Futurez  Kulkukoira

Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)

  • 11 Vastauksia
  • 18078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« : 27.04.2012, 15:55:41 »
Jep. tuumailin että tää lie homma jota ei moni tee itse, niin laitetaanpa keräys pystyyn kokemuksista, itse aloitan perisuomalaiseen tapaan avautumisella  ;D.

Tampereen suunnalla pahimmille vihamiehilleni voisin suositella Iidesrannassa sijaitsevaa Tampereen Tuulilasipalvelua, kahteen autoon tuo seppien seppä on vaihtanut lasin, molemmista karmit telottu puukolla maalauskuntoon, toisesta lasi myös alkoi hiukan vuotamaan noin 2v asennuksen jälkeen. Vuoto oli kuitenkin niin pieni, että korjasin itse eli pesu ja 5cm siivu sikakittiä vuotokohdan ylite, ja taas meni toista vuotta ilman ongelmia, mitä nyt joskus ihmettelin sisustan suurta natinaa. Ja nyt kevään sateiden aikaan lasi alkoi vuotaa taas, ja todella nopeasti kasvavaan tahtiin, elikä listat irti lasista -> lasihan on käytännössä täysin irti korista, molempien A-tolppien koko pituudelta ruutu täysin irti korista, yläpokasta on keskeltä noin puolen metrin matkalta lasi kiinni korissa. Selvisipä syy natinalle, se on nimittäin lasi joka natisee kun vähän tönin käsin lasia lisää irti niin natina yltyi aivan älyttömäksi. Kävin kyseisen hepun juttusilla, ja hän tuumasi että mitään virhettä ei ole tapahtunut, joskus vaan käy näin.

Arvatkaapa suosittelenko kaikille ja menenkö uudestaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Chip_moose87

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #1 : 27.04.2012, 16:23:33 »
Omassa 12neliön autotallissa kahden kaverin kanssa vaihdettiin itse ford mondeoon tuulilasi. Hyvin tuo vag konsernin liima piti vain alakulmasta jäi vuotamaan (näki selvästi vesisateella kun nurkka huurteessa) Ja pianon kieli oli paras kun ei mattopuukko uudella terälläkään pystynyt sikafleksiin jota oli edellinen vaihtaja kiskonu noin 8cm leveen siivun

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #2 : 08.05.2012, 00:31:38 »
Otinpa vielä listat irrotettuani oikeen parit kuvat aiheesta. Ihan hyvää laatua, kestihän se paikallaan yli 3 vuotta...

No, onneks saman asentajan jäljiltä saa näköjään myös korjata karmin ruosteet ennenkon liimaa uuden lasin. Kivaa ku tämmösetkin hommat tarttee ite tehä ammattilaisen jäljiltä uusiks. S*
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 00:34:56 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #3 : 08.05.2012, 11:07:37 »
Kuvat ovat aika karun näköistä katsottavaa. Ne jotka irroittelevat vanhaa lasia langalla pilaavat helposti maalipintoja ja myös kojetaulua. Jos lasin ja karmin puhdistaa sekä käyttää primeriä ja kunnollista tuulilasiliimaa on vaikea epäonnistua.

Minulla on tuohon irroitukseen kunnollinen veitsi, mutta kaikkein nopein homma tuulilasin irroitukseen on tällainen: Peite, kevytpeite tms tiiviisti kojetaulun päälle autoon. Mitään listoja ei irroitella sisäpuolelta. Ovet kiinni. Ulkopuolelta listat ja pyyhkijät pois. Sitten pienellä rälläkällä ja timanttilaikalla mahdollisimman tarkkaan liimauksen sisäpuolisesta reunasta melkein läpi asti. Ei ole edes tarkkaa koska lämpö murskaa lasin. Tuo timanttikivi uppoaa lasiin kuin tyhjään. Sitten lasin nosto pois. Liimasauma avataan lasinleikkausveitsellä lasin pintaa läheltä. On nopea homma eikä naarmuta autoa.

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #4 : 08.05.2012, 11:28:31 »
Itse vaihdatin aikanaan vanhaan volvoon tuulilasin Tampereella ja vaihdon suoritti Janglas http://www.paintstation.fi/.
Täytyy kyllä myöntää, että asiallista jälkeä tekivät ja hintakin oli omastamielestäni hyvä.
Kaveri myös vaihdatti samassa paikassa omaan Wolkkariinsa ja tyytyväinen oli palveluun.
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #5 : 08.05.2012, 18:48:39 »
Justiinsa vaihdatin lasin tuohon omaani.         --->         http://www.myllykoskenlasi.fi/

Kyselin hintoja sieltä täältä, mutta on kyllä sellainen kartelli pystyssä että kilpailua ei taida juuri olla.   Valtuutetut liikkeet saa lasit erikoishintaan ja tämä pudottaa pienet pajat laskuista pois.

En kyllä tiedä noista TVS:n ruosteista, jos ei ole ollut kyse alunperin muusta kuin lasin vaihdosta?  Itse olen lasin potkinut yleensä itse pois ja korjaillut ruosteet. Tällä kertaa lasiliikkeen ja automaalaamon  välinen matka oli 100m, ja auton käyttö maalaamolla sisältyi hintaan. Maalaamon työt tietty ei.

Ainiin, leikkimökin ikkunat kinusin vielä kaupantekijäisiksi!  :D

P.s  320e, joista lasi oli 170e  loput oli työtä ja listojen kiinnikesarjaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #6 : 08.05.2012, 19:50:48 »
Justiinsa vaihdatin lasin tuohon omaani.         --->         http://www.myllykoskenlasi.fi/

Kyselin hintoja sieltä täältä, mutta on kyllä sellainen kartelli pystyssä että kilpailua ei taida juuri olla.   Valtuutetut liikkeet saa lasit erikoishintaan ja tämä pudottaa pienet pajat laskuista pois.

En kyllä tiedä noista TVS:n ruosteista, jos ei ole ollut kyse alunperin muusta kuin lasin vaihdosta?  Itse olen lasin potkinut yleensä itse pois ja korjaillut ruosteet. Tällä kertaa lasiliikkeen ja automaalaamon  välinen matka oli 100m, ja auton käyttö maalaamolla sisältyi hintaan. Maalaamon työt tietty ei.

Ainiin, leikkimökin ikkunat kinusin vielä kaupantekijäisiksi!  :D

P.s  320e, joista lasi oli 170e  loput oli työtä ja listojen kiinnikesarjaa.
En tiedä, näkyykö kuvasta riittävän selvästi, mutta ovat ihan selkeät puukonraidat nuo ruostejäljet.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #7 : 08.05.2012, 19:59:32 »
Ainoa omakohtainen kokemus on tuulilasipalvelu Pasi Punkasta, joka tulee paikanpäälle vaihtamaan lasin.
740:n alkuperäinen tuulilasi vuodelta 88 oli keskeltä halki ja katsastuksessa tuomittu vaihtoon.

Sivusta pääsin seuraamaan, kun vanha lasi irroitettiin asianmukaisesti kunnon veitsellä ja karmien kunnon pääsin itse toteamaan ja hyvältä näytti.
Käytetty liima oli merkkitavaraa ja pinnat käsiteltiin primerillä, kuten pitääkin. Sitten oikeaoppinen kolmiomainen liimapalko karmiin sähköisellä puristimella, ettei saumaan jää ilmakuplia ja lasi kevyesti painellen kiinni.
Listat säilyvät yhtä ehjänä, kuin alussakin ja napsautettiin kiinnikkeisiinsä lopuksi ja auto sai lopun päivää seistä samoilla sijoillaan, ikkunat raollaan liiman kuivuessa.
Kutin sain työstä ja hinta oli koko hommalle vain muutaman kympin enemmän, mitä purkaamot pyytävät käytetyistä laseista.

Liekö sitten lasi kakkoslaatua, mistä minä sen tiedän, mutta kyllä vaan on ollut tuskaa ajella nyt "uudella" 850:llä, jossa alkuperäinen lasi on jo aika naarmuinen, kun 740:llä tottui auringossakin näkemään lasin läpi.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

The moose

  • Vieras
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #8 : 08.05.2012, 20:00:41 »
melkein yhtä huono kokemus lasinvaihdosta tmi punkka lasit. kiertelee autollaan pitkin pirkanmaata ja vaihtaa lasin nopeeta. kuitit oli just sillä hetkellä loppu ja asennuksella vuoden takuu, kävi kerran mukamas korjaamassa kun lasi vuoti ja se kuitti piti lähettää kotiin jälkeenpäin. lasi vuotaa edelleen eikä varmasti tehny korjauksia kun kävi työpaikan pihamaalla niitä "tekemässä". lasia laittaessa olin vieressä kattomassa ja listat liimas sikalla kii.

tiiän et kavereilla herran tyät on onnistunu mut ei mun kerralla käynyt niin.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #9 : 08.05.2012, 20:09:53 »
Näitä huonoja kokemuksia firmoistahan on netti pullollaan, harvemmin vaan nimeltä mainitaan paikkoja, ellei kyse ole selvästä huijarista.
Mutta niinhän se on, että huono maine leviää hyvää paremmin, kuka nyt onnistuneesta työstä avautuisi, mutta nykyaikana jokainen huono kokemus päätyy nettiin.
Ihan hyväkin juttu asiakkaan kannalta, huonot firmat joko karsiutuu pois, tai toivottavasti parantavat palveluaan.
Eli +1/-1 Punkalle tässä vaiheessa.

Sitten oma juttunsa on vielä lasivakuutuksen piikkiin isossakin liikkeessä tehtävät vaihdot, näissä kuulemma ihan säännönmukaisesti käytetään kakkoslaadun laseja. Mutta haitanneeko tuo mitään, asiakas on tyytyväinen ja jos lasi hajoaa uudestaan, niin ei muutakun soittoa vakuutusyhtiöön.

Osaako joku muuten sanoa, mistä kakkoslaadun lasin tuntee? Joku merkintä tai puuttuva sellainen? Entä mihin se vaikuttaa, onko lasi esim. liian pehmeä ja herkästi naarmuuntuva?
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 20:12:18 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #10 : 08.05.2012, 20:45:03 »
kuitit oli just sillä hetkellä loppu ja asennuksella vuoden takuu, kävi kerran mukamas korjaamassa kun lasi vuoti ja se kuitti piti lähettää kotiin jälkeenpäin.
Olisit sanonu, jos sulla on kuitit loppu, niin mulla on rahat loppu  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuulilasin asennuskokemuksia (oma tampereelta)
« Vastaus #11 : 09.05.2012, 09:32:26 »
Itse vaihdatin aikanaan vanhaan volvoon tuulilasin Tampereella ja vaihdon suoritti Janglas http://www.paintstation.fi/.
Täytyy kyllä myöntää, että asiallista jälkeä tekivät ja hintakin oli omastamielestäni hyvä.
Kaveri myös vaihdatti samassa paikassa omaan Wolkkariinsa ja tyytyväinen oli palveluun.

tähän voisin sen verran vielä lisätä, kun on tuota hinta keskustelua.
Lasi siis meni V40 malliin ja liimalasi tummalla yläosalla, hintaa asennuksen kanssa n.250€ ja takuut tottakai.
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

 

Futurez  Kulkukoira