Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: Puusilmä - 01.01.2013, 00:48:17
-
Eli jo otsikko kertoo kysymyksen, missä volvoissa on jo tehtaalta lähtöisin tasauspyörästön lukko. Ja onko noita saanut esim: lisävarustelistalta?
Haen tällä kysymyksellä sitä että jos haluaa vaikka välttää seuraavassa autossa "nelivedon ongelmia"...
-
940:n loppusarja '95- (Classic on ainakin varma tapaus) ja ilmeisesti koko 960- ja S/V90-sarja on ollut aina lukolla. Se on toki eri juttu mitä Göran on asentanut mutta kaikissa se pitäisi olla.
-
Jenkkivientimallit? Meillä ukko joskus hankki 740 farkun oisko -92:sen jenkkimallin, siinä ainakin lukkoperä. Ajovalopolttimetkin oli vaikea löytää.
-
940:n loppusarja '95- (Classic on ainakin varma tapaus)
Classiceissa saattakin olla, mutta tavallisissa ei aina ole, vaikka olisikin viimeisintä vuosikertaa.
-
940 SE ja Turboissa kaikissa(ko)?
-
940 SE ja Turboissa kaikissa(ko)?
Ei.
-
940:n loppusarja '95- (Classic on ainakin varma tapaus) ja ilmeisesti koko 960- ja S/V90-sarja on ollut aina lukolla. Se on toki eri juttu mitä Göran on asentanut mutta kaikissa se pitäisi olla.
facelift 960:ssä lukko tuli suomessa saman varustepaketin mukana missä tuli etu sumuvaloa ja muuta pientä varustetta.
-
740 GLT.
-
Tere.
Mulla 940-98 Kaikenlaista muuta on varusteissa,ilmastointi,sumarit,mutta käyttäjän käsikirjan mukaista sähköistä automaattista tasauspyörästölukkoa en ole tuosta löytänyt?Olisikohan se Göran asentanut väärän akseliston sitä ahteria kasatessa.
Ensimmäinen omistaja luuli siinä lukollisen olevan.
Testasin tallissa,akselisto ilmassa kone käyntiin ja käsijarruvaijerista pyörä pysäyksiin aina puolta vaihtaen,ei mennyt mikään lukko päälle,pitäisi kytkeytyä 5-45 km/h nopeudella?
-
Terve vielä.
Kakkosautona on s80 2,8 tvinturbo,200kw.
Tuostapa lukko löytyi kun öljyvuodon takia akselin oikealta puolelta irroitin.
Lukkohan on siinä laatikon ulkopuolelle akselin ympärillä,vuoti öljyä lukon läpi,tiputteli alas lukon ja tukilaakerin välistä.
Pari stefaa meni alle 20€ sinisellä,helppo ja nopea remppa ::)
-
[...] käyttäjän käsikirjan mukaista sähköistä automaattista tasauspyörästölukkoa [...]
Niin että mikä? ??? Se loppusarjan 940:n automaattinen lukko on G80 "liikkeellelähtölukko" joka ei ole sähköä ikinä nähnytkään vaan perustuu keskipakoisvoimaan. Toisen puolen pyörä ilmaan, tukeva ote ja rivakka pyöräytys niin selviää onko lukkoa. Göranin tekosista ei toki ikinä tiedä ja sitten on vielä sekin vaihtoehto että lukko on muttei toimi. On nähty myös G80 joka ottaa niin rauhallisesti kiinni että sitä luultiin pitkään kitkalukoksi. Näistä voi löytyä ihan mitä vaan mutta G80 siellä pitäisi olla.
-
T5-R:n M59 vaidelaatikosta näköjään löytyy lukko.
Kakkosautona on s80 2,8 tvinturbo,200kw.
Tuostapa lukko löytyi ...
Onkos muita ???
-
Tere.
Sorry,ei se kirja sähköstä mitään puhu,ainoastaan automaattisesta lukosta joka
kytkeytyy päälle automaattisesti nopeudella 5km/h ja pois kun 40km/h ylittyy,kytkeytyminen on täysin automaattinen jos jompi kumpi vetävistä pyöristä alkaan luistaa.
Tulipahan kerrattua tuota manuaalia.
Monestihan tuo on sutinut muttei koskaan ole kahta sutimisjälkeä jättänyt?
-
Tää aihe on kyllä sellanen sillisalaatti, kun oletinkin olevan heti kun otsikon näin.
T5-R:n 850R M59 vaidelaatikosta näköjään löytyy lukko.
-
740 GLT.
Ei.
-
T5-R:n M59 vaidelaatikosta näköjään löytyy lukko.
Onkos muita ???
Tosiaan joo 850R laatikko toi M59.
Luin tuolta markkinapaikalta otsikon jossa oli T5-R:n vaidelaatikko jossa on lukko mutta eihän se niin olekkaan. Olis pitänyt lukea ilmoitus tarkemmin...
-
Oliko tässä topikissa siis tarkoitus selvittää etuvetoisista löytyviä lukkoja?
-
Oliko tässä topikissa siis tarkoitus selvittää etuvetoisista löytyviä lukkoja?
Etu- ja takavetoisista oli ajatus kysellä näitä. Kun viimme vuonnakin tuli 30 000km vuodessa ajeltua omalla autolla niin ei ensimmäiseksi vaihtoehdoksi nelikkoa ehkä katsella seuraavaksi autoksi. Ei nyt ainakaan tällä hetkellä taivu suurikulutuksellisempaan autoon.
-
Mahtaakos 965 ´95 2.5 24v:stä lukkoa löytyä? Edellinen omistaja ei tiennyt. Selviääkö jostain numeroista? Vai täytyykö aukoa murikka?
-
Olikos siinä retkuperä vai jäykkä? Jos jäykkä niin sit sieltä voi löytyä tarra vasemmasta akseliputkesta massan alta mistä näkyy välitys ja taka-akselin tyyppi
-
No nyt täytyy myöntää, että en vilkaissut. Sovittiin kaupat ja nouto ensiviikolla, joten en osaa sanoa kumpi siellä on..
Oli kuitenkin sillä uudemmalla keulalla ja saksaan uutena raahattu, jos se mitään kertoo. 2.5 24v+automaatti
-
Eikun juu, sanohan se että se taka-akselisto on yhdellä jousella, eli multilink oltava? Ja nivomatit oli vaihdettu uusiin.
-
940 Volvot Polar-varustelulla (lukko, lohkolämmitin ja penkinlämppärit)
-
Nettiautoa selatessa 94x-sarjan automaateissa tuntuisi olevan lukkoja aika hyvin? Onko kaikissa 94x-sarjan automaateissa alkuperäisenä lukko, ilmeisesti g80 tyyppiä?
-
Itellä vuoden -92 740 SE b230f+m47. Tuossa ainakin on G80 lukko.
-
960 2.5 man sedan -94 (facelift) löytyi lukko. Selvis muuten lumisella parkkipaikalla kun kääntyi ympäri lähes paikallaan kaasulla.
-
Nettiautoa selatessa 94x-sarjan automaateissa tuntuisi olevan lukkoja aika hyvin? Onko kaikissa 94x-sarjan automaateissa alkuperäisenä lukko, ilmeisesti g80 tyyppiä?
Ei ole kaikissa, mutta jos on, niin on just tuo G80.
-
ht3315 takana power lok, eli "säätyvä" kitkalukko
-
Nettiautoa selatessa 94x-sarjan automaateissa tuntuisi olevan lukkoja aika hyvin? Onko kaikissa 94x-sarjan automaateissa alkuperäisenä lukko, ilmeisesti g80 tyyppiä?
Noita räikkiä ja truetraceja on tainnut siihen malliin volvoihin asentua notta siihen kun ynnätään vakiona olleet G80:set niin vieläkö suomessa lukottomia edes pyörii :D
-
Kaverin kanssa ostettiin -96 b230fkt, toinen sedan ja toinen farkku molemmat m90 laatikolla. Kummassakin avoin perä. Ja molemmissa -95 malleissa meillä oli sitte taas g80t. :idiot2:
-
Olen ymmärtänyt että todennäköisyys löytää lukon, on suurempi vienti pensa turbo malleissa esim usa. Olen varmaan 15-20 perä avannut ( kaiken mallisia)
Ekassa missä tuli g80 vastaan oli 945 -91 turbo usa. Eli harvinaisia on varsinkin vanhoissa 7/9 sarjat
-
Niijoo.
142 GL -70 oli kitkalukko. Isän auto 70-80 luvun vaihteessa :)
-
Tuossa omassa -89 740 glt 16v tomaatissa on lukko ja hyvä onkin, pitäs oikein avata ja katsoa onko siellä G80 vai jokin muu, jälkeenpäin vaihdettu? Toiminta on kitkalevylliseksi suorastaan oudon hyvä :o
Mutta, eihän näitä huvikseen viitsi aukoa, pääasia on että toimii :)