Proturbo  Autodiagnoosi

b20 turbo ongelma

  • 6 Vastauksia
  • 2988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
b20 turbo ongelma
« : 20.06.2011, 23:09:45 »
terve. kysytään nyt täältä neuvoa, kun itse ei tiedä. elikkä kyseessä b20 turbo...mistä mahtaa johtua että pakosarja tulee ihan punaiseksi kun hieman enemmän polkee? onko syöttö laihalla vai voiko johtua sytkästä vaiko ahistaako pakosarja

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #1 : 21.06.2011, 10:15:02 »
terve. kysytään nyt täältä neuvoa, kun itse ei tiedä. elikkä kyseessä b20 turbo...mistä mahtaa johtua että pakosarja tulee ihan punaiseksi kun hieman enemmän polkee? onko syöttö laihalla vai voiko johtua sytkästä vaiko ahistaako pakosarja

Todennäköisesti sytkä on myöhäisellä. Myös seos voi olla väärä tai pakopaineet nousta. Kuten jo itsekin sanoit :)

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #2 : 21.06.2011, 13:31:21 »
elikkäs oikeilla jäljillä ollaan :) noita kahta pystyy säätämään, mutta mites noi pakopaineet? pitääkö rakentaa uusi pakosarja vai johtuuko turbosta?

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #3 : 21.06.2011, 14:52:01 »
Mikä ahdin ja millaiset ahtopaineet? Jos ei vielä ole seosmittaria niin suosittelen pikaisesti hommaamaan ja vain laajakaistamallisen.

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #4 : 22.06.2011, 00:10:54 »
to4/switcer ja ahtoja on tällä hetkellä varovaisesti 0,8. autometerin seos mittari löytyy ja se näyttää vihreetä.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #5 : 22.06.2011, 00:29:07 »
Autometerin seosmittari on varmaan kapeakaista lambda, eli yksi, kaksi, kolme tai nelipiuhainen?
Sillä ei ahtokäytössä tee mitään jos halutaan tarkkailla seoksia täyskaasulla.

Tuollaisella ahtimella luulisin tehojen olevan 200hv+ hujakoilla ellei paljon hommia ole päin pläsiä, syöttääkös strömppä bensaa, ja jos syöttää, kai neulaa on hiottu?

Omassakin sarja saattaa joskus punottaa kovemman poljennan jälkeen, vaikka on seokset ja ennakot kohdallaan, tosin ahtoja on about tuplaten.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: b20 turbo ongelma
« Vastaus #6 : 23.06.2011, 11:34:01 »
yhdellä piuhalla, pitäis sit varmaan hommailla parempi tilalle. ei sitä nyt kaasareilla pelata, ruisku se millä "nykyaikana" pelataan :pomo: vaikka ei toi ole paras mahdollinen systeemi, opelin :-[ ruisku ja lisärikastin. megaruutta olis parempi, mutta mennään vielä tuolla systeemillä :idiot2:  Niin ja sytytys olis kohdilla, pitää tarkistaa vielä bensan paineet kunhan saan mittarin paikalle ja lisätä syöttöä... ja vähän nostaaa ahtoja :nohnoh

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy