Proturbo  Autodiagnoosi

käynnistysonkelma

  • 21 Vastauksia
  • 10110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
käynnistysonkelma
« : 15.02.2011, 12:58:02 »
140 ja b20 mikä tyhjentää polttoaine linjan kun auto seisoo vuorokauden ? pumppu vaihdettu ja putkissa ei vuotoa,pakkasilla saa sahata käymään niin perke...sti ennenku hörähtää ja sammuu parikertaa ja sen jälkeen lähtee aina heti eli polttoaine pulaa? tolpassa ollessaan lähtee aina kuin kesälläkin eli heti. :idiot2: :idiot2:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #1 : 16.02.2011, 04:17:44 »
Ei sieltä kyllä haihdu tuossa ajassa bensa joten se tuttu muuttuvakurkkuisen kulumis ja huollontarve. Rikastinyksikkö ei varmaan oikein enää ole iskussa.

Jos pistät vähän tietoa kaasutinmallista niin tiedän sanoa enemmän, ne kun ovat erilaisia. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #2 : 16.02.2011, 08:06:55 »
kiitos etukäteen ja autossa on strömberin kaasari ja pohjankautta co-säätö suutinputkea nostamalla,laskemalla muuten auto käy nätisti ja kulkee normaalisti ei nyi ei ryi,ainoa murhe toi pakkasilla käyntiin lähteminen on semmosta pelleilyä.ihan just tuntuu ettei ryyppytsydeemi oikein futaa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #3 : 18.02.2011, 13:50:40 »
Minuakin kiinnostaisi tietää miten tuon kaasarin saisi pelaamaan paremmin.

Mulla on samoja ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa. (144-B20A)
Saa aika kauan sahata että käynnistyy.

Piti ottaa taksi, kun ei lähtenyt tänä aamuna käyntiin. :(

Mulla ei ole lohkolämmitintä tuossa autossa ja pakkasta oli rapiat 31 astetta.
Purin / putsasin tuossa pari päivää sitten kaasarin ja siellä näytti ainakin kaikki olevan ihan ok.

Jaksoi akku pyörittää, mutta ilmeisesti ei saanut bensaa.

Kaasari tuossa B20A:ssa on zenith stromberg 175 cd2 ja 89tkm takana.

Tuo rikastinyksikkö näytti ihan puhtaalta ja kiekon reiät oli auki, putsailin sen.
Kaasutin vaikutti aika hyväkuntoiselta, läppäakselissa ei ollut väljää, säädin bensapinnan, vaihdoin o-renkaan bi-metalliliuskahärpäkkeen alle...

Auta webermies!!

144-70

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #4 : 18.02.2011, 14:54:49 »
Kun ei noissa paskoissa ole kiihdytyspumppuakaan eli polkemalla bensaa ei mene imusarjaan ja väljä puoli milliä ajettu tappikone ilman kunnon puristuksia. Jos pitäisi jotain ruiskupumppua jossa on bensaa mukana, että sais sillä ruikittua bensaa kaasariin ennen käynnistämistä. Tai kaasugrillin lämmityselementti öljypohjaa lämmittämään vähäksi aikaa ;)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #5 : 18.02.2011, 14:59:37 »
Kaveri saa kyllä Duetin B18 koneen helposti tulille vaikka ryyppy ei pelaa (vaijeri puuttuu). Startatessa muutaman kerran lipsuttelee kaasua niin kyllä pörähtää käyntiin vaikka on viikkoja seisonut lumihangessa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #6 : 18.02.2011, 15:47:07 »
Kaveri saa kyllä Duetin B18 koneen helposti tulille vaikka ryyppy ei pelaa (vaijeri puuttuu). Startatessa muutaman kerran lipsuttelee kaasua niin kyllä pörähtää käyntiin vaikka on viikkoja seisonut lumihangessa.

Mutta duetissahan on alunperin muistaakseni 1-kurkkuinen pysty weber jossa on kiihdytyspumppu.. Ei tietääkseni zenith strömberggiä ainakaan ellei siihen sitten ole vaihdettu..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #7 : 18.02.2011, 16:55:28 »
Mutta duetissahan on alunperin muistaakseni 1-kurkkuinen pysty weber jossa on kiihdytyspumppu.. Ei tietääkseni zenith strömberggiä ainakaan ellei siihen sitten ole vaihdettu..

Vuosimallikohtaisia juttuja, ei automallikohtaisia. -66 ja vanhemmissa pystyimu Zentih, jossa kiihdytyspumppu. -67 ja uudemmissa Srtömberg. Poislukien tuplakaasariversiot.

Kunnossa/säädöissä olevalla Strömbergillä käyntiinlähtö on ilmiömäisen hyvää. Auto melkein jo käy, ennen kuin ehtii avaimeen edes koskea.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #8 : 18.02.2011, 17:18:23 »
Vuosimallikohtaisia juttuja, ei automallikohtaisia. -66 ja vanhemmissa pystyimu Zentih, jossa kiihdytyspumppu. -67 ja uudemmissa Srtömberg. Poislukien tuplakaasariversiot.

Kunnossa/säädöissä olevalla Strömbergillä käyntiinlähtö on ilmiömäisen hyvää. Auto melkein jo käy, ennen kuin ehtii avaimeen edes koskea.

Niinhän se onkin.. Tarkistin ton mun viestin jälkee mutta en tajunnu muuttaa.. :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #9 : 19.02.2011, 03:13:49 »
Kaveri saa kyllä Duetin B18 koneen helposti tulille vaikka ryyppy ei pelaa (vaijeri puuttuu). Startatessa muutaman kerran lipsuttelee kaasua niin kyllä pörähtää käyntiin vaikka on viikkoja seisonut lumihangessa.

Niin varmaan saakin, se on varmasti senverran rikkaalla, että lähtee, kun vaan homman osaa. Muuten sitä ei kyllä saa käyntiin, paitsi jos on kaasutin, jossa on kiihdytyspumppu. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #10 : 19.02.2011, 03:17:24 »
Vuosimallikohtaisia juttuja, ei automallikohtaisia. -66 ja vanhemmissa pystyimu Zentih, jossa kiihdytyspumppu. -67 ja uudemmissa Srtömberg. Poislukien tuplakaasariversiot.

Kunnossa/säädöissä olevalla Strömbergillä käyntiinlähtö on ilmiömäisen hyvää. Auto melkein jo käy, ennen kuin ehtii avaimeen edes koskea.

Tuplilla vielä paremmin, kun ottaa avaimen näkyville ja lähestyy autoa niin se jo lupailee ;)

Mutta kuten totesit, tuplaversiot ovat eri asia? No SU kyllä tomii Zenith Stromberg on toinen juttu. Eikä kalvolla ole käynnistyksen kanssa mitään tekemistä. No onhan saabissakin käytetty samaa kaasutinta, kuin Volvossa. Puhumattakaan monista muista samankokoisista moottoreista. Jopa jenkkeihin BMC. n koneisiin lätkäistiin saastenormit läpäisevät Zentnhit. :pomo:
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 03:25:49 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #11 : 19.02.2011, 03:34:03 »
Minuakin kiinnostaisi tietää miten tuon kaasarin saisi pelaamaan paremmin.

Mulla on samoja ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa. (144-B20A)
Saa aika kauan sahata että käynnistyy.

Piti ottaa taksi, kun ei lähtenyt tänä aamuna käyntiin. :(

Mulla ei ole lohkolämmitintä tuossa autossa ja pakkasta oli rapiat 31 astetta.
Purin / putsasin tuossa pari päivää sitten kaasarin ja siellä näytti ainakin kaikki olevan ihan ok.

Jaksoi akku pyörittää, mutta ilmeisesti ei saanut bensaa.

Kaasari tuossa B20A:ssa on zenith stromberg 175 cd2 ja 89tkm takana.

Tuo rikastinyksikkö näytti ihan puhtaalta ja kiekon reiät oli auki, putsailin sen.
Kaasutin vaikutti aika hyväkuntoiselta, läppäakselissa ei ollut väljää, säädin bensapinnan, vaihdoin o-renkaan bi-metalliliuskahärpäkkeen alle...

Auta webermies!!

No Ei se välttämättä ole siitä kaasuttimesta johtuva asia. pyörittää ja lupaa mutta ei lähde. Ei ehkä enää ole sytytyspuoli ihan uudenveroinen, eli ei riitä virtaa kipinään.  ;) katsopa kärkiväliä, jos sitä ei oikein ole niin ei lähde käyntiin. Sitten ennakon säätö ihan virtakynällä ja katso ne johdot. Kun kaikki on kunnossa se lähtee käymään nykyöljyillä. ;)

Sitten on se bensapumppu, se väsyy ajan oloon. Tosin toisissa jää venttilit jumiin ja antaa liikaakin bensaa, sen voi helposti tarkistaa kun on purettava pumppu, kuten sinulla pitäisi olla.

JK: vahemmissa rikastus hoitui neulan nostolla, eli erillistä rikastusta ei ollut. Niin aikoinaan annoin Morriksella lisävirtaa Volvolle,kun ei lähtenyt käyntiin ja pakkasta vain -25C ja Volvo oli lämmityksessä.. Morris ei.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 03:54:15 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #12 : 22.02.2011, 10:19:37 »
Niin varmaan saakin, se on varmasti senverran rikkaalla, että lähtee, kun vaan homman osaa. Muuten sitä ei kyllä saa käyntiin, paitsi jos on kaasutin, jossa on kiihdytyspumppu. ;)
Ei se kyllä turhan rikkaalla ole kun ei pysy käynnissä ilman kaasun käyttöä. Sormin kun väänsin ryypyn päälle niin rupesi jo hörähtelemään vaikka kaveri oli vielä tuvassa kahvilla ja avaimet taskussa ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #13 : 22.02.2011, 10:36:26 »
No Ei se välttämättä ole siitä kaasuttimesta johtuva asia. pyörittää ja lupaa mutta ei lähde. Ei ehkä enää ole sytytyspuoli ihan uudenveroinen, eli ei riitä virtaa kipinään.  ;) katsopa kärkiväliä, jos sitä ei oikein ole niin ei lähde käyntiin. Sitten ennakon säätö ihan virtakynällä ja katso ne johdot. Kun kaikki on kunnossa se lähtee käymään nykyöljyillä. ;)

Sitten on se bensapumppu, se väsyy ajan oloon. Tosin toisissa jää venttilit jumiin ja antaa liikaakin bensaa, sen voi helposti tarkistaa kun on purettava pumppu, kuten sinulla pitäisi olla.

JK: vahemmissa rikastus hoitui neulan nostolla, eli erillistä rikastusta ei ollut. Niin aikoinaan annoin Morriksella lisävirtaa Volvolle,kun ei lähtenyt käyntiin ja pakkasta vain -25C ja Volvo oli lämmityksessä.. Morris ei.

Jep, sytkävika oli mulla. Vaihdoin piuhat ja tulpat niin johan lähti. Mulla on orkkis kärjetön sytkä tuossa, joten kärkiväli on kohdallaan...
Tänä aamuna kyllä joutui sahaamaan pitkään ennenkuin hörähti käyntiin.
Ihan kuin ei saisi bensaa... ::)
Pitää varmaan tuo pumppu vielä tsekata jos se ei oikein jaksa...
144-70

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: käynnistysonkelma
« Vastaus #14 : 23.02.2011, 00:38:18 »
Hienoa. Vai on siinä kärjetön, ei tullut mieleen kun et tarkemmin kertonut tyypistä ja mallista.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo