Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 11:12:41 »
Muistatko/havaitsiko, että mikä Webaston toiminnan lopetti? Hyytyikö polttoaine linjastoon, iskikö virransäästötila päälle vai...?
Akku menee niin huonoksi kylmässä, että virranhallinta puuttuu peliin. Ja oli pari päivää vanha AGM kyseessä. Eli tarvittaisiin akun lämmitin. Pelkkä ylläpitolaturi ei auttanut, kun laturin mielestä akku oli täysi.

Siinä on muuten vitsit vähissä, kun pakkasta on liki 40 astetta ja auto ilmoittaa jotain, että "lisälämmitintä ei voida käynnistää, akun varaus matala, käynnistä moottori". Ja sitten moottori ei käynnisty.
22
Showroom / Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 10:56:34 »
Vapaapäivän kunniaksi aamusta tallille ja V70:sen huoltoa..

Vaihtoon meni:
-Moottoriöljyt ja öljynsuodatin.
-Moottorin ilmansuodatin.
-Raitisilmansuodatin.
-Sytytystulpat.

Sekä sisustan pesua ja penkkien hoitoa, nyt kelpaa ajella..

Vielä olis pesut ja vahaukset edessä..
23
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D5 AWD tehot katoaa
« Uusin viesti kirjoittanut ttheme tänään kello 10:38:50 »
Vähän kyllä kuulostas tmap tai map amturivialta. Jos uutta vaihdat niin kannattaa se volvon logolla oleva sinne vaihtaa. Mulla ei tarvikeanturit toiminu.
24
Myydään varaosat / XC60 automaatti laatikko
« Uusin viesti kirjoittanut paavo72 tänään kello 10:31:04 »
2012 neliveto D5 laatikko. Toimivana lähti vaihtoon kun kuskin puolen vetari ei suostunut irtoamaan.
Laatikko löytyy Liedosta ja hintaa Sandels 24 laatikon verran
Nolla neli neli 5559403









25
Itselleni vastaus ja kuten Korpilla kahvassa tai mikrokytkimessä vika. Uusi kahva vaihdettu. Käyttöautosta 245,50€ pelkkä kahva.
26
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut Jule tänään kello 09:32:26 »
Se katsastuksen päästömittaushan on suunniteltu vian löytämiseen, eikä tarkoituksellisen manipuloinnin paljastamiseen. Jos moottorissa on jotain vikaa se paljastuu yksinkertaisella testillä, joka samalla indikoi sitä että muutkaan saasteet ei ole ruodussa.
27
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut 940 TURBO tänään kello 09:14:41 »
Luotettava työjuhta alkoi juonitella :-\ On nyt pari kertaa tehnyt niin että hiljaisessa (n50-60 km/h ) ajossa alkanut käymään kuin kävisi laihalla, veto on ponnetonta ja nykii hieman, Tuntuu ettei uskalla löysätä tyhjäkäynnille. (automaatti ). Tyhjäkäynti on hieman ontuvaa, ravistaa. Kun antoi runtua ja päästi tyhjäkäynnille niin sammui. Lähti heti käyntiin avaimesta ja toimi taas ihan normaalisti, otti jenkaa ja kävi tyhjää nätisti. Kerran teki sen että sammui liikennevaloihin kun tein lähtöä, käynnistyi kyllä normaalsiti mutta laihalla kävi taas. Kävin äsken ajelemassa ja toimi ihan normaalisti. Otin vikakoodin fcr-ohjelmalla, antoi 715-fuel regulation ??? ??? En löytänyt googlella apuja siihen mistä koodi kielii. Moottorilla ajettu 520 tkm, ei viritetty, ei tietoa onko pumppua avattu /huollettu koskaan.  Pumpun ajoitus oli tehtaan arvoissa -0,0-0,2 väliä keikkui. Mikä neuvoksi :-[
28
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut rospos tänään kello 09:08:06 »
Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:

Idea taitaa olla siinä, että sitä sähkömoottoria käytetään. Eli akkua jaksetaan ladata. Se laskee sitten isojen bensamoottorien isot kulutukset järkeville tasoille. Ennenhän se oli ihan normaalia, että kulutukset huiteli 8-12L/100 km ihan "perus" autoissakin. Sähkö kun on mukana, niin tippuu jopa puoleen, ja tietysti pelkällä sähköllä vielä siitäkin alemmas. Ja kaupungeissahan ainakin helposti nämä päivittäiset ajomatkat jää usein niin pieniksi, että se onnistuu sillä sähköllä ajaminen lähes koko ajan.

Mutta jos akkua ei tosiaan jakseta latailla, niin sitten ihmettelet kyllä ihan oikein...

(nämä kommentit siis näille plug-in hybrideille)
29
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 09:02:34 »
Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:
30
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut rospos tänään kello 08:57:00 »
Paljonko ne nuo V60 tai V90 T6 lataushypridit (MY 2022-2024) kuluttaa "tyhjällä" akulla ?
  • Kaupungissa
  • Maantiellä n. 80 km/h
  • Maantiellä n. 100 km/h

Jos tällä on joku lukemassa tätä, niin voisko ystävällisesti ilmoittaa, että paljonko se ajotietokone näyttää kulutukseksi L/100 km, kun ajat "tyhjällä" akulla 80 ja 100 km/h vauhtia. Kaupunkilukema ei ole niin tärkeä, mutta jos löydät sellaiseenkin kulutukset, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Ja nyt kyseessä siis vuosimallit 2022-2024.

Esim. Ajat jossain asfalttitien pätkällä tasaisella kaasulla (vaikka vakkari päällä), niin paljonko se kulutusmittari näyttää, kun akku on "tyhjä" ?

Eihän tuon akun tietenkään tarvitse "tyhjä" olla, jos paneelista voi komentaa polttomoottorille. Niin tosiaan, haluaisin siis tietää nimenomaan T6-bensamoottorien kulutuksen ilman sähkömoottorin apuja.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Samppasport  Futurez