Proturbo  Autodiagnoosi

2.3 T5 + Ärräläisen moottorinohjausyksikkö + viritys, uusi turbo, mikä?

  • 50 Vastauksia
  • 30630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
350cc = valkoiset
391cc = siniset
Ja nämähän ovat käytännössä samat suuttimet, nuo siniset on 3,8bar paineelle ilmoitetut ja valkoiset 3bar.
Valkoisista en tiedä mutta siniset on 4-reikäiset.

Eli kanistaja nyt vaan hommaa jotkut näistä:
350cc = valkoiset
391cc = siniset
456cc = vihreät

Lykkäät sen 16T:n paikalleen ja putkiston alusta loppuun koska se alkuperäinen DP ei kuitenkaan enää käy paikalleen muokkaamatta.
Vapaavirtaussuodatin on sama unohtaa suoraan. Ei käytännön hyötyä.
Ja lopuksi kunnon säätö.

Vinkkinä sen verran että haulla löytyy samat jorinat miljoona kertaa tältä foorumilta. Ebay on hyvä kaveri osa hankinnoissa.

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Noniin projektia on saatu vähän nyt selviteltyä ja seuraavaksi ois tarkotus alkaa itse asennushommiin.

Seuraavanlainen setti tulossa:
TD04-16T
Simons 2.5 tuumanen cat back
Siniset 395cc suuttimet asennetaan säädön yhteydessä (Kiitoksia Wortex:ille ;) )
K&N vapaavirtaussuodatin

Sit ois VIELÄ pari kysymystä:

Jos jätän katalysaattorin autosta pois, onko mahdollista että päästöt menevät läpi silti?

Rajoittaako katalysaattori tehojani kuinka rankasti? Järkeä edes ottaa pois?

Jos oletetaan että autoon tulisi vielä edellä olevan setin lisäksi 3 tuumanen downpipe ilman kattia, ja loppuputki perseeseen 2.5 tuumasta simonssia, paljonko penkissä säädätyksen jälkeen olisi oletettava teholukema pyöriltä? (Ahtopaineet varmaankiin 1.1 baaria noin?)

Ja kysytään nyt vielä noista ahtopaineista sen verran, että minkälaisia ahtoja olisi järkevä käyttää tai kertoa toivomuksena lastun tekijälle?

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
siis nimenomaan se downpipe on kaikkein eniten kuristava tekijä siinä putkistossa, miksi laittaa 2,5" cat-backki autoon jos sitä ennen on 2 1/4" paska downpipe? no tietysti muriseehan se paremmin tolla putkistolla mutta pakopaineet huutaa hoosiannaa kun muutenkin on jo pieni pakopesä...

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Ja varmaan 3 tuumaa ois downpipelle paras mahdollinen koko?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ja varmaan 3 tuumaa ois downpipelle paras mahdollinen koko?
Joo 3" on ok.
S60 T5

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082

Jos jätän katalysaattorin autosta pois, onko mahdollista että päästöt menevät läpi silti?


Ei mene katsastuksesta läpi ilman kattia.


Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Jos jätän katalysaattorin autosta pois, onko mahdollista että päästöt menevät läpi silti?

Rajoittaako katalysaattori tehojani kuinka rankasti? Järkeä edes ottaa pois?

Osta racekatti siihen...ei syö tehoja oikeestaan mitään ja menee viel leimallekkin päästöjen puolesta.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Ookkei eli sain käytettynä 3 tuumasen ferritan ja siinä on kisakatti kiinni.

Elikkäs se nyt sattuu olemaan suoralla pakopesän kiinnityksellä.


Eikös ton osaa joku metallialan mies helposti muokata kiinni vinoon pakopesään?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ookkei eli sain käytettynä 3 tuumasen ferritan ja siinä on kisakatti kiinni.

Elikkäs se nyt sattuu olemaan suoralla pakopesän kiinnityksellä.


Eikös ton osaa joku metallialan mies helposti muokata kiinni vinoon pakopesään?
kkd-motorsport ainaki.
S60 T5

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Sitä vaan lähinnä meinasin että onko se kuinka iso homma, et riittääkö tyylii laipan katkaisu ja hitsailee vaan sopivasti sitten putken sinne laipalle kiinni?

Et esim metallihommia tehnyt jannu varmasti osaa sen tehdä?

Eihän se kiinnitys eri paikassa ole, tai mitenkään muuten erilainen se on vaan vinossa hieman, näin olen ymmärtänyt? Eihän se periaatteessa paha homma ole??

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Eikä kyllä mennyt tuo vanhan 15G:n pakopesäkään tohon uuteen 16T:hen, se oli liian pieni. Ei mahtunut pakopesän sisällä oleva siipi sinne sisään... Onneksi saatois nyt saada ostettua t5r downpipen samankokoisesta 16t ahtimesta, ja vinolla kiinnityksellä, sehän ois sit bolt on.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 02:22:16 kirjoittanut Kanistaja »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Eikä kyllä mennyt tuo vanhan 15G:n pakopesäkään tohon uuteen 16T:hen, se oli liian pieni. Ei mahtunut pakopesän sisällä oleva siipi sinne sisään... Onneksi saatois nyt saada ostettua t5r downpipen samankokoisesta 16t ahtimesta, ja vinolla kiinnityksellä, sehän ois sit bolt on.
Jos tuo alkuperäinen ahdin on TD04HL-15G ja uusi TD04HL-16T niin pakosiivet on samanlaiset. Älä vaan osta ainakaan T5-R:n vakio DP:tä koska se on samanlainen kuin sinulla nyt. Toki jos se on kyhätty tuolle 16T:lle niin silloin asia on eri mutta jokatapauksessa hommaa sinne se 3" DP tai tee sellainen.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 08:43:19 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Ookkei eli sain käytettynä 3 tuumasen ferritan ja siinä on kisakatti kiinni.

Elikkäs se nyt sattuu olemaan suoralla pakopesän kiinnityksellä.


Eikös ton osaa joku metallialan mies helposti muokata kiinni vinoon pakopesään?

Kuka tahansa joka osaa hitsata ja omistaa rälläkän ja hitsauskoneen.
Ei siihen ketään mäkkaiveria tarvita.
Holset siellä lukee..

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
850R alkuperäinen, vinolla kiinnityksellä oleva downpipe tulossa nyt onneks. Se varmasti ratkaisee tän ongelman  ;)

Onko toi 850R downpipe muuten minkä tuumakokoista? Eikös tollakin pärjää jo aika pitkälle? Kun sinne lyö perseeseen esim simonssin catbackin ja vie lastutettavaksi

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Ei helvetti soikoon, ei sit käy suoraan tuo R mallin downpipekään joka on vinolla kiinnityksellä.

Mikä helvetin pakopesä mulla on oikein tossa? Tuntu et toi R mallin DP on liian pieni siihen, reijät osuu suhtkoht kohilleen mutta en tiedä tiivistääkö se jos reikiä vaan suurentaa...

Alkaa kohta vituttamaan tää touhu, kyl mun mielest R Mallin DP vinol kiinnityksel pitäs mennä muoviämpäri suoraan heittämällä kiinni. Miksei mene? Mikä vitun maanantaikappale toi mun turbo oikein on? Kuva pakopesän kiinnityksestä löytyy ekalta sivulta.

 

Samppasport  Futurez