Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 740 -90 pikkuvikoja

  • 54 Vastauksia
  • 16655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #45 : 28.11.2012, 19:27:06 »
Ihme pulju jos ei osaa myydä oikeeta osaa. Mikä kone siellä on ja montako venttiliä?  saat sen anturin niin tarkista sen osanumero, oltava sama numero molemmissa.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #46 : 28.11.2012, 19:38:02 »
bosch "musta" ruiskun lämpöanturi  kaikissa lh:lla varustetuissa sama.   Joskus tarjoovat vahingossa sinistä, mutta ainoastaan tuo mustapäinen toimii
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3309
http://www.amazon.com/Bosch-0280130032-Coolant-Temperature-Sensor/dp/compatibility-chart/B0010AF9Q4

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #47 : 28.11.2012, 20:47:11 »
Ihme pulju jos ei osaa myydä oikeeta osaa. Mikä kone siellä on ja montako venttiliä?  saat sen anturin niin tarkista sen osanumero, oltava sama numero molemmissa.
B230F 8 ventiilinen. no eipä tuohon minun volvoo saa oikeita laturin ja ohjaustehostimen remmejäkään rekisterinumerolla.
bosch "musta" ruiskun lämpöanturi  kaikissa lh:lla varustetuissa sama.   Joskus tarjoovat vahingossa sinistä, mutta ainoastaan tuo mustapäinen toimii
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3309
http://www.amazon.com/Bosch-0280130032-Coolant-Temperature-Sensor/dp/compatibility-chart/B0010AF9Q4

tämä selvä käyn huomenna kyselemässä uudestaan
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #48 : 02.12.2012, 10:00:18 »
nyt on vaihdettu uus läpötila anturi, mutta auton käynnistyminen ei muutunu miksikään,  tuli tuossa vaan mieleen että voisiko olla mahdollista että ne lämpötila anturin ja nakutus anturin johdot olisi saatu laitettua sekasin  kun herjaa koko ajan niistä, nehän kuitenkin ovat samanlaisella liitimellä ja johdot ovat jokseenkin ihmeelisesti kun lämpötila anturin johto yltää juuri ja juuri paikalleen ja nakutus anturin piuhassa on taas ylimääräista vaikka muille jakaa. volvohan ei ole kauheen ranttu noiden antureidensa kanssa, mutta ajttelin nyt vielä kysyä täältä kun olette enemän näiden mootoreiden kanssa paininut.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #49 : 02.12.2012, 10:42:23 »
Kieltämättä se vaikuttaa aika tavalla, jos näin on. Olkoonkin että epäilet ettei "Volvo ole kranttu"  :D. Kuitenkin tuo nakuanturi on tavallaan tietylle äänitaajuudelle viritetty mikrofoni ja lämpöanturi taas luonteeltaan lämpömittari. Valitettavasti muistot ovat jo Volvosta himmentyneet, mutta kannattaisi hankkia jostain tieto kumpi anturi on kumpi. Antureissa on se periaatteellinen ero mittaustavassa että lämpöanturista saa kummastakin navasta maata vasten saman lukeman eli siellä on kaksi vastusta . Taas nakuanturista ei taida edes tulla kahta johtoa ulos  :-\? tai jos tulee, maata vasten mitattaessa ei pitäisi tulla lukemaa lainkaan. Vastusmittari on vanhan Volvon omistajan paras kaveri ;). Jossain pitäisi minullaki olla vielä kaaviot sun muut, mutta olen laiska hakemaan  :).

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #50 : 02.12.2012, 12:30:18 »
Kieltämättä se vaikuttaa aika tavalla, jos näin on. Olkoonkin että epäilet ettei "Volvo ole kranttu"  :D. Kuitenkin tuo nakuanturi on tavallaan tietylle äänitaajuudelle viritetty mikrofoni ja lämpöanturi taas luonteeltaan lämpömittari. Valitettavasti muistot ovat jo Volvosta himmentyneet, mutta kannattaisi hankkia jostain tieto kumpi anturi on kumpi. Antureissa on se periaatteellinen ero mittaustavassa että lämpöanturista saa kummastakin navasta maata vasten saman lukeman eli siellä on kaksi vastusta . Taas nakuanturista ei taida edes tulla kahta johtoa ulos  :-\? tai jos tulee, maata vasten mitattaessa ei pitäisi tulla lukemaa lainkaan. Vastusmittari on vanhan Volvon omistajan paras kaveri ;). Jossain pitäisi minullaki olla vielä kaaviot sun muut, mutta olen laiska hakemaan  :).
kaiken järjen mukaan ohjain boksi heittää ns. oletus arvot jos joku anturi ei pelaa tai on kytkett väärin, kyllä 2 johtoa tulee nakuanturille, naku anturiki on nyt aitettu siihe 20 kilon momenttiin joten sen puolesta ei pitäisi olla mitän mutta vikakoodia tulee edelleen ja kuitattu moneen kertaa jo mutta ensimäisen käynistyksen jälkeen samat vikakoodit tulee takasin. ajattelin nyt kokeilla että laittaa nykysestä ristii että mitä tapahtuu.

Edit: vaihdoin nakutus- ja lämpöanturin johdot ristiin nii auto alko pelaamaan aivan loistavasti vastaa kaasuun paljon paremmin ja tasaisemmin kun aikasemmin ja jaksaa kihtyä 40 vauhdista 5 vaihteella aivan erilailla kuin aikasemmin. näköjään se pitää paikkansa että volvo ei ole niin rantu tai nuo vanhemmat volvot ei ole niin ranttuja noiden antureiden signaalin kanssa kuin monet muut autot. nyt ei ole oikeen muuta vikaa millä voisin teitä häiritä ja vaivata,
ISO kiitos kaikille auttaneille näiden ongelmien kanssa mitä on ollut.:)
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012, 12:55:31 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #51 : 02.12.2012, 13:48:14 »
jaksaa kihtyä 40 vauhdista 5 vaihteella aivan erilailla kuin aikasemmin.
Ja kohta pääsetkin vaihtamaan vaihdelaatikkoa... Ohjekirjassa kielletään käyttö alle 70kmh nopeuksissa, ja siihen on ihan syykin(öljynkierto ei riittävä vitosen laakereilla).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #52 : 02.12.2012, 15:58:37 »
Ja kohta pääsetkin vaihtamaan vaihdelaatikkoa... Ohjekirjassa kielletään käyttö alle 70kmh nopeuksissa, ja siihen on ihan syykin(öljynkierto ei riittävä vitosen laakereilla).
olen tietoinen kyllä tuosta mutta testasin vain hetkellisesti että kuinka se nyt jaksaa mennä. no mutta enään ei olis kun kytkimen vaihto nii sitte ei tarvi tehä volvolle enää mitään, pitäs vaan purkaa toisesta volvosta 500km ajettu kytkin asetelma ja painelaakeri
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #53 : 22.12.2012, 10:04:27 »
nyt on alkanu askarrutamaan mieltä näiden kylmien päivien aikana kun volvon puhaltimen moottori puhaltaa aika heikon oloisesti ilmaa täydellä teholla ja olen huomannut kun 0 asennosta kääntää suoraan 4 asentoon puhaltimen niin auton tyhjäkäynti kierrokset laskevat lähes 500 rpm mittarin mukaan, joten haukkaa aikalailla sähköä pyörimään lähtiessään, välillä puhallin puhaltaa hyvin mutta suurimman osan ajasta puhaltimen teho vastaa 2 asentoa 4 asennolla, ääni kyllä muutuu kovemmaksi mutta puhallus teho ei juurikaan. voisiko puhaltimen mootorin laakerointi olla niin kuiva että se ei oikeen jaksa pyöriä täydellä teholla. ikävää kun ikkunat ei tahdo pysyä auki ajon aikana kunnolla.:( pystyykö mootorin laakereihin laittamaan jotain rasvan tynkää jotta laakerit luistais paremmin. tällähetkellä ei olisi oikein varaa uusia puhaltimen moottoria, liitännät olen katsonut että ei ole hapettumia ja virtaa tulee kyllä moottorille.

niin ja mistä yleensä johtuu mootorin lämpömittarin viat näissä volvoissa, mittari ei meinaan näytä mitään eikä myöskään bensiinimittari pelaa kunnolla, sen vika saataa kyllä olla huonossa kosketuksessa.

E: mahtaako joissakin volvoissa olla saman lainen puhaltimen moottori kuin 740 mutta pyörii vain eripäin. eilen käytin puhatimen irti ja huomasin että puhaltimen "ropelliin" oli merkattu pyörimis suunta, no käänsin johdot toisin päin eli kytkin ne uudelleen väri värii ja puhalitimen moottori alkoi pelata nomaalisti mutta ei puhaltanut autoon sisälle ilmaan lainkaan, ilman kulkusuunta kääntyi autosta ulospäin joten käänsin johdot takasin toistepäin, eli puhaltimen ropelliin merkatu pyörimis suunan mukaan puahllin pyörii väärään suuntaan ja ei pyöri todellakaan täydellä nopeudella ja pitää melkosen raksutuksen mutta puhaltaa autoon sisälle päin ilmaa heikosti. juuri ja juuri pysyy tuulilasi autossa auki ajon aikana ja etuovien ikunoiden pelien kohdalta pysyy auki.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2012, 09:20:23 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: volvo 740 -90 pikkuvikoja
« Vastaus #54 : 29.04.2013, 19:59:49 »
noniin, nyt olisi sitten kytkin remppa tiedossa ei luista vielä pahasti mutta alkaa oleen säätövarat loppu tuosta nestekytkimen tapista ja uutta vastaava asetelma purettu varaosa autosta irti (ajettu n.500km) mutta ei viitsisi alkaa irrottaa laatikkoa ja todeta että B230F mootorin vauhtipyörään ei sovi B230E asetelma, joten jos jollain olisi tietoa sopiiko kyseinen asetelma tuohon omaan käyttöautoon niin olisi tieto tervetullut. eihän se toki iso homma olisi irrottaa laatiko ja katsoa onko asetelma samanlainen mutta turhaa työtä siinäkin tulisi sitten tehtyä ja taitaa kyllä samalla mennä laatikko öljyt vaihtoon kun laatikon tiputtaa laatikon alas näkee sitten samalla mitä sieltä laatikosta tulee pihalle ja minämoiset öljyt ovat jos vaikka selviäis vähä että koska on viimeks öljyt vaihdettu lootaan
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Futurez  Kulkukoira