Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Bonantza - 17.05.2016, 14:57:08
-
Tarvittis 140 alustaa päivittää ja tuommoisia palikoita tuli eteen:
http://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Frontdampers_-Pair_140___164/p1733344_8502454.aspx
http://www.classicswede.co.uk/6040mm_Lowering_Spring_set_Volvo_140,_142,_144___145_-73/p1733344_14088074.aspx
http://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Rear_dampers_-Pair_240___260_140_164/p1733344_8180294.aspx
Nuo iskarit on ilmeisesti GAZ:in tuotoksia eli pitäisi ihan laatutavaraa olla mutta entäs nuo jouset :P
Jos jollain kokemuksia kyseisistä tuotteista niin otan mieluusti vastaan
-
Englanissa ralli piireissä iskarit ja jouset enemmän tai vähemmän käyttökelvottomia. Ettei vain olisi joku Gaz kiina kopio.
-
Googletin gazin iskareita ko. autoon ja löytyi linkki tuonne classicswedeen. Ei tunnu turhan paljon löytyvän muita kun vakioiskareita :-\
-
Rallyrace Keravalla myy ainakin taakse 100-sarjaan gaz säädettäviä iskareita. Myös madallusjouset löytyy sieltä.
-
Rallyracelta saa omien mittojen mukaan millaiset GAZ:it vaan. 142:ssa oli niiden kaverina mersun etujousi katkaistuna kahtia ja lyhennettynä sopivaan mittaan. Takana 240 lesjön madallusjouset lyhennettynä. Sopivilla säädöillä oikein hyvä paketti, kunhan ei vaan madalla liikaa.
Alempana näkyy viimeisenä paikalleen menneen ja siellä aiemmin olleen etujousen ero. Lyhemmällä oli liian tontissa ja vaelteli reilusti. Tukivarsien kulmat liian pielessä. Pidemmällä nousi noin 1,5cm ja oli hyvä ajaa. Molemmat mersun etujousista katkottuja, mutta kun muistaisi tarkkaan. Eri malleista kuitenkin, toinen S600 V8 tai vastaavan. Lesjön jousiluettelosta kaivelin mittojen perusteella sopivan oloisia.
(http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/142%20-72/Muut%202014/7.jpg)
-
Tattis vastauksista! Asiasta kolmanteen onko "uudessa" 140 pidemmät takatukivarret kun vanhassa? Ja sopiiko vanhaan ihan bolt on vai meneekö askarteluksi?
-
Tattis vastauksista! Asiasta kolmanteen onko "uudessa" 140 pidemmät takatukivarret kun vanhassa? Ja sopiiko vanhaan ihan bolt on vai meneekö askarteluksi?
Minusta ne oli ihan samat tukivarret, mutta jousen yläkiinnitys on vanhassa erilainen eli 240 jousi ei käy.
-
Jostain joskus tuommoista legendaa vaan kuullut että olisi pari senttiä pidemmät ???
-
1-sarjaanhan saa GTS:n sarjoja, ei toki säädettäviä...
-
Jostain joskus tuommoista legendaa vaan kuullut että olisi pari senttiä pidemmät ???
On vanhoissa olikohan -67--70 noin 3sm lyhemmät
-
On vanhoissa olikohan -67--70 noin 3sm lyhemmät
Oliko tämä varma tieto :D Ja sopiiko pidemmät vanhaan ilman suurempia nikkarointeja?
-
Mulla oli joskus vm-69 ja vm-73 alatukivarret irrallaan vierekkäin ja uudemmat oli tuon muutaman sentin pidemmät tai ainakin ne holkkien reijät kauempana toisistaan. En muista ylätukivarsien mittaeroja noissa tai että olisin koskaan vertaillut. Jos nekin olisi pari cm pitemmät, niin sittenhän perä siirtyisi pari-kolme cm vaan taaksepäin ja asennus onnistuisi ilman suurempia taikoja. Kuitenkin hatara muistikuva rungon kiinnityspisteen suhteen on, että se olisi eri paikassa vanhemmissa ja uudemmissa alustoissa. Silloin joutuisit askartelemaan aika paljon...
-
Englanissa ralli piireissä iskarit ja jouset enemmän tai vähemmän käyttökelvottomia. Ettei vain olisi joku Gaz kiina kopio.
The dampers stocked at classicswede are real GAZ dampers and not fake copies. You are more than welcome to contact GAZ directly and they will confirm that we are the biggest customer of Volvo fitment dampers they have