Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Mikey_Rotten - 13.03.2018, 19:49:48

Otsikko: V40 -02 2.0T VVT tiivisteet
Kirjoitti: Mikey_Rotten - 13.03.2018, 19:49:48
Elikkäs VVT-pyörän takaa vuotaa öljyä koneen käydessä. Minkälainen tiiviste pyörän takana on?
Lisäksi solenoidin tiiviste falskaa. En löytänyt varaosanumeroa näille edes Vadiksesta  :o
Otsikko: Vs: V40 -02 2.0T VVT tiivisteet
Kirjoitti: TunturiPappa - 06.05.2018, 08:33:19
Hammashihnapyörien takana on perus akselitiivisteet, eli stefat.
Muistaakseni vtt-pyörällä on eri kokoinen sisäreikä, kuin mitä kovalla pyörällä on.
Luulisi Volvolta löytyvän.

Solenoidin ja lohkon välissä on paperitiiviste.
Omassa ainakin lähti ehjänä irti.
Otsikko: Vs: V40 -02 2.0T VVT tiivisteet
Kirjoitti: Lankku - 06.05.2018, 18:16:38
Oisko mennyt VVT niin väljäksi, että vuotaa sen takia? Tulee ulos liikaa ja ohi stefasta. Yleensä näissä tosin raplatus alkaa ennen kuin väljistyy.

Tarvikkeena saa stefan ihan normaalisti ja sisäreikä tosiaan on eri kuin kovassa nokkapyörässä.
Otsikko: Vs: V40 -02 2.0T VVT tiivisteet
Kirjoitti: TunturiPappa - 06.05.2018, 22:02:50
Jakopää avettava niin kannattaa vaihtaa molemmat stefat.
Kovettunut se on. Vvt pyörästähän tulee jatkuvasti läpi muutenkin.

Räpätys alkaa kun sisällä olevat lamellit väljistyy keskiöön nähden. Susi koko systeemi. Lamellien pitäisi mennä pidemmälle keskiöön, eikä vain muutaman millin.
Otsikko: Vs: V40 -02 2.0T VVT tiivisteet
Kirjoitti: pepper2 - 07.05.2018, 21:26:15
Jakopää avettava niin kannattaa vaihtaa molemmat stefat.
Kovettunut se on. Vvt pyörästähän tulee jatkuvasti läpi muutenkin.

Räpätys alkaa kun sisällä olevat lamellit väljistyy keskiöön nähden. Susi koko systeemi. Lamellien pitäisi mennä pidemmälle keskiöön, eikä vain muutaman millin.

Jos tarkoitat että vvt pyörästä tulee öljyä ulos niin hajallahan se silloin on...
Ei jakoremmin öljyssä kuulu "kylpeä".