KL-varaosat  Race.fi

kkk k14 turbon hukkaportti

  • 15 Vastauksia
  • 9728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
kkk k14 turbon hukkaportti
« : 13.11.2013, 19:12:38 »
saako toimimaa perinteisellä tavalla D5252T moottorin turboa eli ilman mitää elektroniikkaa? hukkaportiin ilmeisesti tulee moleminpuolin kalvoa paine ja toiselta puolen vähennetään ku ahtopaine nousee vaaditulle tasolle?
riitääkö ohjauspaine kompuran pesältä ja jousta tiukennetaan että paineet nousee?

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #1 : 13.11.2013, 22:30:36 »
miulla on omassa veeseittukympissä silleen jotta säätösolenoidilta oleva letku poistettu kellosta kokonaan ja kompurakotelolta tulevassa putkessa on "bleedi" jolla saa paineen rajattua sopivaks , ei oo jousia eikä muita kilkkeitä vaiheltu

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #2 : 14.11.2013, 05:59:51 »
Minkälaisia paineita oot tuolla saanu? Ei nimittäin omassa toiminu alakuunkaan.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #3 : 14.11.2013, 07:52:56 »
Evry llä syöttö täysillä.hiipii noin puoleentoista ,seki tapahtuu vasta viitosella ja yli 150km nopeuksissa.
Tuolleen ollu kesästä asti ja takasi en sähköjä laita.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #4 : 14.11.2013, 07:54:18 »
Hukkikselta letku irti ni itellää oli 0,6kiloo ja letku suoraa imusarjaa ni 2 kiloo ahto.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #5 : 14.11.2013, 08:33:55 »
Taittaa olla meleko yksilöitä nämä sekarotuset  :D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #6 : 14.11.2013, 09:14:25 »
Hukkikselta letku irti ni itellää oli 0,6kiloo ja letku suoraa imusarjaa ni 2 kiloo ahto.
hukkis pitäis olla kokonaan auki ilman sitä letkua eli paine max.0,7. Eli sulla toimii oikein. Mikä moottorinohjaus joonalla on? Eihä näissä kyllä tältä osin tietääkseni pitäis olla eroa.. Itellä on msa 15.8.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #7 : 14.11.2013, 09:43:58 »
Kun nyt en muista sitä tyyppiä , mutta sillä rotanlitsku mittarilla on jokatapauksessa.
Silleen se pelaa ja tyytyväinen oon kyllä toimintaan, ahto nousee räväkästi reiluun kiloon ja siitä sitte sinne mihin bleedi antaa , vakio syötöllä ahtaa tasan kilon.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #8 : 14.11.2013, 10:24:10 »
Kun nyt en muista sitä tyyppiä , mutta sillä rotanlitsku mittarilla on jokatapauksessa.
Silleen se pelaa ja tyytyväinen oon kyllä toimintaan, ahto nousee räväkästi reiluun kiloon ja siitä sitte sinne mihin bleedi antaa , vakio syötöllä ahtaa tasan kilon.
läppämallin ilmanmäärämittari? Se on msa 15.7.. Onhan sulla avarrettu putkisto? Niin ja alkuperäseen kysymykseen, helpoimmat tavat nostaa ahtoja on ahtomodi tai bleedi map-anturin letkuun joka tekee käytännössä saman ku ahtomodi. 2.5tdi-virityskeskustelussa on ohje bleedin tekemiseen, evrymod-topicissa ahtomodin tekemiseen. Mun mielestä tän vois siirtää 2.5tdi-virityskeskustelun jatkoksi. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #9 : 14.11.2013, 12:13:24 »
Jeap , savukaasun poistolaitteisto koostuu 3" putkesta ilman katalyyttilaitetta.
Joop ja just se on se moottorinohjaus...

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #10 : 14.11.2013, 12:52:07 »
testailin toisessa turbossa olevaa hukkaporttia paineilmalla. mittari on vähä epätarkka ku puotin paineenalennusventiilillä letkunpainetta. letkunpaine oli alle 0.5bar ja hukkaportti aukeaa niillä paineilla.

laittoin teollisuusmittarin ahtorikastimen letkuun T haaralla ja kävin tien päällä ajelemassa. paineet nousee 0.5-0.6 asti.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 15:07:53 kirjoittanut jake74 »

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #11 : 14.11.2013, 16:48:08 »
Metka juttu , mutta miulla se tosiaan pelaa hyvin jus silleen että sähkösolenoidin letku irti kellosta ja sitte se kompura kopasta tuleva metallinen putki on bleedattu , senki tein gielä silleen jotta otin kellon puolen päästä banjopultin irti ja siihe hurautin 1mm terällä kannasta läpireijjän .

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #12 : 19.11.2013, 23:10:09 »
voiko hukkaporttia ohjata esim rajapaine kytkimellä eli ohjaus kalvon puolelle missä on jousi eli kiinnipitopaine. kytkin alentaa kiinnipitopainetta ku ahtopaine nousee vaaditulle tasolle?
« Viimeksi muokattu: 19.11.2013, 23:23:58 kirjoittanut jake74 »

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #13 : 20.11.2013, 05:09:09 »
Sillä hukkaportilla on suht toimiva ohjaus, eikai sitä kannata alkaa rassaamaan :) map-anturilta menee tieto eculle siitä millasta painetta solenoidi vois tavotella niin sitä kannattaa ennemmin rassailla. Syystä että vakio map menee 1,5 barin jälkee vikatilaan ja auto on nilikuta kottiin-tilassa. Mutta jos mappia höynäytetään esim ahtomodilla tai bleedillä luulemaan että paine on vaikkapa 0,3 bar matalampi niin auton ecu pyytää sillon solenoidilta pitempää kiinnioloaikaa että päästään tavoteltuun paineeseen eikä hukkaportti aukea. Ja tätä kai alunperin haettiin?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk k14 turbon hukkaportti
« Vastaus #14 : 20.11.2013, 12:04:42 »
Sillä hukkaportilla on suht toimiva ohjaus, eikai sitä kannata alkaa rassaamaan :) map-anturilta menee tieto eculle siitä millasta painetta solenoidi vois tavotella niin sitä kannattaa ennemmin rassailla. Syystä että vakio map menee 1,5 barin jälkee vikatilaan ja auto on nilikuta kottiin-tilassa. Mutta jos mappia höynäytetään esim ahtomodilla tai bleedillä luulemaan että paine on vaikkapa 0,3 bar matalampi niin auton ecu pyytää sillon solenoidilta pitempää kiinnioloaikaa että päästään tavoteltuun paineeseen eikä hukkaportti aukea. Ja tätä kai alunperin haettiin?

nyt on kysymys että miten sen saa toimimaan ilman mitää elektroniikkaa niiku eka kysymyksessä lukee? ei mun autossa ole map antureita ja eikä moottorin ohjaus ecuja.

 

Samppasport  Futurez