Futurez  Kulkukoira

Neuvoa 244GLE turboon

  • 10 Vastauksia
  • 4316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Neuvoa 244GLE turboon
« : 29.05.2011, 09:56:08 »
Elikkä mulla on volvo 244GLE 2.1 -82 Johon on maahantuojan toimesta asennettu R-sport turbo sarja.

Kysymys kuuluu että kun olen vaihtamassa isompaa ahdinta, laitan välijäähyn, ahdot isommaks, sisuskalut paremmaks jne.. tavoitteena olisi se 200hv-300hv ni mitä pitää muuttaa että onnistuu katsastus?? ku autossa on jo turbonluvat!

Paranteliko maahantuoja samalla myös alustaa kun on asensi turbosarjan??

Kiitti kaikille!

PS: mun mielestä tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa, on vain tietämättömyyttä :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #1 : 29.05.2011, 10:05:18 »
Sisuskaluille ei tarvi tehdä mitään, painetta pyttyyn ja se kuuleri niin mennään jo lujaa. Vielä kun muutat ruiskuksi niin helpompi säätää ja saat viimesetkin pollet ulos.

R sport sarja sitten myyntiin = kiertoon jos ei itelle kelpaa  :nohnoh

Ja kyllähän sinne tarvii alustaa muutella riippuen penkkilapuista, tuosta lankun turbotuksesta löytyy täältäkin jo useempi toppiikki ja faq:ssakin taisi olla jotain
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #2 : 29.05.2011, 10:35:02 »
tavoitteena olisi se 200hv-300hv ni mitä pitää muuttaa että onnistuu katsastus?? ku autossa on jo turbonluvat!

186 hv taisi olla 240:sen maksimi tehot kadulla / muutoskatsastuksessa. Radalla / suljetulla alueella saa olla vaikka tavoittelemasi tehot.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #3 : 29.05.2011, 20:04:27 »
Kyllä mä se r-sportin pitäisin mut se turbo on jo päivänsä nähnyt, taidan laittaa sen muijan suzuki altoon :D

Oon ajatellu et jos ainakin sen 200hv ottais ulos, ni silläki pärjää jo hetken :)

Sisuskaluille ei tarvi tehdä mitään, painetta pyttyyn ja se kuuleri niin mennään jo lujaa. Vielä kun muutat ruiskuksi niin helpompi säätää ja saat viimesetkin pollet ulos.

R sport sarja sitten myyntiin = kiertoon jos ei itelle kelpaa  :nohnoh

Ja kyllähän sinne tarvii alustaa muutella riippuen penkkilapuista, tuosta lankun turbotuksesta löytyy täältäkin jo useempi toppiikki ja faq:ssakin taisi olla jotain
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #4 : 29.05.2011, 20:05:57 »
186 hv taisi olla 240:sen maksimi tehot kadulla / muutoskatsastuksessa. Radalla / suljetulla alueella saa olla vaikka tavoittelemasi tehot.

Joo niin se varmaan on! jos sen 200 ottaa ni ei ne katsastuksessa sitä dynota :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

kowalski

  • Vieras
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #5 : 30.05.2011, 20:43:11 »
Joo niin se varmaan on! jos sen 200 ottaa ni ei ne katsastuksessa sitä dynota :D

R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 20:46:14 kirjoittanut kowalski »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #6 : 30.05.2011, 21:47:41 »
R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.

jos olen oikeen kattonut niin mulla on tukittu muutama kaasarista tuleva letku! otan vaikka kuvan siitä kuvasta ja laitan tänne ni osaatte neuvoa paremmin!
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #7 : 13.06.2011, 07:58:02 »
R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.


Millä leikkasit neulaa lyhyemmäksi ja teroitit sen?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #8 : 13.06.2011, 09:35:57 »
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.

kowalski

  • Vieras
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #9 : 14.06.2011, 21:11:16 »
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.

Juurikin näin.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Neuvoa 244GLE turboon
« Vastaus #10 : 15.06.2011, 13:22:54 »
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.

Selvä! kiitti.. Töissä sattuu sopivasti olemaan sellanen!

Ei muuta ku kaasari irti ja modaamaan :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Elekma  Autoracing