Kulkukoira  Proturbo

Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus

  • 21 Vastauksia
  • 19691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #15 : 16.11.2013, 11:11:19 »
Se lukitsin laitetaan siihen ratin ja penkin väliin tiukalle, eli istuinpehmuste painuu kireäksi, eikä anna periksi ja ratti pysyy paikalla...
Pyörien alla on liukulevyt, jotka kulmia säädettäessä pienentää/poistaa voiman, joka välittyy rattiakseliin, kun esim. aurausta muuttaa.  Jos tuntuu, että on käyttänyt voimaa esim. raidetangon mutterin avaukseen niin, että on voinut rattiakseli kääntyä, niin kannattaa tarkastaa se ratin suoruus.
Joka kertahan ne on ollu tosi tiukassa, että varmaan aina ratti pyörähtänyt.
Meillä on rattiin asennnettava vatupassi, jonka avulla on helppo ihan vilkaisemalla katsoa, että ratti on suorassa, ei tarvi yrittää itseään änkeä sinne penkille, että näkee ratin suoraan edestä päin.
Tuo vatupassi olisikin hyvä, täytyy ehdottaa sellasen hankkimista. :)

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #16 : 16.11.2013, 14:20:13 »
Siis... Haloo... :o
Kun se ratti lukitaan keskiasentoon niin se ON keskiasennossa.

Usein nuo nopeasti tehdyt (halvat) suuntaukset jättävät jälkeensä juuri sen että ratti on vinossa. Kun hommaan viitsii paneutua niin ratin saa kyllä kerrallakin suoraan. Nimim.. satoja ellen tuhansiakin suuntauksia tehnyt. ::)

Haloo, kuka siellä?  :)
Siis nimenomaan tuo on asian ydin. Monesti, kun asentaja persepitkällä, korppa ja pää vinossa oviaukossa roikkuu. Katsoo, että nyt ratti on suorassa  laittaa lukituksen niin eihän se oikeasti täysin suorassa / keskellä ole. Se siis ei ole keskiasennossa lähtötilanteessakaan ja sitten kulmat säädetään vinon ratin mukaan.
Tämä on siis tapahtanut itselläni noin 4/5 kerrasta ettei kovin hyvä prosentti ole, eri konttoreilla ja eri asentajan kanssa. Uusinta kierroksella sitten itse roikkuu ratissa.

En tiedä mikä on halpa ja kallis suuntaus? Eikös ne melkein kaikki ~100e nurkilla ole, yli tai alle.
Kyllä. Asentaja joka hoitaa homman oikein ja tietää mitä tekee niin homma menee nappiin. Tiedä sitten miksi se ei aina onnistu?
Hienoa, jos sinulta onnistuu. :tykkää:

Onhan se asentajastakin hieman noloa, kun asiakas joutuu palaamaan ja kertoo "ei ole ratti suorassa ja ratin ollessa suorassa auto menee vinoon". Sitten vielä neuvoo / näyttää, eikä tarvitse tämän jälkeen tulla.
Asentajasta tietysti voi tuntua, että asiakas on hieman mutta asiakkaana tietysti suunnattomasti ärsyttää, kun hommaa ei kerralla saada kuntoon.

Montako prosenttia asiakkaista ajaa 40 tai pienemmän profiilin kumeilla ja jäykällä alustalla? Tietää tai kiinnostaa miten sen alla olevan kottero kuuluisi mennä suoraa tai halutulla tavalla. Varmaan aika pieni?
Itsekkin olen ajanut autoja joissa ratti on hieman vinossa ja niistä sanonut omistajalle "ihan suoraan se menee" on aika tyypillinen vastaus. Tämän tyyppisiä ihmisiä se ei tietysti haittaa. Hyvä, jos 3 pyörää on kiinni ja matkaa voi jatkaa tjs.

Itse Vianor -ketjua boikotoin edelleen ja välitän todella huonoja kokemuksia myös muille.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013, 14:22:29 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #17 : 17.11.2013, 20:18:34 »
Meillä on rattiin asennnettava vatupassi, jonka avulla on helppo ihan vilkaisemalla katsoa, että ratti on suorassa, ei tarvi yrittää itseään änkeä sinne penkille, että näkee ratin suoraan edestä päin.
Voisitko laittaa kuvan tuosta vatupassista?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #18 : 17.11.2013, 20:27:30 »
Voisitko laittaa kuvan tuosta vatupassista?

Jos vaan joskus satun muistamaan ottaa siitä kuvan, niin kyllä, jos en muista, niin sitten se on mahdotonta :)

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #19 : 18.11.2013, 17:58:45 »
Jos vaan joskus satun muistamaan ottaa siitä kuvan, niin kyllä, jos en muista, niin sitten se on mahdotonta :)
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta! :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #20 : 18.11.2013, 18:30:27 »
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta! :)

Tommonen, hyvin yksinkertainen vehje.
Kun sen vaan asettaa symmetrisesti paikalleen, niin ei se muuta vaadi.


Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Vianor Airport: nelipyöräsuuntaus
« Vastaus #21 : 18.11.2013, 22:37:27 »
Itse olen saanut aina ratin suoraan, kun ensin ajaa ja sitten säätää vähän "oikeaan suuntaan". Aurauskulman taas olen tutkinut säädettävän hakasen muotoisen kepin avulla vanteen reunasta mittaamalla. Renkaan tasaisen kulumisen voi tarkastaa kulutuspintaan liimatun teipin avulla. Olipa kulmat oikein tai väärin, suurempia ongelmia ei ole ollut ja myös renkaan kulumisen saa säädettyä. Nämä sopii kotininikkarille jos kiinnostaa värkätä mutta voi olla tietty vähän hitaita maksullisessa palvelussa kun se homma pitää vissiinkin saada jossakin etukäteen arvioitavassa ajassa tehtyä kerralla kuntooon. :D


 

Samppasport  Futurez