Kulkukoira  Proturbo

Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja

  • 41 Vastauksia
  • 18558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #15 : 20.02.2011, 10:38:06 »
itse suosisin kuplan mäntiä.. kautta aikojen menestyneet foordeissa (ohc) opeleissa (cih) ja bmw:ssä (m10) ja aircooled.fi:stä taitaa olla 39e kpl kokoja 90-94mm? ja tilaamalla varmasti vaikka 100mm.. ja kaikenlisäksi varmasti kevyemmät kuin mitkään volvon valumöykyt..

UGH!  ;D
740 M50B25

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #16 : 20.02.2011, 10:43:10 »
Millaisella männän laen paksuudella nuo männät on vs Volvon möhkömännät noin 7 mm. Onko noita käytetty tehokkaissa ahdetuissa koneissa + 100 hv / mäntä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #17 : 20.02.2011, 10:52:34 »
itse suosisin kuplan mäntiä.. kautta aikojen menestyneet foordeissa (ohc) opeleissa (cih) ja bmw:ssä (m10) ja aircooled.fi:stä taitaa olla 39e kpl kokoja 90-94mm? ja tilaamalla varmasti vaikka 100mm.. ja kaikenlisäksi varmasti kevyemmät kuin mitkään volvon valumöykyt..

UGH!  ;D

mielenkiintoista, mutta onko näitä käytetty turbo koneissa ? kuten topickissa on hakusessa.

juhau muistin piristämiseksi vastasitko/kysyinkö joskus että paljonko uskaltaa b230et männällä ottaa tehoja irti, ja tais olla niin että tavaraa on tarpeeksi 16v lovien koneistukseen
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011, 10:55:15 kirjoittanut skebazu »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #18 : 20.02.2011, 11:08:04 »
juhau muistin piristämiseksi vastasitko/kysyinkö joskus että paljonko uskaltaa b230et männällä ottaa tehoja irti, ja tais olla niin että tavaraa on tarpeeksi 16v lovien koneistukseen

Mulla on valkoisessa Amazonissa B230ET:n männät ja laki on koskematon. Reunoilta on kuppi madallettu.



Dekistä on madallettu muistaakseni 1 - 2 mm ja männät on noin 3 mm alle dekin. Puristukset on noin 8.6:1. Kyllä nuo sen 100 hv / mäntä ainakin kestää. Suurin rikkoja on nakutus, joka hajottaisi männänrenkaidenvälit.

Vakiomännät kestänee noin 500 hv kun säädöt on ok.

******************

Tähän viitaen B200ET:n männät voisi olla ihan passelit B20 koneessa B2X0 13 mm kangilla ja hiotulla akselilla.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011, 11:17:04 kirjoittanut JuHaU »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #19 : 20.02.2011, 11:16:24 »
kiitos paljon, pikkuhiljaa pitäisi ruveta päättämään tulevia sisuskaluja   :)

Poissa TimoH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #20 : 26.02.2011, 20:56:18 »
Paljonko B 20 dekkiä voi madaltaa ettei mene heikoksi,voiko siis laittaa VW:n männät ,145mm pitkät veivit ja madaltaa n.6mm?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #21 : 27.02.2011, 02:00:17 »
Paljonko B 20 dekkiä voi madaltaa ettei mene heikoksi,voiko siis laittaa VW:n männät ,145mm pitkät veivit ja madaltaa n.6mm?

Tarviiko turboon saada niin hirveät puristukset? Vai minkä takia sitä kantta noin paljon madalletaan  :o :o
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TimoH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #22 : 27.02.2011, 07:42:31 »
Tarkoitin lohkotason madaltamista,en kannen.VW:n männän lakikorkeus n.39 mm ja volvon 46mm.Eli erotusta on noin 7 mm,täytyykö laittaa pidempi veivi,vai kestääkö lohkotaso plaanata 5-6 mm.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #23 : 27.02.2011, 11:15:11 »
Kyllä se veiviin menee niillä männillä, mietin ensin 411 mäntää, mutta se on kuplan mäntää vielä matalampi kun viimeksi välilevyillä täytyi 88mm kooossa nostaa sylinteriputkea. Vesiboxerin männistä en tiedä. Mutta mene varaosaliikkeeseen jossa on mäntäluettelo niin se helpottaa kummasti etsintää, näissä on kaikki tarvittavat mitat ja luetteloita on Arvidsonilla ja Koivusella ainakin.

Sitä lohkon tasoa ei voi madaltaa kovin paljon , varaa ei ole mm.kanavien takia ja vesipumpun sovituskin tulee hankalaksi ja työntötankojen sovituskin on oma hommansa. hintaakin hommalle kertyy, kun tuollaista määrää joutuu moneen kertaan työstämään.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011, 11:18:50 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #24 : 27.02.2011, 18:14:18 »
Tarkoitin lohkotason madaltamista,en kannen.VW:n männän lakikorkeus n.39 mm ja volvon 46mm.Eli erotusta on noin 7 mm,täytyykö laittaa pidempi veivi,vai kestääkö lohkotaso plaanata 5-6 mm.

Anteeksi tietämättömyyteni. :) Mutta kalliiksihan se tulee.. Joutuu todella monta kertaa vetästä pintaa poies koneella..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #25 : 07.03.2011, 22:52:04 »
mietin tossa jos turbottais ton oman myllyn eli b18 porattu b20 että kestääkö vakio kamineet millasia ahtoja?koneeseen on tehty täysi remontti ja ajettu 0km sen jälkeen.  ja mitkä männät ja veivit olis halvat/hyvät (ei sovi samaan lauseeseen) vai onko seinämä paksuus jo liian pieni ei luulis? ja kelpaako turboksi esim joku mitsubishi pajerossa ollu turbo tai vastaava? onko tietoo millaset kanget on 244gle volvossa ei taida olla M-kanget?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #26 : 07.03.2011, 23:13:28 »
B19ET koneisesta 240 Turbosta otat kanget ja männät. Ne sopii 8 pulttiseen akseliin suoraan. Tuolla reseptillä saat noin 400 hv alakerran. Lohkoksi mieluiten hyväkuntoinen B20.

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #27 : 08.03.2011, 12:20:26 »
B19ET koneisesta 240 Turbosta otat kanget ja männät. Ne sopii 8 pulttiseen akseliin suoraan. Tuolla reseptillä saat noin 400 hv alakerran. Lohkoksi mieluiten hyväkuntoinen B20.

eli ei kannata tosta poratusta koneesta ruveta tekemään? männän halkaisija on 89,256mm
onko paljon hintaa noilla kangilla ja männillä? onko tietoa?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #28 : 08.03.2011, 16:07:19 »
eli ei kannata tosta poratusta koneesta ruveta tekemään? männän halkaisija on 89,256mm
onko paljon hintaa noilla kangilla ja männillä? onko tietoa?

Noita rempattuja b20:siä saa jollakin satasella, niin ei varmaankaan tuu hirveesti maksamaan jos myyt tuon sun poratun lohkon pois. :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ahdetun b20 mäntävaihtoehtoja
« Vastaus #29 : 08.03.2011, 16:16:01 »
eli ei kannata tosta poratusta koneesta ruveta tekemään? männän halkaisija on 89,256mm
onko paljon hintaa noilla kangilla ja männillä? onko tietoa?

Uusia mäntiä saa noin 400 € kierros. Kankia saa lähes ilmaiseksi vanhoista B19 koneista.

 

Proturbo  Autodiagnoosi