Proturbo  Autodiagnoosi

D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö

  • 6 Vastauksia
  • 2664 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« : 08.09.2011, 19:31:44 »
Millaisia puristuspaineita olette d24 koneistanne mitanneet?

Omassa 20-19-19-18-12-11 ja piiitkään saa hehkutella ja sahata ennenku hörähtää. Huohotus on myös melkoista, mutta lämmettyään käy ok ja tuntuisi olevan tehot tallella jotenkuten.

Kone seissyt 1,5v lämpimässä tallissa ja käynnistyi ennen seisomista laakista.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #1 : 08.09.2011, 19:35:18 »
taitaa olla kahessa pytyssä männänrenkaat jumissa, puristuspaineet ainakin viittaisi siihen..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #2 : 08.09.2011, 19:45:03 »
Kyllä tuo vähän kypsänlaiselta kuulostaa. Omakohtasesti kokeiltuna, tuo seisominen tuntuu tuhoavan d24 öljysumuttoman koneen, itellä oli D24, joka oli ajettu talliin ja 4v myöhemmin kone pyöri ympäri sillai ettei puristuskohtia edes erottanu  ;D. Kannattaa kokeilla ottaa imusarja pois, laittaa joku lusikallinen öljyä noihin pyttyihin(imusarja irti ja kaataa kannen imukanavaan vaan), ja pyöritellä käsin pari kierrosta että öljyt leviää sylinteriin. Sitten odottelet muutamia päiviä, pyörittelet muutaman kierroksen käsin (ettei tule nestepuristus), ja testaat vaikuttiko. Tai jos kone ei sureta, joka reikään huikka öljyä, pyörität pari kierrosta ja käännät tulille. Tuo mulla ollu heräsi henkiin, alkuun ei tosiaan kone edes hytkyny startatessa kun oli niin hukassa puristukset, mutta öljyä pyttyihin ja muutaman päivän välein kokeili tulille ja laitto lisää öljyä pyttyihin, niin vajaan viikon uittamisen jälkeen kone sattui vahingossa yskähtämään käyntiin, ja toisen viikon liottamisen jälkeen käynnistyminen oli jo lähes normaalia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #3 : 09.09.2011, 01:52:48 »
Männänrenkaita itsekin epäillyt alusta lähtien.

Lähinnä kyselin puristuspainehommaa siinä mielessä että pitäisikö noilla paineilla olla jo huomattavia käynnisvaikeuksia, kuten minulla, niin voisin poissulkea syöttöpumppu/ajoitusongelmat. Suuttimet vaihdoin jo uusiin. Ei vaikuttanut juuri mitenkään.

Pitääpä kokeilla vielä öljyssä uittaa oikein kunnolla.

Tähän mennessä kokeillut STP Engine Flushia, Engineflush+naftaa, bensaa pyttyihin suutinreiästä puristuspaineen mittauksen yhteydessä ja öljyä perään ja käsin pyörittelyä. En kuitenkaan yön yli antanut uida öljyssä. Kai sitä öljyä voi yhtä hyvin suutinreiästä tunkea kuin imusarjasta? Helppompi irrottaa ne 2:n ongelmapytyn suutinta kuin koko imusarja.
Kävi kans mielessä että pahvi olis morjenstamassa kun huonot paineet oli vierekkäisissä pytyissä (1 ja 2 pytty) ja vuotaisi hieman naapuripytyn puolelle, mutta senhän ei pitäisi huohotusta aiheuttaa...

244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #4 : 09.09.2011, 09:22:00 »
Kyllä se renkaista vuotaa jos huohottaa, puristuksia en uskaltanut siitä koneesta kyllä mitata  ;D. Mutta huohotus oli kyllä runsaanlaista, tyhjäkäynnillä kuumana puski puolen metrin matkalle näkyvän harmaan patsaan huohotusletkusta ::). Ja miksei sitä voisi suuttimenreiästäkin tarjota sitä öljyä, kunhan menee pyttyyn että pääsee voitelemaan männänrenkaat ja liottamaan niitä liikkeelle. Hyväähän tuosta ei varmaankaan tule muuten kun nykäsemällä mukit ylös ja uudet renkaat tai nykysten ultraäänipesu, mutta kyllä se luultavasti paranee kun aikas liottelet niitä öljyllä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #5 : 09.09.2011, 16:26:21 »
Kuinka vaikea se huohottava kone oli saada käyntiin?

Mulla huohottaa siihen malliin (Vapaavirtaussuodatin ja huohotinletku limsapullossa) että konepellin reunoista nousee savua kun seisoo esim. liikennevaloissa ja kabiiniin meinaa välillä kuolla häkämyrkytykseen. :buck2:

Kylmäkäynnistys on semmonen minuutin-parin sahaus/hehkutusoperaatio. Lupailee kyllä mutta ei meinaa hörähtää sitten millään. Työntämällä kyllä lähtee suht helposti.

Eilen kun kokeilin käyntiin n. 2kk seisomisen jälkeen niin ei edes juurikaan lupaillut. Hämäsi myös että putkesta ei tuntunut tulevan savua juuri lainkaan, että onkohan nyt soppapuolellakin jotain sanomista?
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 Puristuspaineet/Käyntiinlähtö
« Vastaus #6 : 09.09.2011, 21:20:15 »
Kuinka vaikea se huohottava kone oli saada käyntiin?
Tilkat öljyä pyttyyn, tuplahehku, kaasua pari-kolme senttiä ja kääntö avaimesta ja lähti käymään about tokasta puristuksesta. Jos ei lähteny, ni sitten se ei lähteny, oli sevverta huono akku että turha sitä oli enempi hieroa jos ei se 5 sek pyörittämisellä syttyny.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Ateho  Elekma