Autodiagnoosi  Carcom Oy

1.6D drive lastutus

  • 21 Vastauksia
  • 19409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1.6 aloittelia

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
1.6D drive lastutus
« : 09.09.2011, 23:23:34 »
Plugi kateissa :idiot2:

Eli löytyykö täältä keltään tietoa mihin se lastun plugi pistetään? Ohjeen mukaan
paikka löytyy moottorin oikealta puolelta mihin on mahdotonta päästä käsiksi
purkamatta puoli autoa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #1 : 09.09.2011, 23:48:01 »
Plugi kateissa :idiot2:

Eli löytyykö täältä keltään tietoa mihin se lastun plugi pistetään? Ohjeen mukaan
paikka löytyy moottorin oikealta puolelta mihin on mahdotonta päästä käsiksi
purkamatta puoli autoa.

Selitä nyt vähän tarkemmin, että mikä tää juttu nyt oikeen on?
Lähtökohtaisesti kysymyksesi kuulostaa ihan pirun kummalliselta

Poissa 1.6 aloittelia

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #2 : 10.09.2011, 00:29:41 »
Tarkennusta kysymykseen.

Eli tuuli Saksasta tilattua ns. plug-in boxi ja asennusohjeet todella epämääräiset. Kysymykseni siis
on mihin kohtaan adapteri tulee kiinni moottoriin.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #3 : 10.09.2011, 00:41:46 »
Tarkennusta kysymykseen.

Eli tuuli Saksasta tilattua ns. plug-in boxi ja asennusohjeet todella epämääräiset. Kysymykseni siis
on mihin kohtaan adapteri tulee kiinni moottoriin.
Unohda tuon tehoboxin asennus, ihan oikeasti. Mitään muuta et sillä saavuta kuin kulutuksen nousun, helvetillisen savutuksen ja muutamat vikakoodit.
Jäitä housuun!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #4 : 10.09.2011, 08:49:24 »
Kun vittuilut ohi niin sieltä konehuoneesta sen pitäs löytymän jostakin syöttöpumpun ja ecun välimaastosta seuraile johtonippua joka lähtee pumpulta.... mutta totta se on että ei siitä tule kuin pahamieli...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #5 : 10.09.2011, 10:34:03 »
Kun vittuilut ohi niin sieltä konehuoneesta sen pitäs löytymän jostakin syöttöpumpun ja ecun välimaastosta seuraile johtonippua joka lähtee pumpulta.... mutta totta se on että ei siitä tule kuin pahamieli...

Ei kai tuossa HDI koneessa syöttöpumppua ole? Korkeapainepumppu ja tankkipumppu kylläkin.

Tai sitten olen ymmärtänyt jotain pahasti väärin...

Mutta mitä aloittajan kysymykseen tulee, itsekään en tuon boksin plugille paikkaa etsisi vaan satsaisin rahat ihan oikeaan virisoftaan. Mutta jos nyt kuitenkin päätät kokeilla, kerropa tarkemmin noista ton tehoboksin ohjeista tai vaikka laita kuvaa näkyville. Nykyisillä tiedoilla on aika paha neuvoa kenenkään.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #6 : 10.09.2011, 13:52:16 »
Asiasta sen enempää tietämättä on kuitenkin pakko kommentoida...

Mikä järki on ensin ostaa 1,6D DrivE, joka on suunniteltu menemään pienellä kulutuksella ja täten tuottamaan pienet CO2 päästöt ja sitten alkaa virittämään sitä...?
Kai se nyt on alusta asti tiedossa, että ko. malli on tarkoitettu sellaiseen verkkaiseen liikkumiseen.
Ja vielä jos aikoo lyödä siihen jonkin halpis "viriboksin" eli jonkin huijauslaatikon, jonka seurauksista ei ole mitään tietoa, niin....
Että pitäisikö jättää laittamatta ja tyytyä niihin tehoihin jotka on valinnut?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #7 : 12.09.2011, 15:40:38 »
Asiasta sen enempää tietämättä on kuitenkin pakko kommentoida...

Mikä järki on ensin ostaa 1,6D DrivE, joka on suunniteltu menemään pienellä kulutuksella ja täten tuottamaan pienet CO2 päästöt ja sitten alkaa virittämään sitä...?
Kai se nyt on alusta asti tiedossa, että ko. malli on tarkoitettu sellaiseen verkkaiseen liikkumiseen.
Ja vielä jos aikoo lyödä siihen jonkin halpis "viriboksin" eli jonkin huijauslaatikon, jonka seurauksista ei ole mitään tietoa, niin....
Että pitäisikö jättää laittamatta ja tyytyä niihin tehoihin jotka on valinnut?

Paljonkohan tuosta moottorista voi saada lastulla, ei millään lisäpurkilla, lisää?  ??? Että mahtaako olla vastaavaa hyötyä, kuten jo totesit.  ::)

[OT]
Vajaa vuosi sitten vedettiin porukoiden V70 2.5T AWD:lla traileria jossa oli ~1300kg auto kyydissä. Kärryn kanssa koukussa oli reilut 1600kg painoa. Traileri tuli kuin tyhjää vain perässä. Kotinurkilla, paikallisen Sinisen kohdalla oli mainos V70 DrivE mallista. Sanoin ääneen että pitäiskö mennä pihaan, ottaa kärry irti ja lyödä tuommosen V70:sen perään. Ei varmasti olisi tullu yhtä kivuttomasti perässä, olisko päässy edes liikkeelle.  :2funny:
[/OT]
Pahoittelen OT:ta.  :-[
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #8 : 12.09.2011, 15:55:21 »
Asiasta sen enempää tietämättä on kuitenkin pakko kommentoida...

Mikä järki on ensin ostaa 1,6D DrivE, joka on suunniteltu menemään pienellä kulutuksella ja täten tuottamaan pienet CO2 päästöt ja sitten alkaa virittämään sitä...?

Vieläkin vähempää asiasta tietämättä voin spekuloida, että DRIVe:t ovat erityisesti työsuhdeautoilijoiden autoja, jollaiseen päädytään, kun työnantajan autopolitiikka on tiukasti määritettyä.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #9 : 12.09.2011, 17:47:24 »
Mikä järki on ensin ostaa 1,6D DrivE, joka on suunniteltu menemään pienellä kulutuksella ja täten tuottamaan pienet CO2 päästöt ja sitten alkaa virittämään sitä...?

Voihan sitä ajatella pääsevänsä kerrankin jymäyttämään verottajaa, kun ostaa auton, jonka hankintahintaa verotetaan pienellä prosentilla ja jonka vuosittainen ajoneuvovero luetaan taulukon alkupäästä, myös virittämisen jälkeen. Tämähän on varsin houkutteleva ajatus, varsinkin jos onnistuu löytämään auton, jonka moottorin iskutilavuus on pieni ja viritysaste matala, mutta jonka moottorissa on "potentiaalia".

Että pitäisikö jättää laittamatta ja tyytyä niihin tehoihin jotka on valinnut?

Tyydyitkö valitsemaasi 250 hevosvoimaan?  ;)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #10 : 12.09.2011, 18:07:37 »
Ei kai tuossa HDI koneessa syöttöpumppua ole? Korkeapainepumppu ja tankkipumppu kylläkin.

Tai sitten olen ymmärtänyt jotain pahasti väärin...

Mutta mitä aloittajan kysymykseen tulee, itsekään en tuon boksin plugille paikkaa etsisi vaan satsaisin rahat ihan oikeaan virisoftaan. Mutta jos nyt kuitenkin päätät kokeilla, kerropa tarkemmin noista ton tehoboksin ohjeista tai vaikka laita kuvaa näkyville. Nykyisillä tiedoilla on aika paha neuvoa kenenkään.
semmonen siis joo oon jämähtänyt noihin vanhempiin mutta kai se ohje kertoo mikä liitin pitää löytää... jos sen tänne laittaa niin varmana joku kertoo missä se on...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #11 : 12.09.2011, 18:19:43 »
Voihan sitä ajatella pääsevänsä kerrankin jymäyttämään verottajaa, kun ostaa auton, jonka hankintahintaa verotetaan pienellä prosentilla ja jonka vuosittainen ajoneuvovero luetaan taulukon alkupäästä, myös virittämisen jälkeen. Tämähän on varsin houkutteleva ajatus, varsinkin jos onnistuu löytämään auton, jonka moottorin iskutilavuus on pieni ja viritysaste matala, mutta jonka moottorissa on "potentiaalia".

Tyydyitkö valitsemaasi 250 hevosvoimaan?  ;)
Empä usko, että tuossa on paljoa potentiaalia, ahdin on varmasti juuri niin pieni kuin olla ja voi jne.
Ja muutenkin, auto jossa on hiukkassuodatin ja muut "halvat" palikat tykkää noista huijausbokseista varmaan aivan älyttömästi...

Ja ei, en tyytynyt, mutta omassa autossa ei myöskään ole mitään pilipali "viritys" boksia, eikä oma auto todellakaan ole suunniteltu miksikään maailmanpelastusautoksi... :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #12 : 12.09.2011, 18:28:47 »
Melkee lähtisin väittään että 1.6 aloittelijasta ei tule ainakaan
tämän volvofoorumin aktiivista/ vähemmän aktiivista käyttäjää  ::)

Ihan tälleen OT:na..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #13 : 26.09.2011, 00:44:03 »
Onko auto S40/V50 vai isokorinen Volvo?
Pikkukorisessa 1.6 DRIVe'ssä on EDC16C34 ecu, sen kanssa railipaineanturiin kytkettävä huijausboksi saa aikaan vain vikakoodin tai pienemmillä "tehoasetuksilla" ei minkäänlaista eroa. Isokorisessa on EDC16CP31 jossa saa aikaan hiukkassuodattimen hyvin nopean täyttymisen ja n. 3-8hp lisätehoa.

Liitin mitä etsit lienee railipaineanturin liitin, eli seuraa pa-kiskon päässä olevan anturin johtoa ja sieltä se löytyy, jos ylipäätään ovat oikean "boksin" (boksi = säätövastus) myyneet.

Oikealla softalla 1.6d mallista saa melko turvallisesti n. 135hp irti.

Poissa Destt

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V50 classic vm2011 (D2) 114hv....nyyt 144 330nm vääntöö!!!
« Vastaus #14 : 24.01.2018, 06:03:48 »
EN voi kuin suositella..ja kulutus tippui 10prossaa

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo