Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 206709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #120 : 15.12.2015, 00:51:29 »
Luinko huolimattomasti vai onko oikeasti tilanne se, että tänne ei ole ns listattuna sellaista asiaa kun pakosiivet ja niiden ristiinsopivuus eri pakopesiin? Eli montaako erilaista pakosiipeä 04-HL-sarjasissa on? Oletan että siivet on eri 6 ja 7 pesissä, mutta onko erilaiset 6 pesät keskenään vaihtokelpoisia tai erilaiset 7 pesät?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #121 : 15.12.2015, 04:47:25 »
Luinko huolimattomasti vai onko oikeasti tilanne se, että tänne ei ole ns listattuna sellaista asiaa kun pakosiivet ja niiden ristiinsopivuus eri pakopesiin? Eli montaako erilaista pakosiipeä 04-HL-sarjasissa on? Oletan että siivet on eri 6 ja 7 pesissä, mutta onko erilaiset 6 pesät keskenään vaihtokelpoisia tai erilaiset 7 pesät?

Tuossa:

TD04 - Inducer: 47.1 mm - Exducer: 40.0 mm
TD04L - Inducer: 47 mm - Exducer: 41.3 mm
TD04H - Inducer: 52 mm - Exducer: 44.2 mm
TD04HL - Inducer: 52 mm - Exducer: 45.6 mm

Siinähän nuo yleistettynä. Jos on jotain inconel siipeä tai jotain spessu mitsun racing osia niin ei pidä paikkaansa. Mutta about noin.

13G kun on TD04H-13G-6 ja nuo seiskat esim. TD04HL-19T-7 sarjaa. Siksi eri siipi.

Siiven määrillä ei vaikutusta sopivuuteen, alkup. mitsuissa määrä jotain 12?. Viri siivissä vähemmän, mutta silti koko sama.

Lukuohje:

TD04HL-19T-7 = rungon tyyppi
TD04HL-19T-7 = pakosiipi
TD04HL-19T-7 = imusiipi
TD04HL-19T-7 = imusiipi profiili
TD04HL-19T-7= pakopesä (ei aina ilmoitettu)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #122 : 16.12.2015, 10:51:57 »
Luinko huolimattomasti vai onko oikeasti tilanne se, että tänne ei ole ns listattuna sellaista asiaa kun pakosiivet ja niiden ristiinsopivuus eri pakopesiin? Eli montaako erilaista pakosiipeä 04-HL-sarjasissa on? Oletan että siivet on eri 6 ja 7 pesissä, mutta onko erilaiset 6 pesät keskenään vaihtokelpoisia tai erilaiset 7 pesät?

Akseli / pakosiipi on sama kun ahtimen tyypissä on tämä tieto sama. Eli tuo mallin perässä oleva kirjain L, H tai HL kertoo akselin koon.

TD04HL-19T-7 = pakosiipi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #123 : 16.12.2015, 11:02:18 »
Tuossa:

TD04 - Inducer: 47.1 mm - Exducer: 40.0 mm
TD04L - Inducer: 47 mm - Exducer: 41.3 mm
TD04H - Inducer: 52 mm - Exducer: 44.2 mm
TD04HL - Inducer: 52 mm - Exducer: 45.6 mm

Siinähän nuo yleistettynä. Jos on jotain inconel siipeä tai jotain spessu mitsun racing osia niin ei pidä paikkaansa. Mutta about noin.

13G kun on TD04H-13G-6 ja nuo seiskat esim. TD04HL-19T-7 sarjaa. Siksi eri siipi.

Siiven määrillä ei vaikutusta sopivuuteen, alkup. mitsuissa määrä jotain 12?. Viri siivissä vähemmän, mutta silti koko sama.

Lukuohje:

TD04HL-19T-7 = rungon tyyppi
TD04HL-19T-7 = pakosiipi
TD04HL-19T-7 = imusiipi
TD04HL-19T-7 = imusiipi profiili
TD04HL-19T-7= pakopesä (ei aina ilmoitettu)
Juu, kiitos, eli kuten oletettavaa oli, vika löytyi luetunymmärtämisestä  8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #124 : 28.01.2016, 20:23:42 »
asia kunnossa
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 11:11:08 kirjoittanut pertti »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #125 : 01.02.2016, 09:37:24 »
Kun täällä on moni ihmetellyt miks turbo menee niin äkkiä väljäks huollon jälkeen, niin turbohuollossa sanoivat että ei se oikeen hyvä ole kun uuden korjaussarjan asentaa kuluneelle akselille. alkaa kuulemma väljistymään äkkiä. Omalla kohdalla väljähkö 13c ja halennut pakopesä niin sano että ajaa niin kauan kun ajaa ja vaihtoahdin tilalle, tai etsi ehjä pakopesä ja laittaa uudet siivet ja akseli ja laakerit.
Periaatteessa voisihan siihen seiskan pesän hommata ja 19t siivet laittaa ja sorvata kompurapesän mutta ei ihan maksa vaivaa...

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #126 : 01.02.2016, 12:54:44 »
Kun täällä on moni ihmetellyt miks turbo menee niin äkkiä väljäks huollon jälkeen, niin turbohuollossa sanoivat että ei se oikeen hyvä ole kun uuden korjaussarjan asentaa kuluneelle akselille. alkaa kuulemma väljistymään äkkiä. Omalla kohdalla väljähkö 13c ja halennut pakopesä niin sano että ajaa niin kauan kun ajaa ja vaihtoahdin tilalle, tai etsi ehjä pakopesä ja laittaa uudet siivet ja akseli ja laakerit.
Periaatteessa voisihan siihen seiskan pesän hommata ja 19t siivet laittaa ja sorvata kompurapesän mutta ei ihan maksa vaivaa...

Naapurikylän turbohuollon kanssa oli ja vähän samantyyppistä juttua. Ei paljon maksa vaivaa alkaa kunnostamaan vanhoja perusahtimia, saati sorvailemaan pesiä tai keskiöitä. Ellei sitten ite tee, ja omista kasaa ehjiä osia.
Spessu viriahtimet on sitten erikseen, mutta tehdasuusi pikkumitsun keskiö ei montaa sataa maksa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #127 : 18.03.2016, 17:29:39 »
Onko kellään kokemusta Melett-merkkisistä laakerisatseista ja siivistä?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #128 : 30.03.2016, 22:17:39 »
Mitään haisua seuraavasta:

15G ja 19T imusiivet on eri kokoiset. 15G myöskin flat-mallia, kun taas 19T ei. Eli jos tilaa 19T kompuran siipineen, niin se ei istu keskiöön? Ja käykö flat ja super ristiin, eli voiko näitä imusiipiä vaihtaa ilman muita toimenpiteitä?

Pakosiivet tais olla samat kaikissa.. Auttakee tietämätöntä niin saadaan osia kotiutumaan! :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #129 : 30.03.2016, 22:35:11 »
Superback ja flatback -siivet käy ristiin, kun asentaa keskiöön erilaisen korjaussarjan. Korjaussarjassa tulee ainakin se siiven taakse tuleva tiivistelevyhässäkkä erilainen. En muista oliko laakerissakin eroa...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #130 : 30.03.2016, 22:44:28 »
Superback ja flatback -siivet käy ristiin, kun asentaa keskiöön erilaisen korjaussarjan. Korjaussarjassa tulee ainakin se siiven taakse tuleva tiivistelevyhässäkkä erilainen. En muista oliko laakerissakin eroa...

Eli siis tämän kun tinttaa kiinni?

Sit vielä kun sais vastausta tosta imusiivestä..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #131 : 30.03.2016, 22:49:37 »
Taisi 19T imusiipi vaatia myös keskiön sorvausta.
850 T-5R

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #132 : 30.03.2016, 22:51:22 »
Taisi 19T imusiipi vaatia myös keskiön sorvausta.

Niin vähän pelkäsin. Voikos tuossa edes käyttää pienempää siipeä? Ja jos voi, niin onko siitä enää mitään käytännön hyötyä..

EDIT: Eli onko siis kaikkein fiksuinta tässä tilanteessa nöyrtyä ja tilata tämmöinen?
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 22:54:28 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #133 : 30.03.2016, 22:54:36 »
eli voiko näitä imusiipiä vaihtaa ilman muita toimenpiteitä?

Jokkisviritykseksi menee, jos ei tasapainota akselia uuden imusiiven kanssa. Voi olla, että kestää tai sitten ei kestä.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #134 : 30.03.2016, 22:55:40 »
Jokkisviritykseksi menee, jos ei tasapainota akselia uuden imusiiven kanssa. Voi olla, että kestää tai sitten ei kestä.

Eli eikö se aika selvä peli ole, tilataan tuo em. linkkaamani setti..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Carcom Oy  Ateho