Carcom Oy  Ateho

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Jertzuu

  • Vieras
Onko kuinka typerä idea laittaa Eibachin -30mm jouset vakioiskareille (mk2 V70)? Minkä verran tippuu (kuvia jos jollakulla olisi), ja mitähän katsastussetä mahtaa sanoa?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Mulla oli jonkin aikaa Eibach pro-kit -30mm jouset vakio iskareilla.

19" vanteilla.



18" vanteilla.


16" vanteilla.



Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Onko kuinka typerä idea laittaa Eibachin -30mm jouset vakioiskareille (mk2 V70)? Minkä verran tippuu (kuvia jos jollakulla olisi), ja mitähän katsastussetä mahtaa sanoa?
Ei siihen ole mitään sanomista kunhan löytyy laput että on ko. autoon tarkoitettu ja kulmien suuntausraportit. Noin pienen tiputuksen kestää vakiotkin, toki parempi ajettava siitä tulisi kunnon iskareilla.
V40 T2 -17
Kuvat

Slerbahuuli

  • Vieras
Mikäs olisi hyvä paikka ostaa/tilata uretaanipuslat tuommoseen 2004 V70 D5:een?

Appiukon auto kyseessä. Alkaa halkeilemaan orggispuslat, joten ajattelin että eikös samointein kannata vaihtaa uretaaniset tilalle? Ei tarvitse sitten joka katsastukseen uusia niitä puslia. ::)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Mikäs olisi hyvä paikka ostaa/tilata uretaanipuslat tuommoseen 2004 V70 D5:een?

Appiukon auto kyseessä. Alkaa halkeilemaan orggispuslat, joten ajattelin että eikös samointein kannata vaihtaa uretaaniset tilalle? Ei tarvitse sitten joka katsastukseen uusia niitä puslia. ::)
Mä olen ottanut Mamasanilta, Futurezilta ja nyt viimeisimpänä Briteistä Ebayn kautta. Hinnoissa ei tunnu olevan isoja eroja, nyt oli vaan laitettava tilaukseen enkä Futurezilta saanut vastausta s-postikyselyyn jostain syystä.

Mutta tosiaan ainakin tuo Powerflexin Street Series on pätevä, ja sitten kun ne tarvitsee joskus uusia niin vaihto ei paljon helpompaa voisi olla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Mulla on nyt iskarin yläpäät ilmeisesti aloittanut narinat, joten mietin samalla jos uusisi vähän laajemmin.

850:ssä on Konin Sportit ja H&R jouset, tykkään kyllä siitä yhdistelmästä.

Mitä suosituksia kiinteistä sarjoista tulee (en haluu coileja, ei oo tarvetta)? Saa suositella myös ihan vakiosatsia, en ole vielä poissulkenut etteikö korkeus voisi pysyä vakiona.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Mulla on nyt iskarin yläpäät ilmeisesti aloittanut narinat, joten mietin samalla jos uusisi vähän laajemmin.

850:ssä on Konin Sportit ja H&R jouset, tykkään kyllä siitä yhdistelmästä.

Mitä suosituksia kiinteistä sarjoista tulee (en haluu coileja, ei oo tarvetta)? Saa suositella myös ihan vakiosatsia, en ole vielä poissulkenut etteikö korkeus voisi pysyä vakiona.

Jatketaan yksinpuhelua.

Eikös laakerit voi vaihtaa ilman että tarvii tolppaa purkaa?

Mietin vaan jos laakerit jättäis kuitenkin nyt vaihtamatta, kun ei ne anna mitään oireita. Toisaalta vaihdoista en löytänyt mitään tietoa, mitä lie noi kestää?

Mitään spesiaalia madallusta en varmaan aio tehdä, mutta miten esim. H&R jouset menee orkkisiskareiden kanssa? Tai joku bilstein B4 tai joku mitä motonetista esim. löytyis. Onko kokemuksia?

Yläpään kumit varmaan vaihdan samalla, orkkisversiot (xc90) ja samalla jousien ylä-ja alapäihin ne "spacer" kumit.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Jatketaan yksinpuhelua.

Eikös laakerit voi vaihtaa ilman että tarvii tolppaa purkaa?

Mietin vaan jos laakerit jättäis kuitenkin nyt vaihtamatta, kun ei ne anna mitään oireita. Toisaalta vaihdoista en löytänyt mitään tietoa, mitä lie noi kestää?

Mitään spesiaalia madallusta en varmaan aio tehdä, mutta miten esim. H&R jouset menee orkkisiskareiden kanssa? Tai joku bilstein B4 tai joku mitä motonetista esim. löytyis. Onko kokemuksia?

Yläpään kumit varmaan vaihdan samalla, orkkisversiot (xc90) ja samalla jousien ylä-ja alapäihin ne "spacer" kumit.
Joo, laakeri lähtee ilman koko tolpan purkamista, eli se "tähtimutteri" pitää jättää avaamatta.

Itse en oo ikinä näihin laakereita vaihtanut, irrallaan vaan uittanut rasvaa kunnolla sisälle ja pyöritellyt sen sinne.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Joo, laakeri lähtee ilman koko tolpan purkamista, eli se "tähtimutteri" pitää jättää avaamatta.

Itse en oo ikinä näihin laakereita vaihtanut, irrallaan vaan uittanut rasvaa kunnolla sisälle ja pyöritellyt sen sinne.

Okei, kiitos tiedosta. Mitä rasvaa oot sinne laittanu? Tolla mun on nyt työnnetty 423tkm ja vaihdosta kun ei näy tietoa, niin ajattelin josko ennakoisi.. Mutta tuo, kun tolppaa ei tarvitse purkaa siinä vaihdossa niin ajattelin että mitä suotta vaihtamaan kun ei oireita ole.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Okei, kiitos tiedosta. Mitä rasvaa oot sinne laittanu? Tolla mun on nyt työnnetty 423tkm ja vaihdosta kun ei näy tietoa, niin ajattelin josko ennakoisi.. Mutta tuo, kun tolppaa ei tarvitse purkaa siinä vaihdossa niin ajattelin että mitä suotta vaihtamaan kun ei oireita ole.
Synteettistä spray-vaseliinia, joka pysyy kylmässäkin suht notkeana.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa blacknex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • Volvo S60 2.5T AWD
Miten on muuten meneekö nuo BC Racing BR-alusta S60 AWD nivomat alustaan kiinni ilman, että joutuu taakse hommaamaan uusia yläpäitä?
https://www.jmtuonti.fi/bc-racing/194247-bc-racing-br-alustasarja-volvo-s60-awd-p2-2001-2009.html

Pistin tonne sähköpostia ja vastasivat, että päivänselvää vastausta ei vieläkään ole tähän, mutta ilmeisesti nivomatille tilanneet eivät
ainakaan ole valittaneet.

Niin ja tietysti kysytään samalla, että meneekö tällä sarjalla pyöränkulmat viitearvoihin?  :idiot2:
"Lapsi on terve kun leikkii, mutta sairas kun ei osaa lopettaa."

Poissa blacknex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • Volvo S60 2.5T AWD
Miten on muuten meneekö nuo BC Racing BR-alusta S60 AWD nivomat alustaan kiinni ilman, että joutuu taakse hommaamaan uusia yläpäitä?
https://www.jmtuonti.fi/bc-racing/194247-bc-racing-br-alustasarja-volvo-s60-awd-p2-2001-2009.html

Pistin tonne sähköpostia ja vastasivat, että päivänselvää vastausta ei vieläkään ole tähän, mutta ilmeisesti nivomatille tilanneet eivät
ainakaan ole valittaneet.

Niin ja tietysti kysytään samalla, että meneekö tällä sarjalla pyöränkulmat viitearvoihin?  :idiot2:

Meni kiinni hyvin.  ELK
"Lapsi on terve kun leikkii, mutta sairas kun ei osaa lopettaa."

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
V70 edellinen omistaja asentanut jotkut madallusjoset. Perässä rengas sopivasti kaaren tasalla, mutta edestä keulii. Mitäs tolle etupäälle vois tehdä?
Täytyy vielä ottaa mitat edestä ja takaa navasta kaareen ja ihmetellä lisää.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Tilasin BC Racingin BR coilover sarjan eilen. Aikaisemman kokemukset ko. alustasta pelkkää positiivista. Vakio alusta on erittäin löysä, mutta silti pintakova, ei hyvä juttu.

Lähtötilanne / vakiokorkeus


Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
BC BR alla. Suoraan paketista alle ilman mitään säätöä. Takajousien ylälautasen säätöä otin sen verran aukipäin, että säädöt ovat esillä yläkupin reunalla. Jäykkyys-säätö on tuttu 30-portainen. Pistin joka nurkkaan 15 clickiä. Auto on paljon jämäkämpi ja ohjaus tarkempi. Ei niiaile eikä "kellu" venemäisesti sivuttain. Ajellaan nyt pari päivää ja sitten kattoo ohjauskulmat vielä. Ehkä nostaisi edestä puol senttiä niin olis aika passeli ?

Mites tuo takapään erillisjousituksen korkeussäätö käytännössä toimii ? Koitin ohjeista kattoa tuloksetta  >:(


 

Ateho  Elekma