Proturbo  Autodiagnoosi

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 206731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #165 : 12.02.2017, 18:41:06 »
Sopiihan se ainakin turbiinikotelon puolesta, olettaen että molemmat TD04HL-sarjaa.
Niin niin. Tämä ei nyt vastannut kysymykseeni millään lailla. Turbiinikotelon kun autoon laittaa kiinni niin ei kamalan pitkälle päästä. Kiitos kuitenkin. Tarkoitus olisi ihan kokonainen ahdin laittaa autoon kiinni alkuperäisen tilalle.
Kysymys koskee nyt sitä downpipen laippaa, että passaako sen puolesta. Se kun on kartio siinä 15G:ssä.
Varmaan ihan perustietoja mutta kysyttävä on, kun ei tietoa ole eikä mustaa valkoisella tahdo löytyä.
V70 2.0T -98

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #166 : 12.02.2017, 19:02:04 »
Eikös tuo ole juurikin bolt on kun pesät kääntää ja hukkiksen kellolle tekee uuden kiinnityksen?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #167 : 12.02.2017, 19:51:00 »
Nyt ei käännetä eikä sovelleta mitään, vaan suoraan vanhan tilalle sopivaa ahdinta etsitään.
V70 2.0T -98

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #168 : 12.02.2017, 19:56:54 »
Nyt ei käännetä eikä sovelleta mitään, vaan suoraan vanhan tilalle sopivaa ahdinta etsitään.

Luin 940 -98 vaikka olikin v70 -98 kyseessä.

Siihen en osaa vastata. Sori.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2017, 20:48:14 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #169 : 12.02.2017, 20:05:22 »
Niin niin. Tämä ei nyt vastannut kysymykseeni millään lailla. Turbiinikotelon kun autoon laittaa kiinni niin ei kamalan pitkälle päästä. Kiitos kuitenkin. Tarkoitus olisi ihan kokonainen ahdin laittaa autoon kiinni alkuperäisen tilalle.
Kysymys koskee nyt sitä downpipen laippaa, että passaako sen puolesta. Se kun on kartio siinä 15G:ssä.
Varmaan ihan perustietoja mutta kysyttävä on, kun ei tietoa ole eikä mustaa valkoisella tahdo löytyä.

Et vielä kertonut että ovatko samaa sarjaa mutta jos on niin passaa kyllä downpipen puolesta jos sekä vanhassa että uudessa on kartiopesä. Muuten ei luonnollisesti käy.
142

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #170 : 13.02.2017, 01:52:13 »
Et vielä kertonut että ovatko samaa sarjaa mutta jos on niin passaa kyllä downpipen puolesta jos sekä vanhassa että uudessa on kartiopesä. Muuten ei luonnollisesti käy.
Ovat samaa sarjaa.
Onkos noita V70:n vakioahtimia nyt sitten molemmilla pesillä vai, kartiolla ja suoralla?
Menee nyt jotenkin liian vaikeaksi löytää vastaus tähän yksinkertaiselta kuulostavaan asiaan, kiitos vastauksista tähän saakka, menen huomenna Volvolle juttelemaan.
V70 2.0T -98

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #171 : 13.02.2017, 10:18:41 »
Onkos noita V70:n vakioahtimia nyt sitten molemmilla pesillä vai, kartiolla ja suoralla?

13G ahtimia on suoralla ja vinolla lähdöllä. Sitä en tiedä löytyykö molempia malleja V70.  Molemmissa lähdöissä pakoputken kiinnitys on käsittääkseni erilainen kuin 15G:ssä. Eli ei passaa suoraan, vaan joutuu downpipen kiinnitystä muokkaamaan.

EDIT: Tässä vielä kuva 13G pakopesästä suoralla lähdöllä. Myös vinossa lähdössä on samanlainen dp:n kiinnitys.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2017, 10:31:53 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #172 : 13.02.2017, 13:13:32 »
Esim. koodissa TD04HL-13G/7 ei vielä kerrota mikä lähtö kyseessä. Eli Volvoissa 3 vaihtoehtoa, vino, suora ja kartio. HL-turbiini on tullut kaikilla kolmella. En tiedä missä autossa ollut mikäkin.

Edit: Kaikki kolme ovat erikokoisilla rei'illä eivätkä saa yhdistettyä keskenään.

Kaiken lisäksi jotkut näistä ahtimista ovat erikokoisia Volvoissa muuhun maailmaan verrattuna, vaikka koodi on täsmälleen sama.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2017, 13:16:21 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #173 : 13.02.2017, 13:56:53 »
13G ahtimia on suoralla ja vinolla lähdöllä. Sitä en tiedä löytyykö molempia malleja V70.  Molemmissa lähdöissä pakoputken kiinnitys on käsittääkseni erilainen kuin 15G:ssä. Eli ei passaa suoraan, vaan joutuu downpipen kiinnitystä muokkaamaan.

EDIT: Tässä vielä kuva 13G pakopesästä suoralla lähdöllä. Myös vinossa lähdössä on samanlainen dp:n kiinnitys.

Kiitos, juuri tätä downpipe kiinnitystä nyt hain takaa, näen kyllä omin silmin että se lähtö on suora, mutta kun liitoksen läpi en näe että onko kartio vai juurikin tuollainen kuvan kaltainen.
Ei muuta kuin väärä ahdin lähettämään takaisin ja etsimään oikeanlaista.
V70 2.0T -98

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #174 : 13.02.2017, 14:20:06 »
Kiitos, juuri tätä downpipe kiinnitystä nyt hain takaa, näen kyllä omin silmin että se lähtö on suora, mutta kun liitoksen läpi en näe että onko kartio vai juurikin tuollainen kuvan kaltainen.
Ei muuta kuin väärä ahdin lähettämään takaisin ja etsimään oikeanlaista.

Jos vanha pakopesä on ehjä niin pystyt sen hyväksikäyttämään. Taisi kuitenkin olla poissuljettu vaihtoehto...?
142

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #175 : 13.02.2017, 14:31:46 »
Jos vanha pakopesä on ehjä niin pystyt sen hyväksikäyttämään. Taisi kuitenkin olla poissuljettu vaihtoehto...?
Ymmärrän, voisi käyttää. Mutta nyt emme tee niin   :)
V70 2.0T -98

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #176 : 13.02.2017, 14:41:06 »
Myös vinossa lähdössä on samanlainen dp:n kiinnitys.

Samantyylinen mutta vinossa pesässä isompi.
142

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #177 : 13.02.2017, 17:44:39 »


Kartiolähtö



Vinon pesän lähtö, tosin ihan saman näköinen kuin suoran pesän lähtö. Varmaan näillä jo vois tunnistaa mikä siellä on?
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #178 : 13.02.2017, 17:58:17 »
No nyt alkoi tulemaan hyviä neuvoja. Väärä 15G viety postiin ja uusi 16T pantu tilaukseen.

Alunperinkin yritin tuota 16T tilata, tuli tuolla 16T:n OEM numerolla 15G, asiaa selviteltyämme putiikin kanssa joku oli ilmeisesti laittanut väärän tavaran väärään hyllypaikkaan josta johtui että minulle tuli tuo väärä ahdin, OEM numerot toki täysin erilaiset joten inhimillinen erehdys oli kyseessä.
V70 2.0T -98

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #179 : 23.02.2017, 18:20:21 »
Kartio/suora/vino -asiat menevät suunnilleen näin:

850/S/V70 1995/6? ja vanhemmat (Motikka 4.3):

Suora kartio #7

1996-1998 (Motikka 4.4):

Suora #6 labyrinttitiiviste vai mikä se oikeaoppinen nimitys nyt olikaan.

1999- (ME7)

Vino #7 labyrinttitiiviste

Kaikisssa sama turbiini (HL) joten olemassa olevan pesän voi jättää autoon kiinni ja ostaa uuden ahistimen ilman pesää ja törkätä paikalleen ja vband clämppi kiinni. En tosin tiedä onko etuvedoissa tilaa tehdä asennus näin. Takavedoissa onnistuu.

Sinun autossasi siis pitäisi olla suoralla #6 pesällä hyrrä, ellei ole v 1999 malli ME7:lla joka rekattu loppuvuodesta 1998.

No nyt alkoi tulemaan hyviä neuvoja. Väärä 15G viety postiin ja uusi 16T pantu tilaukseen.

Alunperinkin yritin tuota 16T tilata, tuli tuolla 16T:n OEM numerolla 15G, asiaa selviteltyämme putiikin kanssa joku oli ilmeisesti laittanut väärän tavaran väärään hyllypaikkaan josta johtui että minulle tuli tuo väärä ahdin, OEM numerot toki täysin erilaiset joten inhimillinen erehdys oli kyseessä.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

 

Carcom Oy  Ateho