RallyBaron  Samppasport

Bahco

  • 53 Vastauksia
  • 21522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Bahco
« Vastaus #15 : 26.12.2014, 00:19:00 »
Bilteman 10v takuukaluille :tykkää: Saisi olla vaan joku motonettimainen asiakasrekisteri takuun todentamiseen, lämpöpaperi kun ei vuotta pidempään kestä, tosin ei ole kyllä montaa bilteman 10v työkalua tarvinnut takuuseen kiikuttaakkaan.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bahco
« Vastaus #16 : 26.12.2014, 01:01:46 »
Täällä on Bilteman 1/2" räikällä oleva hylsysetti (10-32mm) jossa kaksi jatkoa.

Räikkä on saanut niin törkeää voiman vääri käyttöä itseensä (useamman metrin jatkovarrella väännetty väkisin pultit auki/rikki) milloin lekalla ja milloin jatkovarrella ettei mitään järkeä. Edelleen toimii kuin uutena silloin kolme vuotta sitten.

Edes hylsyt eivät ole antautuneet vaikka niilläkin on avattu ison mutterimopon kans todella jumineita pultteja (kun ei 140kg metrin varren päässä riitä kaasutohon kanssa).

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Bahco
« Vastaus #17 : 26.12.2014, 16:22:50 »
Bilteman 10v takuukaluille :tykkää: Saisi olla vaan joku motonettimainen asiakasrekisteri takuun todentamiseen, lämpöpaperi kun ei vuotta pidempään kestä, tosin ei ole kyllä montaa bilteman 10v työkalua tarvinnut takuuseen kiikuttaakkaan.

Itse ostin keväällä tuon Bilteeman sarjan ja ei ole pahaa sanottavaa.
Yhden 14m hylsyn ja semmoisen ''alennus hylsyn'' olen onnistunut rikkomaan (vinokoneen kannenpultteja irroittaessa, kun ei muutakan ollut). Mukisematta annettiin uudet osat tilalle.

Oma kuitti on skannattuna tietokoneelle, pysyy hyvänä ;)
« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 16:24:35 kirjoittanut Ville- »

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bahco
« Vastaus #18 : 26.12.2014, 16:35:40 »
Bilteman kärkisarja on kattava, monipuolinen ja kohtuu hyvä. Karkaisuongelmia tosin kärjissä ilmeisesti.

Kaksi torx-päätä tullut tuhottua. Ensimmäisestä irtosi hampaat ja päästä tuli "akselitappi", toinen meni poikki siltämatkalta mitä oli ruuvin kannan sisällä. Molemmat ilman kuittia tiskillä takuuseen.

Ja siinä sarjassa on semmonen ihme Y-väänninpalikka, jolle ne ole mitään järkevää funktiota vielä keksinyt. :idiot2:

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #19 : 26.12.2014, 18:02:05 »
Ja siinä sarjassa on semmonen ihme Y-väänninpalikka, jolle ne ole mitään järkevää funktiota vielä keksinyt. :idiot2:

Kaveri mulle joskus kertoi ko. härpäkkeen käyttötarkoituksen, mutta olen jo sen unohtanut  :P
Joku "juttu" sillä avataan  ;)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #21 : 26.12.2014, 18:24:25 »
Juu, koukkuväännin on se Y siinä sarjassa

s73

  • Vieras
Vs: Bahco
« Vastaus #22 : 26.12.2014, 18:26:11 »
Bilteman kärkisarja on kattava, monipuolinen ja kohtuu hyvä. Karkaisuongelmia tosin kärjissä ilmeisesti.

Kaksi torx-päätä tullut tuhottua. Ensimmäisestä irtosi hampaat ja päästä tuli "akselitappi", toinen meni poikki siltämatkalta mitä oli ruuvin kannan sisällä. Molemmat ilman kuittia tiskillä takuuseen.

Ja siinä sarjassa on semmonen ihme Y-väänninpalikka, jolle ne ole mitään järkevää funktiota vielä keksinyt. :idiot2:

Kärkiä on muutamia mennyt töissä, jälkeen päin huomasin kärkien olleen vääriä ruuveille.  Valmistajilla voi olla tuotteita joihin käy vain niiden omat kärjet.
Ostin biltemasta tuurnasarjan, asiansa on ajanut volvon jarruremontissa.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #23 : 01.01.2015, 22:36:14 »
Kun Bahcon kaluja alettiin valmistaa Argentiinassa joskus 2000-luvun puolivälissä, laatu muuttui jonkin verran huonommaksi. Itse ostin viimeisiä Ruotsissa tehtyjä satseja tarjouksesta, työkalut hyvät, mutta laukku täysi susi vanhemmissa. Uudemmissa sarjoissa paremmat salkut. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #24 : 13.01.2015, 07:09:49 »
Enemmän hyötyä on laadukkaista työkaluista, kuin niiden kantosalkusta :D Itsellä IKH työkalusatsi, ja on muuten ihan hyvä ollut, paitsi kaveri väänsi isoimmasta ristipäämeisselistä kärken rikki. Ja ehkä toleranssit ei ole niin tarkkoja, mitä isän kamasassa. Isän kamasan sarjasta on kyllä mennyt räikkiä hajalle useampaan otteeseen. Itse olen oppinut säästämään räikkiä käyttämällä todella juuttuneissa pulteissa jatkovarsia, jonka varressa se irroitettava kanta johon tulee hylsyt kiinni.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #25 : 13.01.2015, 11:12:36 »
Enemmän hyötyä on laadukkaista työkaluista, kuin niiden kantosalkusta :D Itsellä IKH työkalusatsi, ja on muuten ihan hyvä ollut, paitsi kaveri väänsi isoimmasta ristipäämeisselistä kärken rikki. Ja ehkä toleranssit ei ole niin tarkkoja, mitä isän kamasassa. Isän kamasan sarjasta on kyllä mennyt räikkiä hajalle useampaan otteeseen. Itse olen oppinut säästämään räikkiä käyttämällä todella juuttuneissa pulteissa jatkovarsia, jonka varressa se irroitettava kanta johon tulee hylsyt kiinni.

Itsellä on kanssa IKH:n 128-osainen sarja. Ihan ollut tosiaan omaan käyttöön passeli, mitään muuta en oo saanut tuosta rikki kuin nokkapihtien kärjen(joka sekin omaa hölmöyttä :-[). Räikätkin on kestänyt ihan ok, mutta en ole kovin niitä rääkännytkään, aika nopeasti olen ottanut T-vääntimen käyttöön, jos paikat on ollut tiukemmassa. Nuo meisselit tuossa sarjassa ei oikein ole hyviä, aika lipsuja philips-kantoihin. Verrokkina esim. itellä oleva Witten meisselisarja puree paljon paremmin philipseihin.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Bahco
« Vastaus #26 : 10.04.2015, 22:06:35 »
Suurin osa noista Bilteman 10v takuulla olevat hylsysatseista on Kamasan tekemiä. Räikkäkin on hyvin saman näköinen, alkuvartta on hieman vaan muotoiltu eri näköiseksi.
On ollut pari sarjaa about 15 vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen.
Sain rikkinäisen Kamasan räikän ja vein sen takuuvaihtoon, mut myyjä epäili että ei menis takuuseen. Pyysin kuitenkin lähettämään edustajalle. Katotaan kuin käy.

The moose

  • Vieras
Vs: Bahco
« Vastaus #27 : 10.04.2015, 22:23:15 »
Vanha 10-24mm bahco. Lenkki / hylsysarja päihittää mennen tullen nyky avaimet ja vääntimen. Vaikka onkin tehty argentiinassa.

Lenkkiavainten kulma on sellanen joka itellä ratkaisee ja se että vääntimen saa yhdellä ruuvilla avattua ja siinä on pyöräytettävä suunnanvaihto.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Bahco
« Vastaus #28 : 10.04.2015, 22:27:20 »
Suurin osa noista Bilteman 10v takuulla olevat hylsysatseista on Kamasan tekemiä.

...tai samasta tehtaasta kuin Kamasa  ;)

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: Bahco
« Vastaus #29 : 10.04.2015, 22:28:10 »
Bahcon kiintolenkit on kyllä parhaita mitä olen käyttänyt juuri sen kulman ansiosta.
Töissä on noita Bahco Argentina lenkkejä taulussa/pakissa Facomia.
Vapaa-ajalla tulee käytettyä Kamasaa jotka nekään ei oo huonoja muutakuin 1/4 räikkä vähän heikko, mutta sen saa uuden aina kun hajoo  :)

 

Elekma  Autoracing