiskoja, maskia ja turboa lukuunottamatta ihan sama auto Huikkosterin kanssa :D Ulkonäkö tosiaan tulee muuttumaan tässä kevään mittaan hiukan erilaiseksi, verrataan sitten uudelleen :pomo:
« Viimeksi muokattu: 25.02.2015, 07:25:15 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #4 : 28.02.2015, 20:26:30 »


Tänään sain aikaan takakontin vaimennuksen ja takakontin verhoilukin on taas paikallaan, tosin siitä en kuvaa muistanut ottaa. Penkkien alle jäävän maton tein kokonaan uuden huovasta vanhaa mattoa mallina käyttäen. Takapenkkien laittamisen kanssa tulikin sitten ongelmia, varaosa-autosta purettu takapenkki ei sovikkaan tämän -93 vuoden 940 kanssa yhteen :-\ Päätettiin atan kanssa että otetaan autossa alun perin ollut takapenkki käyttöön, huomenna katsomaan olisiko isän 960-farkusta irti olevassa takapenkissä sopivat muoviosat rikkinäisten tilalle. Lisää verhoilutöitä siis luvassa huomenna ja suuremmassa mittakaavassa kuin mitä aluksi oli tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2015, 21:45:47 kirjoittanut Hemik »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #5 : 01.03.2015, 10:54:08 »
Takapenkkien laittamisen kanssa tulikin sitten ongelmia, varaosa-autosta purettu takapenkki ei sovikkaan tämän -93 vuoden 940 kanssa yhteen :-\ Päätettiin atan kanssa että otetaan autossa alun perin ollut takapenkki käyttöön, huomenna katsomaan olisiko isän 960-farkusta irti olevassa takapenkissä sopivat muoviosat rikkinäisten tilalle. Lisää verhoilutöitä siis luvassa huomenna ja suuremmassa mittakaavassa kuin mitä aluksi oli tiedossa.
Nyt olisi tarve K-Suomen alueelta sinisille(/mustille) takapenkin selkänojan muoviosille tai jos löytyy koko selkänojaa niin siniselle puolinahkaiselle. Malli pitää olla -93 vuosimallista eteenpäin eli sellainen missä on kolmipistevyö myös keskimmäisessä penkissä. YV nimimerkille Hemik tai puhelimitse O4O5898673.

Megan boxi on kasattu tästä:
http://www.autotune.fi/tuote/2/ms-2-v30-ohjelmoitava-moottorin-ohjausyksikko-rakennussarja-musta-4-bar
Miten siihen lisätään tk-ohjaus? Ja tarvitseeko tehdä muuta kasauksen jälkeen/muuta huomioitavaa kuin ohjelma sisään ja säätämään?

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #6 : 01.03.2015, 21:57:05 »
Auton alkuperäiset puolinahkaiset siniset penkit haettiin takaisin jemmasta, purin kuskin penkin verhoilun paikkausta varten ja penkin superloonit liimattiin loppuun aikaisemmmin leikkelemistäni paloista. Jos sopivaa kokonaista takapenkin selkänojaa tai muoveja ei viikon aikana löydy niin haetaan takapenkkiin muovit 850-farkun takapenkistä, lukon lovi on samalla kohdalla ja muovin saa muuten sovellettua paikalleen 940-farkun takapenkkiin. Täytyy leikellä koirien syömät kankaat pois ja ommella/liimata uutta kangasta tilalle. Onneksi nämä on aika pitkälti piiloon jääviä tai vaan takakontin puolelle näkyviä paikkoja.

Tuli kokeiltua piharallin ajamista välikevennyksenä, eihän se hyvin mennyt. Pysyin tiellä puoli kierrosta ja luovutin kun kävin pari kertaa matkalla penkassa niin että auto piti hinata traktorilla tielle. Täytyy jättää rallihommat edelleen atalle.




Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #7 : 07.03.2015, 21:20:39 »
Tilasin viikolla poppivehkeiden uusimista varten Alpinen CDE-178BT soittimen, kaiuttimiksi etuoviin erillisarja Rainbow Audio DL-C5.2 ja takaoviin Rainbow Audio DL-X5. Saapuneessa paketissa olikin DL-X6 -kaiuttimet, mutta täytyy sopia vaihdosta tuohon kokoa pienempään Fanaticaudion kanssa, tarkoitus olisi saada kaiuttimet mahdollisimman pienellä vaivalla oviin ja orkkisritilät vielä takaisin paikalleen. Täytyy purkaa oviverhoilut ja laittaa oviin vaimennusmatot seuraavalla kerralla kun menee puuhaamaan auton kanssa.

Takapenkin korjaus edistyi perjantaina melkein siihen vaiheeseen että selkänoja olisi muoviosia vaille valmis. 850-farkun muoviosat ei sopineetkaan, lukituksen lovi oli kuitenkin eri kohdalla vaikka silmämääräisesti näytti samalta :( Muoviosat tai sitten koko takapenkki saattaa kuitenkin löytyä purkuautosta Saarijärveltä, täytyy katsoa alkuviikosta miten käy kun soitellaan taas purkajan kanssa. 960 faceliftin sivuhelmoista tuli sovittua kaupat saman Volvoja purkavan miehen kanssa, niitäkin voisi ensi viikolla mallata paikalleen 8)

ata sai megan boksin ja välijohtosarjan tehtyä ja sopiva sarjaporttikaapelikin löytyi megan ohjelmointia varten. Mega on menossa ensin testikäyttöön atan talviautoon, autossa on sama b230-kone niin ainakin suunnilleen sopivaa ohjelmointia voi jo tehdä. Omaan merikonttiin on vielä sen verran töitä tiedossa ettei megaa kannata vielä turhaan pitää autossa kiinni :o

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #8 : 12.03.2015, 10:15:30 »
Eilen haettiin 960-sivuhelmat ja samalla löytyi sopiva takapenkin selkänojakin mistä saa muoviosat, täytyy vaan maalata nuo harmaat muovit tummansinisiksi kilikalimaalilla.

Puskurien ja peilien mustien osien "maalausta" varten tilasin Mastonin mustaa Rubbercomppia puolikiiltävänä, toivottavasti ei ole liian kiiltävää ??? Helmojen, puskurien ja peilien maalaukseen suunniteltiin uretaanimaalia että kestää paremmin kulutusta, täytyy katsoa maalikaupassa löytyykö suoraan mieleistä sävyä vai sävytetäänkö itse sopivasta hopeisesta metallisävystä vähän tummemmaksi.

Suurin osa ledeistä on jo postissa odottamassa noutoa, täytyy käydä hakemassa ja vaihtaa polttimoita kun kerkeää. Kiinan ihmeellisestä maasta tuli tilattua myös pari kappaletta kauko-ohjauksia keskuslukitukselle, toinen menee atan talviautoon. PLXn laajakaistalambdakin on nyt hankittuna että saadaan Megan säädöt helpommin kohdalleen. Huomenna tatuointiin jonka jälkihoito pitää työt suurimmilta osin jäissä seuraavan viikon ::) Eipä tällä erää muuta raportoitavaa :hello:

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #9 : 15.03.2015, 21:58:07 »
No eihän sitä malttanut pysyä pois autoa laittamasta vaikka kättä joutuukin vähän varomaan. :D

Eilen saatiin neuvoja Megan säätämisen ja muutenkin Megaan liittyvien asioiden kanssa Hankasalmen vahvistukselta, suuret kiitokset vielä täälläkin. :hello:

Purin eilen oviverhoilut pois ja aloitin ovien vaimennuksen, tein tämän tänään aamupäivällä loppuun kun eilen jäi kesken. Laitoin vaimennusmaton peittämään myös kaikki ovipaneelin reiät jotka jäävät oviverhoilua vasten, luin jostain foorumin nurkalta että auttaisi äänentoiston kanssa eikä pääse ainakaan verhoiluun kondensoitumaan vettä. Ovet ruostesuojattiin samalla kertaa, samoin takaluukku. Kuskin oven tilalle pysyvästi tuleva ovi on vielä maalaamatta joten siihen on vielä vaimennuksetkin tekemättä, mutta tekee kun oven saa maalattua. Takapenkin selkänojan muovit on maalattu sopivan värisiksi ja penkki on kasausta ja paikalleen laittoa vaille valmis. Kuvassa muovit vasta kilikalilla suihkittuina, kuivuivat tuota vähän tummemmiksi.



Kuskin penkin verhoilu on korjattavana, lisätoppaukset on jo liimattuna penkkiin tuleviin superlooneihin joten verhoilua odotellessa. Konehuone pestiin tänään ja turbo purettiin irti, täytyy sopia turbon muutoksesta alkuviikon aikana. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tuntua siltä että tämähän valmistuu vielä vaikka tekemistä onkin vielä paljon, johtunee siitä ettei tänä viikonloppuna tullut vastoinkäymisiä. ;D :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 15:26:48 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #10 : 22.03.2015, 16:04:13 »
Eilen tuli tehtyä suht pitkä päivä ja ihan hyvin saatiin hommia etenemään. Asensin uudet kaiuttimet apparin oveen ja takaoviin, asennus meni suht helposti, ovipeltiä piti vähän vasaralla suostutella että Rainbowien orkkiskaiuttimia isompi magneetti mahtui paikalleen. Samojen ovien oviverhoilutkin on nyt kokonaan paikallaan. Takakontin verhoilukin saatiin pienellä patentoinnilla paikalleen, ei tainnut olla kuin kaksi alkuperäistä kiinnikettä enää ehjänä. Alpinen mankassa puheluja varten mukana tulleen mikin laitoin aurinkolipan viereen vasemmalle, ei ole näkökentässä eikä aurinkolipan edessä. Mikin johdon sai pujoteltua hyvin piiloon kun irrotti oven tiivisteen, tunki piuhan verhoilun väliin ja laittoi tiivisteen takaisin paikalleen.



Pakosarja käytettiin irti kun sen tiivisteet oli väärin päin, vaihdettiin tiivisteet oikein päin ja laitettiin pakosarja takaisin paikalleen. Jakopäänhihnan vaihto laitettiin alulle, pitää vaihtaa alin stefa että homman voi tehdä loppuun, näkyi vuotavan aika paljon öljyä. Uusi suojamuovi haettiin varaosa-autosta, edellinen oli paikoitellen sulanut :o Suuttimetkin tuli vaihdettua noihin 570cc ja ata teki pääteasteelle ohitusleikkauksen kun uudet suuttimet on korkeaohmiset.





Muitakin sekalaisia hommia saatiin tehtyä, ata kävi kolvilla kaikki mittariston juotokset läpi ja mittariston taustavalot vaihdettiin ledeiksi. Onko kenelläkään muuten vinkkejä miten ledien valoa saisi hajotettua helposti ettei valo olisi niin pistemäisenä mittaristossa? Tai mitkä ledit tähän kannattaisi hommata? Tällä hetkellä ledeinä on tällaiset: klik.
Peruutuspolttimot vaihdoin ledeiksi, verhoilun muoviosia laitettiin takaisin paikalleen, jotain muutakin tuli touhuttua ja tehtyä mutta en muista enää mitä. Viikolla pitäisi tulla muutama kirjekuori postilaatikosta, seuraava kuvareportaasi luvassa silloin. Projekti etenee hitaasti mutta varmasti. V:>

Vähän huononlaisesti muistaa ottaa kuvia työvaiheista, täytyy yrittää muistaa jatkossa niin on mukavampi seurata edistystä. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 22:14:18 kirjoittanut Hemik »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #11 : 22.03.2015, 16:57:00 »
Löysin ne valkoisen Volvon koetaulun listat, ei ne hukassa olleetkaan, mutta ei niin harmaatkaan kuin oli puhe:


Asensin sen sunkin Megan LH:n kuoriin samalla tavalla kuin itelle. Pitää vielä irroittaa se sarjan mukana tullut liitin ja juottaa johdot suoraan auton omaan kampaan, niin jää yksi liitos pois.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #12 : 22.03.2015, 17:12:24 »
Löysin ne valkoisen Volvon koetaulun listat, ei ne hukassa olleetkaan, mutta ei niin harmaatkaan kuin oli puhe:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Asensin sen sunkin Megan LH:n kuoriin samalla tavalla kuin itelle. Pitää vielä irroittaa se sarjan mukana tullut liitin ja juottaa johdot suoraan auton omaan kampaan, niin jää yksi liitos pois.

Nuo on kyllä hyvän väriset ja saahan ne aina teipattua uudelleen jos ei miellytä pidemmän päälle.

Jeps, kätevähän se on sillä samalla tavalla laittaa LH:n kuoriin, laitoit varmaan samaan syssyyn sen tk-ohjauksenkin piirilevylle?

Tulipa tilattua tällaisia ledejä, jos näillä hajoaisi valo paremmin mittariston taustavaloksi: klik
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 22:15:23 kirjoittanut Hemik »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #13 : 22.03.2015, 19:14:13 »
Eilen tuli tehtyä suht pitkä päivä ja ihan hyvin saatiin hommia etenemään. Asensin uudet kaiuttimet apparin oveen ja takaoviin, asennus meni suht helposti, ovipeltiä piti vähän vasaralla suostutella että Rainbowien orkkiskaiuttimia isompi magneetti mahtui paikalleen. Samojen ovien oviverhoilutkin on nyt kokonaan paikallaan. Takakontin verhoilukin saatiin pienellä patentoinnilla paikalleen, ei tainnut olla kuin kaksi alkuperäistä kiinnikettä enää ehjänä. Alpinen mankassa puheluja varten mukana tulleen mikin laitoin aurinkolipan viereen vasemmalle, ei ole näkökentässä eikä aurinkolipan edessä. Mikin johdon sai pujoteltua hyvin piiloon kun irrotti oven tiivisteen, tunki piuhan verhoilun väliin ja laittoi tiivisteen takaisin paikalleen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Saman näköset rainbowt tuli itekkin laitettua takaoviin ja peltiin ei kyllä tarvinnut koskea :o

Tosin monissahan on se kumi siinä magneetin päällä, sen ottamalla pois olis saanut vähän lisää tilaa.

Ainahan nuo tuppaa hieman pistemäisiä olevan verrattuna hehkulamppuihin, mutta hiomalla mataksi sekä hieman kovertamalla tuota ledin päätä voi saada valoa hieman mukavemmaksi.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hemikin 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #14 : 22.03.2015, 20:21:53 »
Saman näköset rainbowt tuli itekkin laitettua takaoviin ja peltiin ei kyllä tarvinnut koskea :o

Tosin monissahan on se kumi siinä magneetin päällä, sen ottamalla pois olis saanut vähän lisää tilaa.

Ainahan nuo tuppaa hieman pistemäisiä olevan verrattuna hehkulamppuihin, mutta hiomalla mataksi sekä hieman kovertamalla tuota ledin päätä voi saada valoa hieman mukavemmaksi.

Sitä kumia en tosiaan ottanu pois magneeteista, siitä se varmaan oli kiinni etteivät menneet suoraan paikalleen ja joutui vasaroimaan. Ajattelin että se kumi on siinä magneetin suojana ja parempi että antaa olla paikallaan. :idiot2:

Täytyy katsoa miten noilla toisilla ledeillä, ainakin osa polttimoista osoittaa suoraan sivulle niin voisi olla parempi jakauma valolla.

 

RallyBaron  Samppasport