Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: hevonen - 16.05.2011, 12:22:24
-
Laittakaas johonkin muualle jos niin vaatii.
http://www.nettiauto.com/volvo/s70/3757706
Tuollaisen kokeilin ja oli kuulemma egr tukossa kun on seissyt... No, eihän tuossa mitään egärrää ole, bensavehjes kun on.
ETS valo syttyi, eli on kaasuläppä entinen(sähköinen)
Saattaahan tuon ostaa mutta on varauduttava n. 700€ laskuun. :)
Kys autossa ei ole edes ilmastointia ja maalipinta on... mnjaa, huonohko.
-
ETS valohan ei kerro pelkästään kaasuläpästä, vaan myös esim. siitä kytkin(/jarrupolkimen?) tunnistimesta. -> Voi vaatia säätöä tai uusimisen, ei kuulemma kallis/vaikea vaihtaa.
Kaasuläppää englannista saa volvon alkuperäisenä puolet tuosta hinnasta kotiin toimitettuna ja asennus on melko simppeli, joskin ahdasta on. Tais olla puolet tuosta 700€ hinnasta mulla osa+asennus.
Ei ole mulla muuta tietoa autosta, eikä ostoaikeita, mutta jos joku on ajatellut ostoa niin tässä vain mahdollista "lisätietoa" ja kommenttia hevosen kirjoitukseen =) Nykypäivänä kyllä itse kierrän ilmastoimattomat autot melko kaukaa :P
-
Juu, no tuo ei ottanut kierroksia kuin n. 1500rpm ja tuntui ettei kaasupolkimen heiluttelu vaikuta mitään. Meinas olla kireetä että pääsi ison mäen ylös takasin liikkeeseen. Ei oikeen kulkenut kun on automaatti eikä kierrä enempää.
Sammuttamisen jälkeen toimii taas hetken...
Eikös nuo tarvii käyttää sinisellä vaikka ite vaihtaiskin tuon kotelon? Pitää tutustuttaa kait ecu ja kotelo. :-* Näin oon antanut itseni ymmärtää.
-
No tuo kertoo vähän enemmän, ompahan siinä sitten varmaan kaasuläpän vaihto-operaatio.. Senhän voi tehdä niinkin, että kun on uus kaasuläppäkotelo kädessä, niin ajaa siniselle ja "koodauttaa" sen uusiks. Sitten vaan kotiin vaihtamaan uus paikalleen, jos ei halua sinisellä vaihdattaa.
Mut joo, en lähtis ostelemaan tuota näillä puheilla :D
-
Heppa tulossa vanhaksi, kun käy kokeilemassa etuvetoa :2funny:
-
Heppa tulossa vanhaksi, kun käy kokeilemassa etuvetoa :2funny:
Tulee se joskus sullekin eteen... ;)
Sitäpaitti, katto tonne kuvia mallisarjoittain S70/V70 millä meikä nykyään työmatkat päristelee... Enhän mä vanhaksi ole tulossa vaan olen sitä jo! *nuqquun->
-
Tulee se joskus sullekin eteen... ;)
:juhau::llahan on jo etuvetoinen Volvo. ;)
-
:juhau::llahan on jo etuvetoinen Volvo. ;)
Näin on. Yllättävän hieno noin ulkoisesti tuo kyseinen korimalli.
-
Tuollaisen kokeilin ja oli kuulemma egr tukossa kun on seissyt... No, eihän tuossa mitään egärrää ole, bensavehjes kun on.
Katoitko sitten pellin alle ettei ole EGR:ää? Nimittäin se nyt ei kerro mitään onko bensa vai diisseli.
-
Juu, no tuo ei ottanut kierroksia kuin n. 1500rpm ja tuntui ettei kaasupolkimen heiluttelu vaikuta mitään. Meinas olla kireetä että pääsi ison mäen ylös takasin liikkeeseen. Ei oikeen kulkenut kun on automaatti eikä kierrä enempää.
Sammuttamisen jälkeen toimii taas hetken...
Aika selkee kaasuläppävika mielestäni.
-
Katoitko sitten pellin alle ettei ole EGR:ää? Nimittäin se nyt ei kerro mitään onko bensa vai diisseli.
EGR:ää ei ollut kuin myyjän päässä.
-
Ettei tietämättömille jää epäselväksi, niin EGR voi löytyä niin bensa kuin dieselmoottoreista, etenkin kun puhutaan 2000-luvulla suunnitelluista ja uudemmista autoista. Tässä tapauksessa sitä ei kuitenkaan löytynyt bensakoneesta.
Ja joo, Volvossa se on ollut vuodesta miekka ja kilpi. Paitsi ettei kuitenkaan ole kaikissa koneissa, kuten yllä huomasimme.
-
Ja joo, Volvossa se on ollut vuodesta miekka ja kilpi. Paitsi ettei kuitenkaan ole kaikissa koneissa, kuten yllä huomasimme.
No joo, johan se oli bensakoneissa -80 luvulla. Tunnistan sen kun osuu kohdalle.
Huvitti vaan tuo selitys. On vissiin jäämässä kapistus käsiin...