Elekma  Autoracing

Pakosarjaa 850 t5, mistä saisi valmiina isommalle turbolle?

  • 8 Vastauksia
  • 6252 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa panzza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • V70 2.5 T
Eli lähinnä to3- laippaisille ahtimille pakosarjaa etsiskelen. Löytyykö mistään kyseistä valmiina vai meneekö tuubikäyrien vääntelyksi? Kun kaikenmaailman nissaneihin löytyy kaikkea valmiina. Ei sekään mikään ylipääsemätön este sen tekeminen olisi mutta jos jostain sellaisen järkirahaan saisi, säästyisi aikaa ja paljon hermoja.
Entäs adapteria orkkis-sarjaan, millä saisi to3 laippaisen ahtimen kiinni? Onko olemassakaan, tekeekö joku vai saako valmiina? Tässäpä muutama mieltä askerruttava kysymys :)
Volvo for life

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Eli lähinnä to3- laippaisille ahtimille pakosarjaa etsiskelen. Löytyykö mistään kyseistä valmiina vai meneekö tuubikäyrien vääntelyksi? Kun kaikenmaailman nissaneihin löytyy kaikkea valmiina. Ei sekään mikään ylipääsemätön este sen tekeminen olisi mutta jos jostain sellaisen järkirahaan saisi, säästyisi aikaa ja paljon hermoja.
Entäs adapteria orkkis-sarjaan, millä saisi to3 laippaisen ahtimen kiinni? Onko olemassakaan, tekeekö joku vai saako valmiina? Tässäpä muutama mieltä askerruttava kysymys :)
Millainen teho tavoite?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi

Poissa panzza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • V70 2.5 T
Millainen teho tavoite?

Tehotavoitteet pyörii realistisesti jossain 300hv paikkeilla. Ehkä hiukan enemmän.
Volvo for life

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Tehotavoitteet pyörii realistisesti jossain 300hv paikkeilla. Ehkä hiukan enemmän.
Silloin riittää ihan nykyiseen pakosarjaan suoraan käyvä mitsun 19T.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa panzza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • V70 2.5 T
Mitsussa taas tökkää hinnan ja saatavuuden kanssa. Muuten kyllä, on itse asiassa ollut kyseinen ahdin mielessäkin.
Volvo for life

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Mitsussa taas tökkää hinnan ja saatavuuden kanssa. Muuten kyllä, on itse asiassa ollut kyseinen ahdin mielessäkin.
Eikös noita löydy esim. turbotekniikasta ihan hyllystä ja kohtuu hintaan. Ilman muuta kannattaisi 19T tyrkätä sinne jos 300-350 tehohaarukka van piisaa. Ja kaikkein halvimmaksi tulee noin...
Tuo ATP:n pakosarja näyttää ainakin omaan silmään huonommalta kuin vakio?
raw d

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Eikös noita löydy esim. turbotekniikasta ihan hyllystä ja kohtuu hintaan. Ilman muuta kannattaisi 19T tyrkätä sinne jos 300-350 tehohaarukka van piisaa. Ja kaikkein halvimmaksi tulee noin...
Tuo ATP:n pakosarja näyttää ainakin omaan silmään huonommalta kuin vakio?
Tätä minäkin suosittelen.

Jos vaihdat T3 ahtimen, joka maksaa vaikka 400e ja siihen vielä 500e pakosarja päälle, ni kyllä se 900e nyt on kalliimpi kun se "bolt-on" 19T jonka saat 800e hintaan. Puhumattakaan siitä että pitää öljynkerto vielä värkätä uusiksi ja vaikka mitä muutakin saada toimimaan.

Ja tosiaan, tuo ATP:n pakosarja näyttää virtausteknisesti yhtä pahalta katastrofilta kun 8v vinokoneen "halkopakosarja" 80-luvulta... varmasti sillä saa 600hv, mutta ei se ahdin hyvin enää sit herää. Eli paremmin jo silmämääräisesti tuo vakio T5 pakosarja toimii, etenkin maltillisilla tehoilla (alle 400hv)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Hommaa uudemmanmallinen Japan-pakosarja tai sellainen "R"-sarja.

Japan sarja virtaa PALJON paremmin, mitä se 850:n vakio ja on helposti saatavissa.
Mulla on projektitopicissa kuvia ko. sarjasta ;)
Varaosanumeroltaan tuo on 9207688 ja löytyy ME7 ohjauksella olevista turboista, eli tyyliin -00 eteenpäin.

"R" sarja taas on S60R:ssä ja uudemmassa V70R:ssä, sekä muissa uudemmissa turboissa, muistaakseni -03 eteenpäin.
Tuo on paljon vaikeampi saada ja maksaa enemmän.

Jompaankumpaan se 19T (tai 18T) kiinni, niin varmasti saat sen 300hv. Tai ainakaan pakosarjasta se enää sitte ole kiinni...
Ja eikös tuossa orkkis sarjassa ole T3 jako, eli kun ajaa sen kauluksen siitä pois, niin jokin T3 ahdin siihen sopii...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Futurez  Kulkukoira