Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 b200k >> b5234t

  • 198 Vastauksia
  • 61887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #180 : 27.04.2014, 22:17:00 »
Ahtoja.comilta tilasin. Ohajustakin oon hieman miettinyt, mutta on niin monta vaihtoehtoa :D ecumaster vaikuttais pätevältä.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #181 : 07.05.2014, 22:17:24 »
Kanget saapuivat maanantaina. Huomenna vien koneistamolle: lohkon porautukseen ja dekki plaanataan, kampuran kiillotukseen ja veivit vielä tarkkuusmittaukseen.

Tossa vielä kuva veiveistä :)

Semmonen kyssäri vielä, että mistä ootte runkopukin pultteja hommaillu... vai onko käytetty vanhoja?


Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #182 : 08.05.2014, 06:20:05 »
Vinokoneessa ainakin menty vanhoilla. Kaiketi ne on ihan tavalliset pultit. Lujuus 12.9 vai oliko 10.9...?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #183 : 04.06.2014, 22:50:29 »
Taas on jotaki tapahtunu. 10 venasen lohko tuli haettua ihan sovitus käyttöön, mutta onkin vähä erikohdissa kiinnikkeet ilmeisesti niin ei saa moottorin kannakkeita tehtyä :/
Muuten moottorin osat on edelleen koneistamolla ja poraavat lohkon vastakun wisecot on tullu.

No auton hylsy piti työntää talliin kun siivosin sen siihen kuntoon, että jotain kehtaa tehdä.
Eipä se sitte menny ihan niin helposti jarrut jumissa eihän se liiku no hinaus oli helppo, sitten piti työntää se vielä talliin no se kävi kätevästi kyseisellä tyylillä.




ja auto talissa



siinä sitten hetken kattelin, että meniskö koe moottori sinne, että vois vaikka vesiputket väännellä




sinnehän se sopi ja näyttää ainakin omaan silmään ihan kivalta :)


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #184 : 04.06.2014, 22:59:53 »
Kivan näköstä! Millos tarkotus saada liikenteeseen?

Sama swappi kuuluu itselläni "sitten joskus" kategoriaan.  :pomo:

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #185 : 04.06.2014, 23:09:48 »
Kivan näköstä! Millos tarkotus saada liikenteeseen?

Sama swappi kuuluu itselläni "sitten joskus" kategoriaan.  :pomo:

Yritys on kova ensikesään, saas nähä miten käy  :) Ahdettuja vanhanliiton volvoja ei ole koskaan liikaa  :D

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #186 : 16.06.2014, 21:55:43 »
Taas on jotakin tullu näpräiltyä eli vesiputket tuli hitsailtua valmiiks 960 putkia ja 850 putkia yhdistelemällä.




Turbokin tuli hankittua paljon mietiskelin vaihtoehtoja ja olin lähes päättänyt, että ei holsettia, mutta edullisesti kun sai niin oli pakko hankkia.



Eli siis taas yksi hx40super ;D Pakopesä on kokoa 14 joten saattanee vaihtua isompaan vielä ennen savuja.
Tein vielä telineen koesovitukseen.




Pakosarja aineeksi ostin 42mm putken käyriä ja sitä sitte mahdollisesti seuraavaks tekemään.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #187 : 17.06.2014, 06:15:48 »
Tsaijaijai  S* ootko deadlinea ajatellut?  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #188 : 17.06.2014, 15:09:03 »
Ens kesään kova yritys :) wisecotkin on kuulemma saapunut suomen puolelle ja lähetetty postiin :nälkä: Saavat taas koneistamolla edistymään ja pääsee alakertaa niputtamaan.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #189 : 30.06.2014, 21:40:44 »
Tänään tuli haettua osat vihdosta viimein koneistamolta.
Sitte muutama kuva..

Lohko siis porattiin 81.5 poraukselle, plaanattiin, kampura kiillotettiin ja kiertokanget kävi tarkkuusmittauksessa.



Laakerit tuli myös koneistamon kautta ihan perus Glycot.



Uusi vs vanha... onhan noilla kiertokangilla jotain eroa. ;D



Pakosarjaa rupesin väsäilemään ja tuli omasta mielestä ekaksi pakosarjaksi ihan ok  :)



Kollektoria.
Siistin siitä vielä ton kuvan jälkeen muutamat patit pois.


Sitten turbo paikallaan ja paria saumaa vähän siistitty.



Turbon ja korin väliin jää rakoa noin 3cm joten täytynee tehdä asialle mahdollisesti vielä jotain... Ei taida myöskään päivitystä tulla ennen kun on saanut hukkaportin homattua ja pääsee sille lähtöjä tekemään tai sitten alakerran kasausta tosin kampura pitää vielä tasapainoittaa.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #190 : 19.08.2014, 20:49:45 »
Tuli kampura käytettyä sporttiautossa taspainoituksessa. Se reissu olikin mielenkiintoinen kampura piti painottaa bobweighteillä, mutta eivät tehneet sille mitään muutakun punnitsivat ja mittasivat heitot jotka olivat reilusti alle toleranssien  :idiot2:

tossa vielä lappu koko hommasta.


Sitten tuli alakertaa hiukan kasattua ja lohkon maalasin Hornalla




Vielä pieni kysymys kiertokangessa olis lovi laakerille, mutta laakerit on pyöreät... onko noi nyt silti oikeet? laakeripaketissa lukee volvo 2001>


Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #191 : 28.10.2014, 20:38:21 »
Pikku hiljaa etenee...
Aikaisemmin mainitsinkin, että moottori ei välttämättä tuohon 240:iin tule ja sitä varten tuli hommattua toinen leimallinen suht hyväkuntoinen 240 ja vielä punasena
ajatus on siis tehdä kaikki valmiiksi toisessa korissa ja siirtää sitten toiseen.
 
Moottorin suhteen mitään näkyvää ei oikeen ole tapahtunut, osia vaan kerätty nurkat täyteen. :2funny:

Eli hukkis tuli tilattua ulkomailta (säästösyistä),
malliksi valikoitui Precision 46mm.

960 Öljypohjan käytin lyhennyksessä.

Kl-racingilta tuli tilattua mm. yläpään tiivisteet, bensakisko ja kanteen venajouset sun muita hilppeitä mitä ei ole kuvassa.

Voimansiirtoon tuli blingfactory vp, sre 765 asetelma ja moposportilta 6 lapanen sintteri.

Huomenna kansi koneistamoon plaanaukseen ja tarkistukseen, sitte vois koittaa taas kasailla jotain :)

Semmonen kysymys vielä shimmaukseen, että sintterilevy on 8mm paksu mauserilla mitattuna, vauhtipyörässä 0,5mm upotus asetelmalle, joten eikös tuo 765 asetelma olisi 1,6mm upotuksella kohdallan?


Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #192 : 28.10.2014, 21:34:28 »
Oijoi, hyvlle näyttää.  :pomo:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #193 : 28.10.2014, 21:48:02 »
Juu ei sais liikaa painua kasaan toi asetelma ,varmaan jotain 2mm ois hyva

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 240 b200k >> b5234t
« Vastaus #194 : 28.10.2014, 21:57:29 »
Laakerit on oikeat. En tosiaan ymmärrä miksei noissa ole sitä lovea kun kangissa se on aina. Tämmöinen ratkaisu siis jo alunperin. Osa porukasta on laittanut pienellä liimatipalla laakerit kankiin ettei varmasti pääse pyörähtämään.

 

RallyBaron  Samppasport