Carcom Oy  Ateho

V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD

  • 92 Vastauksia
  • 20031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD
« Vastaus #90 : 13.04.2024, 12:33:29 »
Tämä on kököttänyt pihalla odottamassa ecua joka kävi tässä välissä kahteen kertaan Ruotsissa ohjelmantekijällä. Koska tekijällä ei ole/ollut siellä käsillä autoa jossa testata muutoksia, niin testattiin tässä ja tulos oli se, että palautettiin vanha ohjelma takaisin. Kaasupolkimen skaalauksen muuttaminen samaksi kuin autossa vain sekoitti toimintaa ja voisi kuvitella, että siille on asetuksia muuallakin ohjelmassa. Pitänee kokeilla josko asian saisi kuntoon ilman lähettämistä Ruotsiin.

Rallyracen kanssa oli puhetta josko saataisiin Gazin valikoimista iskari käymään taakse. Yksi vaihtoehto näyttää lupaavalta, pitää vain mitata mahtuuko säätönuppi, koska se osuu tukivarren kohdille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD
« Vastaus #91 : 26.04.2024, 00:19:20 »
Eilen saapuivat takaiskarit ja vaihdoin ne heti paikalleen. Enää ei tarvitse kärsiä joka heitossa hyllyvästä takapäästä.

Ehkä pari milliä pidemmät kuin vakiot ja hieman lisää tuli, koska korikiinnikkeen ja yläpään piti laittaa kaksi perusprikkaa jottei suojakumi liiskaannu kiinnikettä vasten. Säätönuppi tulee hieman tukivarren yläpuolelle ja osittain nostettuna pystyy kurkottamalla säätämään takakautta ilman renkaan irrotusta.


Tämän korkuisella alustalla voisi hyvin olla 1-1,5cm lyhyempi kuin vakiona, mutta toimii noinkin. Säädin heti alkuunsa kokeeksi 10 naksua(säätöalue 16 naksua) ja vaimennus on hidastetöyssyissä sekä vastaavissa napakan ja turhan kovan rajamailla myös täydellä tankilla sarja pyöriä kyydissä. 9 naksua lienee lähelle sopivaa.

Tuli todettua akkukin aika hyväksi. Yhtenä iltana 23 tienoilla siirsin pihalla ja jätin epähuomiossa parkit päälle. Paloivat vielä seuraavana päivänä 16 aikoihin. Muutaman tunnin kuluttua testattuna nahkeasti jaksoi yrittää pyöräyttää konetta. Siitä innostuneena tein viimeinkin paukkulankojen tilalle järeämmät apuvirtakaapelit, leuatkin olleet ostettuna jo pitkään. 50 neliöistä hifipiuhaa plussaan ja hitsauspiuhaa miinukseen. Pituutta tuli vähän reilusti, melkein 6 metriä koska hifipiuha oli sen pituinen :D Lähtipä irtoakun avulla käyntiin vaivatta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD
« Vastaus #92 : tänään kello 20:03:38 »
Tiedä minkälainen aistiharha oli tuntea takaiskarit liian koviksi, vaikka todellisuudessa ne oli liian löysällä. Ei tullut testattua edes painella puskurista ennen kuin löysäsin yhden naksun ja olin jo ajanut jonkin matkaa. Menin ja kiristin maanantaina 11 naksuun, pompottelu on poissa ja tuntuma aika hyvä. Eilen kiristin vielä yhden naksun ja nyt ollaan siinä kohdassa, että viitsiikö enempää ainakaan tyhjällä autolla.

Kokeeksi siirsin kakkoskorisen ärrän pyörät 245 D5 alta tähän ja istuu paljon paremmin. Keula saisi olla hieman alempana, mutta sitä varten on jo hommattava coilitolpat. Perjantaina tasapainotin jotta sai pienet vipotukset ja sisäreunan lyöntipainot pois.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing