Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 206716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #105 : 13.03.2015, 20:22:59 »
Kinugawan laakerisarja tänään asennettu 18t mitsuun. Ihan jees tuntu olevan.
Imupuolen öljyrengas oli vaan melko persiistä asentaa eipä muuta..

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #106 : 19.03.2015, 16:22:42 »
Mites ootte tuon turborempan jälkeen käyttäny tasapainotuksessa? Kun ainakiii kinugawa mainostaa että uudet siivet on valmiiks tasapainotettu, eli eiku kiinni ja kovaa ajua?

edit: ja mistähän sais suoraan 6#:n pesään dp:n laipan?
« Viimeksi muokattu: 19.03.2015, 20:39:48 kirjoittanut jepajee »
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Brenkku15

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #107 : 25.03.2015, 10:45:39 »
Tarviiko ottaa huomioon mitään erikoista kun B5234T8 jossa 18T ahdin vaihdetaan 19T joutuuko erikseen säädättää paineet kohdalleen? Vai istuuko suoraan ja ajoa vain?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #108 : 03.04.2015, 20:49:37 »
Mites nuo keskimmäiset kirjaimet näissä merkitsi? Mitsuja kun on H, L, HL, SL ym.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #109 : 03.04.2015, 21:20:40 »
Mites nuo keskimmäiset kirjaimet näissä merkitsi? Mitsuja kun on H, L, HL, SL ym.

Tässä nyt esimerkkinä lukuohje etuvedon ahtimesta

TDO4HL-15G = ahtimen malli (voi olla myös esim TDO5 tai TDO6 sarjaa) (keskiosan malli  - eräissä kompressori vaihehdoissa keskiosakin voi vaihdella)

TDO4HL-15G = pakosiiven koko (ilman kirjainta pienin -> L, H, HL)

TDO4HL-15G = kompressorisiiven ja kotelon koko (mitä suurempi luku sitä isompi siipi / suurempi tuotto)

TDO4HL-15G = siiven profiili

Pakopesässä on myös numerosarja ja sen perässä - 6, - 7 se on pakopesän koko (kutosen pesä, seiskan pesä)

 :)
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #110 : 22.06.2015, 19:13:11 »
Mulla on menossa turbo vaihtoon. Siellä on nyt TD04-14T ja numerolla 49377-06201. Kysymys kuuluu että uusi turbo saapui ja se onkin varustettu numerolla 49377-06203. Pikaisella googlauksella aukesi kaikenmoisia alibaba sivuja ja niissä juurikin tämän numerosarjan alta tietoa että fuel olisi diesel...
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #111 : 21.07.2015, 08:46:24 »
Mistä olette hommanneet noita bypassin kalvoja ja jousia? Volvolta varmaan saa, mutta onko pahan hintanen?

Ongelmana 16t:ssä on sellainen, että piikkaa ahdot 1.1bar, kuuluu joku ihme "röhellys", ilmeisesti ahtimesta? Tämän seurauksena ahdot putoaa 0,9 bariin ja sen jälkeen auto alkaa vetään tasasesti taas.  Pitää paineet tossa 0.9 tienoolla eikä ala nostaan niitä enää, ennenkuin esim. vaihtaa vaihdetta ja sitten sama homma uusiks. Sama ääni taitaa kuulua myös kaasua hitaasti nostaessa..

Vetoalueessa on tolla kohdalla sellainen "tasanne" eli ei ainakaan ala pätkimään niinkuin sen fuelcutin kuvittelisin tekevän? En näistä juuri mitään ymmärrä, antakaa anteeks jos kirjottelen kaikenlaisia hölmöyksiä tänne ;D

TCV on uusittu just, sen letkut näky olevan vähän huonot, ne pitäs vaihtaa uusiin kanssa, nekin vois varmaan aiheuttaa jotain tollasta? 1 kpl ahtovuotoja korjattu välijäähyn ja kaasuläpän välissä olevasta letkusta se vaihtamalla.. Vetoja tuntus olevan niinkuin ennen ja ei ainakaan suhise normaalia enempää.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2015, 09:43:08 kirjoittanut Cyklowni »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #112 : 21.07.2015, 18:50:21 »
Mistä olette hommanneet noita bypassin kalvoja ja jousia? Volvolta varmaan saa, mutta onko pahan hintanen?

Ongelmana 16t:ssä on sellainen, että piikkaa ahdot 1.1bar, kuuluu joku ihme "röhellys", ilmeisesti ahtimesta? Tämän seurauksena ahdot putoaa 0,9 bariin ja sen jälkeen auto alkaa vetään tasasesti taas.  Pitää paineet tossa 0.9 tienoolla eikä ala nostaan niitä enää, ennenkuin esim. vaihtaa vaihdetta ja sitten sama homma uusiks. Sama ääni taitaa kuulua myös kaasua hitaasti nostaessa..

Vetoalueessa on tolla kohdalla sellainen "tasanne" eli ei ainakaan ala pätkimään niinkuin sen fuelcutin kuvittelisin tekevän? En näistä juuri mitään ymmärrä, antakaa anteeks jos kirjottelen kaikenlaisia hölmöyksiä tänne ;D

TCV on uusittu just, sen letkut näky olevan vähän huonot, ne pitäs vaihtaa uusiin kanssa, nekin vois varmaan aiheuttaa jotain tollasta? 1 kpl ahtovuotoja korjattu välijäähyn ja kaasuläpän välissä olevasta letkusta se vaihtamalla.. Vetoja tuntus olevan niinkuin ennen ja ei ainakaan suhise normaalia enempää.
Tuosta nyt ainakin pari vaihtoehtoa:

http://www.ebay.co.uk/itm/MAMBA-BLOW-OFF-VALVE-BOV-Bypass-K5T09671-Repair-Kit-SAAB-VOLVO-TD04-TD05-/191629517260?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c9e0261cc

http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/151746904635?hash=item2354d2023b
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #113 : 22.07.2015, 08:05:54 »
Mistä olette hommanneet noita bypassin kalvoja ja jousia? Volvolta varmaan saa, mutta onko pahan hintanen?

Ongelmana 16t:ssä on sellainen, että piikkaa ahdot 1.1bar, kuuluu joku ihme "röhellys", ilmeisesti ahtimesta? Tämän seurauksena ahdot putoaa 0,9 bariin ja sen jälkeen auto alkaa vetään tasasesti taas.  Pitää paineet tossa 0.9 tienoolla eikä ala nostaan niitä enää, ennenkuin esim. vaihtaa vaihdetta ja sitten sama homma uusiks. Sama ääni taitaa kuulua myös kaasua hitaasti nostaessa..

Vetoalueessa on tolla kohdalla sellainen "tasanne" eli ei ainakaan ala pätkimään niinkuin sen fuelcutin kuvittelisin tekevän? En näistä juuri mitään ymmärrä, antakaa anteeks jos kirjottelen kaikenlaisia hölmöyksiä tänne ;D

TCV on uusittu just, sen letkut näky olevan vähän huonot, ne pitäs vaihtaa uusiin kanssa, nekin vois varmaan aiheuttaa jotain tollasta? 1 kpl ahtovuotoja korjattu välijäähyn ja kaasuläpän välissä olevasta letkusta se vaihtamalla.. Vetoja tuntus olevan niinkuin ennen ja ei ainakaan suhise normaalia enempää.

Tuosta nyt ainakin pari vaihtoehtoa:

http://www.ebay.co.uk/itm/MAMBA-BLOW-OFF-VALVE-BOV-Bypass-K5T09671-Repair-Kit-SAAB-VOLVO-TD04-TD05-/191629517260?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c9e0261cc

http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/151746904635?hash=item2354d2023b

Kiitti!

Löytysköhän tohon vikaan liittyen mitään vinkkiä vai meenkö näillä arvauksilla näin alkuun?

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #114 : 28.07.2015, 17:17:27 »
Lisään tämän tänne topikkiin jospa olis parempi.
Eli V70 2.5 T AWD Geartronic kyseessä josta ahdin alkaa olla mennyt, mesinyt öljyä ja ..noh vaihtotarve ja intoa on. ;D
Meinasin ensin lastuttaa pelkästään (RICA) mutta nyt ajatus isompi turbo TD04HL-18t + sen jälkeen RICA ohjelmointi.

Onko tuo ahdin liian
suuri tuolle autom.laatikolle?  :o kun lueslekin noilta sivuilta että Geartronicille olis suurin 16t ? onko näin että voimasuhde häviää tai ei vastaa enää niin hyvin kaasuun ?

Mutta jos tulee ohjelmointi niin tuohan pitäisi ottaa siinä huomioon ?

Kertokaapas ystävät hyvät ? :)

Poissa tomant

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Mersumies
    • MB190E turboprojekti
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #115 : 28.07.2015, 17:44:07 »
Poistettu

tomant
« Viimeksi muokattu: 05.09.2015, 23:56:31 kirjoittanut tomant »
W201 190E 2.3 Kompressor +  Turbo 1,951 - 13,077 / 171,51

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #116 : 03.09.2015, 11:40:43 »
Kinugawan tuotteet on ainakin olleet toimivia ja laadukkaita, taitaa olla samoja.
Nyt tilasin jenkeistä S80T6 ahtimien korjaussarjat "GY-turbo" myyjältä, saa nähdä mitä sieltä tulee jos tulee. Paketti ainakin seilailee ympäri USAa.
En voi suositella, aika paskaa laatua on osat.
Parinsadan kilometrin jälkeen isot välykset ahtimissa ja toinen puskee jo öljyä läpi ulospäin sekä pakopuolelle.
Tilasin aidot Mitsun korjaussarjat Japanista.
No, oppirahat maksettu.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #117 : 03.09.2015, 11:59:44 »
Eipä täällä ole ollut mitään ongelmaa kinugawan 19T ahtimen kanssa. Kilometrejä takana jo +25tkm tuolla ahtimella, pakopesä ehjä edelleen eikä välystä ahtimessa.

Kyllä itse mielummin kinugawan tuotteen laitan kun tuplat hinnotellun mitsun. kinugawalla kuitenkin on myös takuu.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #118 : 03.09.2015, 12:22:10 »
Eipä täällä ole ollut mitään ongelmaa kinugawan 19T ahtimen kanssa. Kilometrejä takana jo +25tkm tuolla ahtimella, pakopesä ehjä edelleen eikä välystä ahtimessa.

Kyllä itse mielummin kinugawan tuotteen laitan kun tuplat hinnotellun mitsun. kinugawalla kuitenkin on myös takuu.
Luepas tuo mun postaus uudestaan ajatuksella.
En haukkunut Kinugawan tuotteita vaan GY-turbon myymiä osia.
Minullakin hyviä kokemuksia Kinugawan osista.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #119 : 03.09.2015, 12:51:17 »
Luepas tuo mun postaus uudestaan ajatuksella.
En haukkunut Kinugawan tuotteita vaan GY-turbon myymiä osia.
Minullakin hyviä kokemuksia Kinugawan osista.

Tuossa kun oli puhetta kummastakin  ::) Eipä niin väliä. Muistaakseni tuli tohon yhteen garrettiin huoltosarjakin kinugawalta.. hyvältä vaikutti kun vertas toiseen satsiin minkä tilasin eBaysta. en muista yhtään minkä..

 

Elekma  Autoracing