Samppasport  Futurez

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 263212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #105 : 23.06.2011, 21:15:43 »
Polttoaineenpaineanturistapa se asentajakin puhui, muistin väärin. Se siellä herjaa. Kuulemma arvot heittelee.
Ja kyllä, 2oo4 S40 T5 on auto..
Vielä yksi kysymys, vaikkei kyl topiciin sinänsä kuulu, mut kun käännän rattia ihan hitaassa vauhdissa, esim parkkiin ajaessa, kuuluu rattia kääntäessä pientä narinaa.
Tuli mieleen jotta ehkä voitelun puutetta jossainko? Mistähän tuo mahd,. kuuluu? Infoa kiitos?
Näistä alustan narinoista on hankala sanoa mitään tällä tapaa. Monta mahdollista kohdetta. Mahdollinen tolpan yläpään laakerointi ääni.

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #106 : 28.06.2011, 22:03:25 »
Noista kulutuslukemista.. Nykyisellä, 14 vuotta vanhalla bensa-autolla olen päässyt luotettavasti laskien tasan 5l/100km kulutukseen. Tehdas lupaa matkakulutukseksi 5,8. Odotan kyllä pääseväni Volvolla alle 4 litran matkakulutukseen jos keskikulutukseksikin luvataan vain 3,8, jos näin ei käy, olen kyllä ainakin lievästi pettynyt. Noita lukemia ei tieten heti voi odottaa, mutta luulisi ensimmäisen vuoden aikana kuitenkin. Vuodessa tulee ajettua n. 30tkm. Katsotaan miten äijän käy ja kuinka suuri pettymys lopulta onkaan ::)

Ensiviikolla olisi alustava toimituspäivä. Mitään ei ole kyllä vielä liikkeen suunnalta kuulunut, enpä toisekseen ole itsekkään sinne ollut yhteydessä. Eiköhän se sieltä joskus valmistu 8)

Miten muuten tuo takaluukku, onko se sähkötoiminen? Meinaan kun kaverin XC:ssä avaimettomaan järjestelmään, (kait?) kuuluu sähkötoiminen takaluukku. Vai liekkö se sitten lisävaruste erikseen tai mallikohtainen vakiovaruste..
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 22:08:00 kirjoittanut classic50 »
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6876
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #107 : 28.06.2011, 22:38:50 »
Miten muuten tuo takaluukku, onko se sähkötoiminen? Meinaan kun kaverin XC:ssä avaimettomaan järjestelmään, (kait?) kuuluu sähkötoiminen takaluukku. Vai liekkö se sitten lisävaruste erikseen tai mallikohtainen vakiovaruste..

En ole ainakaan kuullut että V50:een saisi sähköistä takaluukkua...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #108 : 29.06.2011, 15:05:17 »
3.8l/100km voi jäädä arki ajossa kyllä haaveeksi ellet aja 100km syrjäänsä matkaa 80 alueella, ole ilman webastoa ja ilmastointia + vanteina on juustoleikkurit. Se että vanha auto menee yhdistettyyn ja alle ei kerro muutakuin että siihen ~6l / 100km menee mikä tahansa kiikku rauhallisessa ajossa. Mitä alempi tuo normien mukainen teoreettinen lukema on sitä enemmän siihen vaikuttaa pienetkin muuttujat. Esimerkiksi hiukkaslouskun generointi nostaa kulutusta käytännössä. Sitähän ei ole sisällytetty kulutukseen. Jos lasket tankillisilla kulutusta niin aika suurella todennäköisyydellä ainakin kerran tulee generointi siihen "otantaan". 4 litran kulutuksiin (kokonaisella tankillisella) kyllä varmasti pääsee, mutta 3:lla alkavat on kyllä aika suorituksia. Tankkaus.com ja spritmonitor.de ei ainakaan löydy yhtään sellaista suoritusta. Audi A2 ja uutta Poloa on saatu juuri ja juuri 3-4 väliin, mutta ne ovatkin reilusti pienempiä autoja ja aika askeettisia vehkeitä. Ja sitten on näitä ekokilpailuja ollut. Eipä niissäkään paljon alle 4 litran ole mentyyn millään kikottimella ja niissä oikeasti kidutetaan itseään. Mutta taas toisaalta ei se kulutus kyllä pomppaakaan jos polkee. että jos siinä 5litran pinnassa tai hiukan alle on ajolla kuin ajolla normaali käytössä on auto lunastanut ainakin minulla lupauksensa.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2011, 15:28:53 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #109 : 29.06.2011, 16:38:28 »
Periaatteessahan näissä vehkeissä huijataan kuluttajaa sekä verottajaa kun todelliset päästöt on ihan jotain muuta mitä tehdas ilmoittaa. No se nyt ei ole tieten verotuksen kannalta kuluttajella haitaksi, päinvastoin :) Itsellä saattaa tulla pitkiäkin siivuja puhdasta matka-ajoa, ja silloinhan tuo hyvä testailla miten vähällä pääsee, saattaa mulla hermokin kestää körötellä ;) En todellakaan odota noihin tehtaan lukemiin pääsevän, mutta jos luvattuun lisää litran(4,8), niin siihen on päästävä pitkällä tähtäimella ehdottomasti. Nykyisestä autosta on kaikki tankkaukset ylhäällä ja keskikulutus tarkasti tiedossa, sen tulee olemaan myös Volvossa. Otan tavoitteeksi/haasteeksi kuitenkin edes kerran pääsevän matka-ajossa komosella alkavaan lukemaan ;)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #110 : 29.06.2011, 17:49:25 »
Kyllähän ne lukemat saa 100 tai 200 km matkalle varmasti siihen luvattuun, mut itse kelpuutan vain täydet tankit. Missään ei teknisissä tiedoissa luvata muuta kuin se normin mukainen kulutus. Minulla tulee ajettua aina valoon asti täydestä lähes poikkeuksitta, mukaan tulee kylmä startteja (ellei reissussa) ja pakolliset kauppareissut jne...  Matkaan lähdössä saattaa tulla vajaa tankkauksia kun haluan täyden tankin lähtiessä.

Muutaman tankin perusteella tippui perusajossa kulutus litran tuohon 2.0D verraten (mikä vastaa koneen tilavuuden suhdetta aikalailla). Sillä pihistelemättä tuli vuoden keskariksi 6.2 l/ 100km (kaikki tankkaukset ylös kirjaten ja tankkaus.com:lla laskien - autossa ei pa-lämmitintä). 2-litraisella en päässyt parhaimmillaan kuin 5.22l/100km tankillisella se oli matka-ajossa talvinopeuksilla kusisukassa ajaen. pitäisi olla 4.9l/100km maantie ja 5.4 yhdistetty. Aika kaukana ollaan luvatusta. Autossa ei myöskään ollut hiukkaslouskua. Kaikilla muilla autoilla (bensa) on menty yhdistettyihin lukemiin helposti.  Päätellen koneiden tilavuuksista voisi matka-ajossa päästä 5/4 tilavuus suhteella litran vähemmällä (eli n. 4.2l/100km).  Odotan kulutuksen tippuvan pahimman helteen laannuttua ja koneen verryttyä ehkä sen 0.5l/100km - talvella taas rupeaa nousemaan reilusti kun lämmitin huutaa. 3:lla alkava on tavoite saada joskus. taitaa jäädä haaveeksi kuten 4litran kulutus vanhalla S40:llä...
« Viimeksi muokattu: 29.06.2011, 17:53:16 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #111 : 29.06.2011, 22:33:01 »
Kylläpä tuo tankki tulee aina ajeltua aika tyhjäksi, nytkin syttyi opiskelijavalo kun reissusta tulin. Mitä tuohon mainontaan tulee, niin jos kerrotaan, että yhdellä tankillisella pääsee näin ja näin pitkälle, niin pitäisi sen edes suunnilleen pitää paikkansa. Jos alkaa olemaan 500km eroa luvattuun, on se jo harhaanjohtavaa mainontaa. Sama jos menen töihin ja luvataan palkkaa 3000€ ja saankin vain 2500€, niin kyllä se saattaa miestä syödä :D Tuohan on kyllä tiedossa jos yhtään on autolehtiä lukenut tai muuten autoista kokemusta ja sama tilanne taitaa olla jokaisella merkillä. Vaan sellainen kuluttaja joka ei lehtiä lue ja uskoo mainokseen, voi olla hyvin pettynyt. No elämä on ::)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #112 : 30.06.2011, 09:48:03 »
Itse taidan olla aikas taloudellinen kuljettaja. Pääsen 3 tkm ajetulla DRIVe V50:llä toistaiseksi noin 4,6 litran kulutuslukemiin per tankillinen (maantiepainotteinen ajo, neljännes motaria ja taajamaa). En ole pettynyt, sillä luulen että pääsen koneen vähän hiouduttua 4,2 litran lukemiin. Enempää en odota. Talvesta en tiedä mitään mutta pelkään pahinta.

Toki nuokin lukemat edellyttävät sellaista sadistisen ennakoivaa ja rullaavaa ajoa. V50 on painava auto. Se on se juttu.

EDIT: tankillisella pääsee siten juuri ja juuri sellaiset 1100 kilometriä (tosi höyryillä sitten). Että kyllä se mainos suurin piirtein pitää paikkansa, jos se nyt jollekin jotain merkkaa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 09:50:03 kirjoittanut Tunamies »
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #113 : 01.07.2011, 16:05:25 »
Se olis Volvo sitten jo Suomen Turussa 8) Vaan ei vielä ensiviikolle uskaltanut luvata, hiljaa hyvää tulee :P
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #114 : 01.07.2011, 19:12:37 »
Muutaman tankin perusteella tippui perusajossa kulutus litran tuohon 2.0D verraten (mikä vastaa koneen tilavuuden suhdetta aikalailla). Sillä pihistelemättä tuli vuoden keskariksi 6.2 l/ 100km (kaikki tankkaukset ylös kirjaten ja tankkaus.com:lla laskien - autossa ei pa-lämmitintä). 2-litraisella en päässyt parhaimmillaan kuin 5.22l/100km tankillisella se oli matka-ajossa talvinopeuksilla kusisukassa ajaen. pitäisi olla 4.9l/100km maantie ja 5.4 yhdistetty. Aika kaukana ollaan luvatusta. Autossa ei myöskään ollut hiukkaslouskua.

Olen kaukana eko-autoilijasta mutta silti parin vuoden aikana mennyt useita tankillisia alle 5l/100km (auto S40 2.0D, kaikki tankkaukset ylhäällä)  :-\. Mut mut, talvella pa-lämmittimen kanssa pelkästään kaupungissa sitten mennyt pari tankillista yli 10l/100km keskikulutuksella. Auton oma mittari taitaa tällä hetkellä näyttää aika lailla tuota "luvattua" keskikulutusta mutta se ei huomioi pa-lisälämmitintä ja näyttää muutenkin jonkun desin liian vähän.

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #115 : 07.07.2011, 11:21:08 »
Täytynee varmaan itsekin osallistua keskusteluun. Tilasin ensimmäisen uudenuuden autoni toukokuussa. Belgian poikien työlistalle heitettiin ihan perus V50 Drive Classic. Sitten alkoi tuskallinen kahden kuukauden mittainen kärvistelyaika. Samalla piti hankkiutua eroon vanhasta kuuskymppisestä, joka menikin sitten lopulta kaupaksi pari viikkoa ennen arvioitua luovutusta, joten autoton aika jäi varsin lyhyeksi (tosin kaksi viikkoa julkisilla ja vanhalla Nissanilla on aika pitkä aika).

Viime tiistaina koitti viimein "Se päivä". Työnteosta ei oikein meinannut tulla mitään, enkä ole kelloakaan varmaan vahdannut koskaan niin intensiivisesti. (eli kannattaa valita aamupäivä luovutusajankohdaksi).

Hallissa kököttänyt vekotin vastasi kaikilta osin tilausta ja myyjän kanssa sovitut asiat oli kuten pitääkin.

Nyt on pari päivää tullut ajeltua ja kovasti olen ollut tyytyväinen. Vähän tuo Drive vaatii totuttelua ja opettelua, mutta on mielestäni ihan reipasliikkeinen peli, kunhan vaan pääsee lähtökuopista ylös.  ;)

Onhan tuo kuuskymppisen jälkeen aikalailla pienen oloinen auto, mutta täyttää tarpeet varsin hyvin. Kulutuksesta en vielä sen kummempaa kommenttia osaa antaa, kun on niin vähän tullut ajettua.

Ei kellään olis havaintoa asiallisen hinta-laatu-suhteen omaavasta tummennuskalvojen asennusliikkeestä PKS-alueella...?
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #116 : 07.07.2011, 22:45:09 »
Ma tahtoo auton kans! :( Tänään tuli 3 kuukautta tilauksesta, vaan kait se alkais kohta valmis olemaan. Mikähän varuste se tuota toimitusaikaa noin venytti..

Onnea Muksulle autosta! 8)

Edit: Tänään pongasin uuden viiskymppisen juuri noilla 2012 mallin vanteilla, eli ilmeisesti aivan juuri toimitettu auto, oli hieno! Ei vannemallin vaihtuminen omaan autoon kyllä yhtään harmita :) Eikä halu saada jo auto kyllä yhtään helpottunut...
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 22:55:41 kirjoittanut classic50 »
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #117 : 08.07.2011, 07:07:01 »
Ruotsissa classicci on tullut myyntiin vasta 2012 mallina. Siellä ei ole kahta MV'2011 kuin meillä. On "tavallinen" vuoden 2011 malli, jota myyty kesästä 2010 eteenpäin ja vuoden vaihteessa esitelty 2011classic, joka myynti ilmoissa on se MYE:4 - Se taas on tekniikaltaan sama kuin 2012, mutta pieniä eroja varusteissa (Drivessä paikkasarja, vanne vaihtoehdot ja soittimessa on bluetooth musiikki streamaus). Luultavasti sopivasti sattunut olemaan listalla jokin varuste ja sattunut "veden jakajaan", että menee 2012 malliksi ja tuhat ruotsalaista saa päähänsä tilata classicin niin siinähän se sitten venyi.

EDIT: Varmistettu merkkiliikkeestä se hiukkasloukun vaihdon tarve 120tkm huollossa. On moottorityypistä kiinni. D4142T kone, runkonumerossa XXXXX84XX...  (6. ja 7. merkki on konetyyppi) on huoltovapaalla suodattimella eli EI nestettä EIKÄ vaihtoa. konetta löytyy 2011 MYE:4:stä (eli loppu vuosi 2011 ja CLASSIC, 115hp) eteenpäin. Näitä hiukkasloukku-viestejä tässä ketjussa varmaan jo kymmenen, mutta jos jotakuta kiinnostaa tai myöhemmin asiaa tarvitsee selvitellä, niin laitetaan nyt varmaa tietoa sitten tänne. Toisin päin taas en asiaa ole varmistanut että onko huoltovapaata 16V koneissa. Että kysykää huollossa 120tkm huollon tehtävä listaa ja sitten se tarjoaa vaihtoehtoja koneen mukaan. Vaihtoehtoja oli kyllä useita joten mahdollista.. mutta luulen että vain kasitappi +D3 ja D4 ovat ne huoltovapaat.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 20:14:31 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #118 : 08.07.2011, 11:51:45 »
Onnea Muksulle autosta! 8)

Tattista.

Itse keväällä selailin kataloogeja ja tykkäsin enemmän Serapiksesta, kuin Spartacuksesta, mutta tilattaessa selvisi, että tulee olemaan 2012 malli ja että siinä on sitten nämä Spiderit. Vähän arvelutti, kun olin nähnyt vaan joitain kuvia, mutta kyllä ne on aika asialliset ja ehkäpä jopa Serapista näyttävämmät luonnossa.

Kaverilla venyi kevättalvella D3-classicin toimitus, kun valitsemansa vanteet oli tilapäisesti loppu, eikä autoa siksi otettu työn alle edes. Ja Fukushima on aiheuttanut Volvoissa kuulemma sen, että joistain punaisista väreistä on jouduttu luopumaan, kun jokin niiden komponentti tuli Nipponinmaalta.

Nytkun kalenteria selasin, niin itselläni meni aika tarkkaan kaksi kuukautta tilauksesta luovutukseen.  Ainakin esim. Bilia kuulemma varaa valmiiksi tuotantopaikkoja tehtaalta, jolloin tilatut vehkeet eivät joudu "jonon hännille".

Oma tuli perusmustana, kun  tykkäsin siitä edellisessäkin Volgassa + että ei hotsittanut maksaa metalliväristä ekstraa. Sisätiloihin vaalea T-Tec ja Oysterburst-keskikonsoli, joka oli myös pienoinen kysymysmerkki, kun tuppaa olemaan hiukka harvinainen ja kaikissa netistä löytyneissä kuvissa hiukan erinäköinen. Lisävarustelistalta ruksin Eberiin kello-ohjauksen, taittuvat peilit, takakontin 12v-pistokkeen ja mukitelineen keskikonsoliin. Ulkonäköä kohennettiin takaspoikalla ja r-design peilinkoteloilla.

Classic on kyllä siitä kiva ostos, että vakiovarusteet on aika kattavat. Se harmittaa vähän, että tuossa halvimmassa audiossa ei ole Aux- ja USB-liittimiä ja että rupesin siinä nuukailemaan. Vanhassa Momessahan ne kuulemma olivat, mutta kun Classicissa on BlueTooth, niin halvimpaan ei saa enää noita syöttöliittimiä, sillä halvimman jenkkamasiinan persauksessa on vain yksi lisälaiteliitin (niissä kahdessa kalliimmassa kolme), jota BT käyttää.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #119 : 08.07.2011, 17:19:36 »
Meilläkin vaihtui tosiaan väri(helmiäispunainen) tuon japaninmaan jutun vuoksi. Toivossa eletään, että ensiviikolla saataisiin Volle kotia :)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

 

Futurez  Kulkukoira