Elekma  Autoracing

940 230fb ----> 230ft

  • 1 Vastauksia
  • 1691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuddunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
940 230fb ----> 230ft
« : 17.02.2016, 09:12:08 »
Oolrait elikkäs.. Vapari 92-vm vollee ajateltiin ruveta hitusen virittelemään ja purku 940 siihen löytyikin sitten..

-turbo sekä pakosarja
-välijäähdytin
-ahtoputket
-ft:n moottorinohjausyksikkö sekä suuttimet

Elikkä nyt tarvitsisi turbo volvon omistajilta pieniä neuvoja.

Lohkothan näissä myllyissä pysyy samana vaparissa että turboissa, toki eri sisuskaluilla, lohkossa pitäisi olla olla paikat turbon öljyn tulo/paluu putkille. Ilmeisesti tuloputki liitin tulee öljynpaineanturin paikalle banjopultilla jonka sain möhömahalta merkkiliikkeestä. Mutta, milläs paluuputki tulee liittimeen kiinni? Näyttäisi olevan pelkkä päälle tuleva putki joka puristetaan jollain tiiviiksi vai wut?   :P
Kysymyksiä on myös sadellut onko carretin vaiko mitsun turbo, mutta mitsun on. Kolmantena probleemana.... turbosta lähtee vielä pari letkua joihin olisi ilmeisesti tarkoitus tulla jäähdytysneste kiertämään, mistä neste pistetään pyörimään turbolle?  :idiot2:

Löytyykö muita jotka on vapari 230fb tyrkänny 230ft:n hilut?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 230fb ----> 230ft
« Vastaus #1 : 17.02.2016, 09:43:51 »
Öljyn tulolinjalle on paikka öljykanavan valussa mutta sitä ei ole vaparissa puhkastu. Ite oon ryöstänyt öp-anturilta haaralla mutta makuasia mistä tulon ottaa. Öljyn paluulle on vastaavasti puhkasematon kohta valussa vaparikoneessa johon itte kairasin reiän ja kiersin nipan. Toinen vaihtoehto paluulle on tehdä se öljypohjaan. Vesikierto kaikessa yksinkertasuudessaan toteutuu paisarilta haaralla turbolle ja turbolta alavesiletkuun.

Tarttet mainitsemies lisäksi vielä ainakin etuvastukset suuttimille.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

KL-varaosat  Race.fi