Hajoaako se muuten se sondi? Jos tulee vaikkapa kovinkin rikasta seosta, pitäisiköhän säätää ensin normilambdalla sillain että fmi:n1.2:nen pitäis jotain 0.85lambda -arvoa talla pohjassa ja aikalailla yköstä muussa ajossa.
Kyllä mä sain yhden kaasuttimen säädetyksi sillain että moottorista saatiin aikalailla max teho ja kulutus ei silti ollut ku kahdeksaisen litraa satasen vauhdissa. Silloin säädin jo tuommosella fmi:n normimittarilla.
Tarviikohaan kiloon ahtoja olla säädöt niin 0,1 lambda-arvon mittaustoleransseilla vai riittääkö että tietää onko siellä se 0.85 tai 1.25, Nakutushan ainakin voimakkaana kuuluu kyllä naapurikylälle asti mikäli semmoista ilmenee, mutta olisihan se vähän kahjo viritys, jos saisi mittaristoon nakutustunnistimen, samalla joku sähkösäätöinen tms bleed valve, niin voisi, jos ja kun ,ainakin alussa, kone nakuttaisi, niin voisi silpasta 0.2 baria ahtoja veke...
Miten nuo nakutustunnistimet toimii, tiedän että se yksikkö myöhäistää syttyä ja/tai laskee ahtoja niissä autoissa, joissa moottorinohjaimina on jotkut muut kun 40v vanhat kaasuttimet ja kärkijakaja.