Autodiagnoosi  Carcom Oy

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 206713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #135 : 30.03.2016, 23:02:41 »
Eli eikö se aika selvä peli ole, tilataan tuo em. linkkaamani setti..

Jos oman ahtimen pakopesä on ehjä, niin sen voi toki käyttää. Jos oma pesä on jo halki, niin kannattaa miettiä vaikka kokonaista Kiina ahdinta esim 16T.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/td04-16t-med-vinklat-avgashus-.html

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #136 : 30.03.2016, 23:08:43 »
Jos oman ahtimen pakopesä on ehjä, niin sen voi toki käyttää. Jos oma pesä on jo halki, niin kannattaa miettiä vaikka kokonaista Kiina ahdinta esim 16T.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/td04-16t-med-vinklat-avgashus-.html

Mulla on valmiina jo vino 7, laipankin sain koneistamolta tänään. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #137 : 29.04.2016, 18:11:07 »
Onko B5204T ja B5234T ahtimissa eroja vai onko tuossa kakslitrasessa myöskin sama TD04-15G? Jostain muistan lukeneeni, että Italossa ois myös pienempi ahdin sisuskalujen lisäksi erona 2.3:en. Hirmu vähän tietoa ylipäätään löytyy koko makaroonimaan moottoriversiosta. :idiot2:

Muokataan ja vastataan itselle eli http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html sivun mukaan B5204T: TD04HL-13G. Paljonkohan tuon sitten pitäis vakiona ahtaa? Joku bensalenkkari turboruuvin laittanu ja Autogaugen mittari näyttää 0,9bar.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2016, 18:21:45 kirjoittanut mikkkis- »
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #138 : 29.04.2016, 20:07:49 »
Onko B5204T ja B5234T ahtimissa eroja vai onko tuossa kakslitrasessa myöskin sama TD04-15G? Jostain muistan lukeneeni, että Italossa ois myös pienempi ahdin sisuskalujen lisäksi erona 2.3:en. Hirmu vähän tietoa ylipäätään löytyy koko makaroonimaan moottoriversiosta. :idiot2:

Muokataan ja vastataan itselle eli http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html sivun mukaan B5204T: TD04HL-13G. Paljonkohan tuon sitten pitäis vakiona ahtaa? Joku bensalenkkari turboruuvin laittanu ja Autogaugen mittari näyttää 0,9bar.

Melko maksimeissa aletaan olla jo nuilla ahoilla. Tokihan siitä himpun enemmän irti saa mutta alkaa olla jo pakopesässä nuilla ahoilla ruuhkaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #139 : 30.04.2016, 06:04:58 »
Melko maksimeissa aletaan olla jo nuilla ahoilla. Tokihan siitä himpun enemmän irti saa mutta alkaa olla jo pakopesässä nuilla ahoilla ruuhkaa.
Kiitoksia vastauksesta! Meininiki ois auto rullilla käyttää niin tietäis sit lopullisen lukeman, mutta noilla paineilla laskettu vajaa 1000km suht reilusti niin oishan tuo jo levinny jos ois levinny 8)
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Egez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #140 : 02.06.2016, 21:42:28 »
Onkos kellään mitä hajua noista pakopuolen laipan pulttien eroista? Tilasin joku aika sitten Kinugawan TD04HL-19T ahtimen, ja nyt kun meinasin sitä ruveta asentamaan huomasin että pakopuolen laippaan ei oltukaan porattu kuin kaksi isompaa reikää ja vastapuolen reijät olivatkin kierteytetty M8 pinnapulteille? Ahdin on ainakin tilattu takavetoon sopivana, on suoralla lähdöllä jne. Onko kellään mitään kokemuksia, että kannattaako porata tosta pakopuolesta vaan kierteet pois vai porata pakosarjaan isommat reijät ja yrittää saada mutterit pakosarjan laipan alle?
245 1992 SE Polar - paalattu
245 1993 GL - Harraste
745 1990 GL - paalattu
945 1998 Classic - myyty

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #141 : 02.06.2016, 22:56:58 »
Johtunee siitä et 19t on etuvetoon alkujaan tehty ja etuvetojen pakosarjassa on kaks pinnapulttia ja kaks muuta pinnapulttia tulee ahtimesta.



940:n pakosarjassa on joka reiässä pinnapultti.

Poissa Egez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #142 : 03.06.2016, 14:44:24 »
Joo itellä oli sama veikkaus, pitäisikö porata pakopuolelle reijät vai pakosarjaan? Onko kukaan näitten kanssa temunnut?
245 1992 SE Polar - paalattu
245 1993 GL - Harraste
745 1990 GL - paalattu
945 1998 Classic - myyty

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #143 : 03.06.2016, 22:39:02 »
Minä porasin TD04HL:n pakopesään 8.5mm:n reiät kierrereikien tilalle ja laitoin mutterit laipan taakse. Mahtuu juuri ja juuri. Istuu paremmin, jos hieman oikaisee mutterin vastapintaa pesästä. Varaa sitten hyvälaatuinen pora! Halpisterällä ei reikää tähän materiaaliin synny. Lisäksi vaarnat leikkaavat erittäin herkästi kiinni poistettaessa.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #144 : 03.06.2016, 23:05:47 »
Uuteen pesään suht helppo porata vaikka kiinan terillä. Käytetty pesä sit vähän eri kovuusluokkaa.

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #145 : 28.08.2016, 13:07:50 »
Onko nämä eri downpipe kiinnityksellä olevat turbot yhteensopivia eri vuotisten 5 koneiden kanssa kun vaihtaa downpipen, vai onko muutakin eroa, esim öljy ja nestelähöissä ja pakosarjan laipassa?

Mites sopiiko nuo erivuotiset downpipet kuinka helposti? esim 99 v70 downpipe 95 850?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #146 : 28.08.2016, 15:19:30 »
ei muuta eroa kun pakopesä?

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #147 : 05.09.2016, 10:36:31 »
Eli onko tuo mitsujen pakopesä siis vain eri lähtöliitynnöillä (vino/suora yms), mutta muuten yhteensopiva eri mallien välillä? Eli 15G:n pakopesä sopii esim. 16T turboon bolt-on? Mikäli vaan on samalla pakosiivellä, esim HL. Tuntuu noita 15G turboja olevan senverran vähän tarjolla, että pitää jotain muuta keksiä..

Tuo loppu TD04HL-15G kuitenkin tarkoittaa kompurasiiven kokoa ja profiilia, eli onko tuo chra muuten yhteensopiva eri mallien välillä eri pakopesiin?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #148 : 05.09.2016, 10:58:11 »
Kyllä. Pesät käyvät ristiin kunhan siipi on sama. Keskiöt käyvät ristiin myös. Esim 13C:n voi kustoimoida 14T kompurasiivellä ja pesällä jos tahtoo. Samoin siihen voi lätkästä HL pakosiiven ja pakopesän.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #149 : 05.09.2016, 23:37:18 »
Onko kellään kokemusta Melett-merkkisistä laakerisatseista ja siivistä?

En välttämättä auta enää kysyjää mutta Melett-merkkinen CHRA, eli runko on tulossa, ehkä jopa tällä viikolla.

Jostain sain käsityksen että voisi olla laadukkampi kuin kiinalainen eikä maksanut kuin 243,10€ toimitettuna.

Tämä siis tulossa:

http://www.ebay.com/itm/321680872473?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ilmoitan jos menee rikki.
142

 

Carcom Oy  Ateho