KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240GL "Pure White" MYYTY

  • 68 Vastauksia
  • 20832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240GL "Pure White" Virtaa ja kantta
« Vastaus #60 : 16.01.2019, 22:51:28 »
Oliko tuo rikki mennyt jakajan kansi tarvike vai Boschilainen?
Olen suosinut sytkäosissa OEM osia juuri sen takia että matkanteko voi muuten loppua yllättäen tai tulla jotain käyntihäiriöitä tai muita murheita.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Pure White" Virtaa ja kantta
« Vastaus #61 : 17.01.2019, 00:14:01 »
Oliko tuo rikki mennyt jakajan kansi tarvike vai Boschilainen?
Olen suosinut sytkäosissa OEM osia juuri sen takia että matkanteko voi muuten loppua yllättäen tai tulla jotain käyntihäiriöitä tai muita murheita.

Beru, paljon suosin kyseistä merkkiä ja tyytyväinen olen ollut
Paljon laadukkaampi miusta ku alkuperäinen tai bossilainen, ainahan alkuviikon kappaleita sattuu sekaan merkistä riippumatta
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Pure White" Kansi huoltoa
« Vastaus #62 : 25.01.2019, 19:25:55 »

Tuli tuskasteltua rupes toimii omantahdon mukaisesti. Toisena päivänä hyvin ja toisena vähempi hyvin. Eipäilin imusarjantiivistettä ja näpläilin imusarjan pojes ja kas kummaa imukanavat mustana paitsi imusarja ei. Eihän siellä muuta voi olla kuin ohivuotoa. Bensaletkuja löysytin nii paluupuoli rupes takasi tarjoo tavaraa, ilmeisesti huohotin putki tukossa. Tankinkorkkia löysäsin, suhahus kävi ja loppu syytäminen konetilaan.


Siinä tuli nesteet laskettua ja kansi purettua pöydälle atomeiksi. Venanjouset oli todella lerput jaksoi painella kädellä lyttyyn ja seetipinnat kokkareen karstan peitossa. Paininkuppiin pehmikkeet hävinneet ja venankumit kivikovat. Kansipahvissa ja pakosarjantiivisteissä luki Volvo, epäilen ettei ole koskaan kantta aukaistu. Naisystävä putsaili männistä karstat pois ja lohkon tason putsailin puhtaaksi. Vesipumppu oli läpeensä väljä, varastosta löytyi uudenveroinen Volvon alkuperäinen pumppu jonka lykkäsin uusien tiivisteiden kera paikoilleen. Kampiakselin ja apuakselin etukopan tiivisteen leikkelin ja laittelin uuden, vuoti öljyä. Stefat oli joskus uusittu

Kannen kanavista putsailin valujälkiä vähemmäksi, karstat seeteistä, palotilasta pojes ja kansi tuli pesussa käytettyä. Ventiileistä putsailin karstat veke myös


Naisystävä läppäili ventiilit. Varastosta kattelin jäykemmät jouset ja kasailin paketin uusien venankumien kera. Pakopuolelle uusin muutamia pinnapultteja


Kansikin meni paikoilleen.Paininkuppeille uudet kumit ja Nokaksi tuli B merkinnällä oleva, entisen A tililla, siinä samalla säädettiin välyksetkin




Tänään tuli konehuone kasattua loppuun. Tankinhuohotinputken otin käsittelyyn, paineilmaa tarjosin ei miitään pihausta. Purin pöydälle ja kasvain alumiiniputket aivan tukossa ruostekanahkasta. Täytys josain keksiä uudet putket tai jollai saada entiset auki
On tässä vielä muutakin tekemistä, väljä virtalukko vaihtaa ja samalla vaihdan oviin pesät nii ovat samalle avaimelle kaikki. Nämä saa tehtyä, voi rueta kokeilee käyntiin


Tätä on tässä tullu toistaviikkoa vääneltyä aina muutama tunti silloin tällöin, ei oo ressiä jaksannu repiä. Muistaissaa tännekki nyt päivittää  : 8)  On tuossa aikaisemmin tullu laturikin vaihdettua 80A versioon
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Pure White" Kansi huoltoa
« Vastaus #63 : 27.01.2019, 20:27:32 »

Eilen aloittelin rattiakselin/virtalukon vaihdon ja tänään sain valmiiksi. On kyllä huomattaasti timmimpi lukko, siinä missä koko rattipaketti eoo välystä  8)
Käyntiinkin laitettiin, parin starttauksen jälistä oli Vinokas tulilla. Ennakon kahtoin kohilleen ja käyttelin lämpimäksi
Kyllä käy todella sievästi ei säklätä ventiilikoneisto ja muutenkin paremman kuuloinen  S*

Vielä pitäs huohotusputki keksiä jostain. Entinen tosiaan oli ihan tukossa ja mureni käteen tarjos lämpöö
Jos nyt ei muuta keksi täytyy tehdä letkusta
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Pure White" Apuakseli
« Vastaus #64 : 29.01.2019, 12:38:48 »

Eilen vaihtelin etuoviin lukkopesät, nyt on kaikki samalla avaimella. Kuskinoven keskuslukituksen tunnistimen vaihdoin, oli johdot murentunnut
teetätin myös tankinhuohotin putket ihka uudet ja ne näpläilin paikoilleen

Siinä ajelin pihalle lämpiämään ja hetken aikaa käytyään pakoputkesta kuului pam ja konehuoneesta perään ronks, sammui takaisesti
alkoi jo vähä harmaita hiuksia tulla, ei voi olla näin huono tuuri. Volvo työnettiin talliin, purkamaan

Jakopään aukaisin ja pyörittelin merkit kohilleen tuntui todella nihkeälle pyörittää ja apuakselin merkit ei osunu kohilleen
remmi veke, huomatakseni apuakselia ei saanu pyöritettyä käsin. Ripaus onneakin oli matkassa nokan ja kampuran merkit oli kohillaan ettei tullu ventiilisalaattia. Hihnasta ei puutunnut hampaita

Alakoppaa löysäsin hiukan, akseli rupes pyörii. Purin koko alakopan pojes ja apuakselin näpläilin pois
Huomatakseni sain, päädystä oli hirtanny koppaan kiinni. Varastosta kävin hakemassa uuden apuakselin, etukopan. Enää en jaksannu tiivistettä tohon rueta leikkaa, joten nakkasin payenin valmiin tiivisteen ja loctiten tiivisteliimaa väliin, samalla vaihtelin myös uudet stefat kampuralle ja apuakselille. Koppa paikoilleen ja varmistus pyörii käsin. Ei sillä hyvä, hihnapyörää kiristin nii pultti katkes sisään apuakselille  >:( onneksi sain sieltä välistä sahrattua pulttinpäähän pienen reijän ja vastakierrepakalla tempaistua poje
Uuden remminkin laitoin, kylläkin gatesi sellainen löytyi hyllystä. Nippuun ja syttö silmämääräisesti kohilleen, tulille
Vielä pitää syttö kattoa just kohilleen päivän näöllä ja käytellä, katsoa mistä seuraavaksi antautuu


940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Pure White" Säätelyä
« Vastaus #65 : 31.01.2019, 01:30:45 »

Toissapäivänä
Tulpat vaihtui Berun Uxt2. Mittaristoon jälleen uudet ledit. Käyttelin lämpimäksi ja ennakot kohilleen
Naisytävä imuroi, siivoili sisustan ja kontin
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Pure White" Säätelyä
« Vastaus #66 : 01.02.2019, 20:28:52 »

Tehostajaan öljyt vaihdettu, oli aika moista velliä. Mobilin 320 laitoin. Sais käyttää mittarin nokassa, voin kattoa seokset kohilleen
Vois ajuunkin ottaa jossain kohti, näkis vähä mille tämä alkaa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Pure White" Ajussa
« Vastaus #67 : 06.03.2019, 23:42:22 »

Bp säädin vaihtui aikaisemmin ja tulpat vaihtelin ku olivat ottaneet itteensä, nyt on todella hienosti pelannut. Ajussakin ollut useemman päivän  8)
Jotenkin fiksumpi ajaa laittelin tuon B nokan, vaikka ei tuossa suuria eroja A:han ole
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Pure White" MYYTY
« Vastaus #68 : 19.03.2019, 16:57:59 »

Lähti uudelle omistajalle tänään
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Elekma  Autoracing