Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 GL -88 "T6", myyty

  • 25 Vastauksia
  • 12290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #15 : 17.07.2014, 11:07:29 »
Se vaatis veivien vaihtoa ja pakosarjojen tekemistä. Saa riittävästi tehoa muutenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #16 : 18.07.2014, 21:10:59 »
Ei ihan mahdu käsi koneen ja flektin väliin.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #17 : 18.07.2014, 21:19:25 »
Tarkoitat kai päivitysoperaatiota?  ;)
Päivityksen sattuessa mullon tosi halpa 13c tarjolla :D :D
No kun halvalla sai.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #18 : 20.07.2014, 18:31:57 »
Pitää katella niitä juttuja sitten jos tarve tulee.

Tänään kävin näyttämässä tällekin varttimailisuoraa, koska ei pitkä matka ollut kipaista kotiin vaihtamaan autoa välillä. Paras tulos 14,243s @ 159,36km/h, 60ft 2,235s, 0,3bar.
Tuosta video vedosta: http://youtu.be/gf0_oXWaKa4
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #19 : 27.07.2014, 23:27:24 »
Noin 730km maantieajoreissu heitetty. Muuten pelas normaalisti, mutta motarilla halusi pitää lämmöt ylhäällä koko ajan. Viime aikoina on ollut pientä viisarinnousua havaittavissa muutenkin. Syyläri vaihtoon ensimmäisenä, englantilaisen vanha tilalle. Siihen tuli laitettua viime vuonna uusi ihan vain varmuuden varalle. Vissiin mega laitettava jotta saa ennakkoa lisää pintakaasuajoon, seosta laihemmalle ja kulutusta paremmaksi. Ensimmäinen 335km tankkausväli, sisältäen noin 169km motaria, antoi tulokseksi 13,8l/100km.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #20 : 28.07.2014, 23:39:50 »
Vartti 14,2 s 0.3 ahdoilla :o.......tommonen nostattaa kutoskone kuumetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #21 : 02.08.2014, 23:20:00 »
"Englantilaisen" vanhan syylärin vaihdoin paikoilleen viikolla. Kesämiittiä varten vaihdoin torstaina tähän 142:sta edestä Redstuffit, levyt ja etupenkit. Perjantaina vaihdoin alle Geminit ja läpyttelin mustaa (liian kiiltävää)väriä konepeittoon.

Menomatkalla ainakin koneen lämmöt olivat normaalissa motarillakin joten sen puoleen lupaili jo parempaa kuin vanhalla. Radalla muutaman tutustumiskierroksen perusteella voi sanoa, että käyttäytyi hieman kuten oletinkin. Vanhat takajarrut eivät kummoista tehoa tarjonneet, ei kuitenkaan jarrut ehtineet vielä osoittamaan häviämisen oireita. Löysät etuiskarit ja etupään lisätuentojen puuttuminen tekivät menosta aika velton oloista. Ja lämmötkin halusivat nousta.

Ei montaa kierrosta ehtinyt ajamaan kunnes syyläristä ratkesi ylälähdöstä pätkä letkuineen kesken mutkan. Takarenkaiden alle lorahtanut neste aiheutti lievää liukkautta, mutta eipä muuta. Taisi TPK olla ainoa joka reilummin liukasteli niillä jäljillä(?). Vielä jäi syyläriin tumppia klemmarin leveyden verran, letku kiinni, vettä sisään, käyntiin ja toteamaan että toistaiseksi tiiviste säilyi. Korkki löysällä päivän päätteeksi kotiin, eikä nestehävikkiä ole havaittavissa 360km jälkeen.

Siinä pätkä jonka lopuksi näkyy em. tilanne. http://youtu.be/sk437k6gao0
Sen lisäksi rauhallista ajelua ja kolmosen sorvausta. Ois vissiin aika vaihtaa synkro ::)
Kameranjalka taisi jäädä hieman löysälle imukuppiin, ei kannata ihmetellä kuvan viipottamista.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2014, 23:23:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #22 : 03.08.2014, 17:26:34 »
Siinä pätkä jonka lopuksi näkyy em. tilanne. http://youtu.be/sk437k6gao0

Hyvin näyttää kiihtyvyyttä ainakin olevan.
citikka

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #23 : 05.08.2014, 20:35:39 »
Nojoo, muttei se paljoa auta jos loppu auto ei vastaa ominaisuuksiltaan sitä mitä radalla vaaditaan :D Käyttölullanahan tuo on ihan sopiva.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #24 : 21.08.2014, 21:10:19 »
Vaihdoin konepellin takaisin ja nostin kuitusen nurkkaan odottelemaan josko menisi kaupaksi. Ei niin suurta eroa tee onko se sen 15kg kevyempi vai ei.

Laina-aika englantilaisen 24mm etuvakaajalle loppui tiistaina ja laitoin tilalle uusikeulaisen 960 etuvakaajan. Paksuus 23mm ja käy korikiinnikkeisiin suoraan, vain vakaajatapin yläpää piti muuttaa sopivaksi. Laitoin toistaiseksi 960 tapinpään, mutta uniballi on parempi ratkaisu asennon suhteen. Sillä saisi tapin melko suoraan. Nyt jää vinoon ja rasittaa niveltä turhaan, koska vakaajan pää osuu melkein samalle linjalle alapään kiinnityskohdan kanssa. Plussana vakaaja kulkee keskeltä selvästi alempana ja jää kauemmas öljypohjasta. 24mm vakaaja on vakion 21 tai 19mm mukaan tehty ja auto ylhäällä otti kiinni öljypohjaan. Englantilaisessa kone on vähän alempana ja siihen piti laittaa holkit korikiinnikkeiden väliin.

Etujousista poistin kolme varttia(oli lyhentämättömät madallusjouset), keula asettui nätimpään korkeuteen ja jämäköityi sopivasti. Kallistelu rampeissa väheni huomattavasti vaikka vakaaja ohentuikin.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2014, 21:11:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -88 "T6"
« Vastaus #25 : 21.10.2014, 22:05:37 »
Eipä ole ollut paljoa päivitettävää tänne sen jälkeen kun sain englantilaisen liikenteeseen. Ehti seistä melkein samoilla sijoillaan reilu puoltoista kuukautta.

Viikonlopulla vaihdoin talvipallukat Dracoilla alle ja samalla tuli todettua vasen alapallo väljäksi.

Tänään vaihdoin alapallon ja kiristin samalla pyöränlaakeria. Viikonlopulla nostin bensanpainetta paineensäädintä puristamalla ja samalla pumpun ääni koventui. Tänään nostin pikkaisen lisää ja pumppu alkoi pitämään jo aika lopunajanääntä ja sitä se olikin. Ei enää lähtenyt pyörimään kaupan pihassa, turahti vaan. Muutama kilometri puomin perässä töihin ja nurkista esiin LH-jettiläisen pumpputellinki. K-jetin paineakun ja LH-pumpun liitos näyttivät samankokoisilta ja nyt linja on suoraan pumpulta konehuoneeseen suodattimelle. Seuraava vaihe oiskin siirtää suodatin auton alle kun paikka sinne tuli. Vähän vanha pumppu valittelee oloaan, mutta parempi tilanne kuin aiemmin.

Myyntiä on tullut harkittua, jos vaikka farkkuama tilalle(?). Ei oikein jaksais nyplätä, hiekkapuhallettu siisti takaluukkukin odotellut jokusen viikon maalausta.

Edit.
Hetki sitten poistui pihasta uuden omistajan toimesta. Lähti nettiautoilmon jälkeen niin äkkiä, etten ehtinyt uutta -044 kopiopumppua vaihtamaan alle vaan joutui irtaallaan antamaan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2014, 20:43:18 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi