Isällä on aikeissa sovittaa tuo M400 amazoniin b20 -koneen perään ja koska noita valmiita kytkinkoppia on melko harvoin tarjolla (ja ovat kohtuullisen arvokkaita), niin tarkoituksena on tehdä M400 ja M40 -mallisista sopiva. Vanhasta Suomen Volvokerhon lehdestä ollaan tutkailtu artikkelia, jossa kyseinen operaatio on selostettu.
Siitä päästäänkin sitten kysymykseen.
Eli artikkelissa ohjeistetaan lämmittämään koppaa ja vääntämään "pala" kerrallaan, jotta saadaan koppien halkaisijat kohdalleen hitsausta varten. Artikkelin mukaan koppaa/osaa siitä tulisi vääntää lämpimänä. Isän kaverilla on taas toinen näkökulma asiaan eli tulisi lämmittää, sitten antaa jäähtyä ja vasta sitten vääntää.
Mitenkä tässä tulisi toimia, onko lämpimänä vääntäminen fiksumpi ja toimivampi tapa? Ainakin näin maallikkona tuo tuntuisi paremmalta. Tuo vaihtoehtoinen näkemys vaan on saanut mietteliääksi.
Saattaa olla itsestäänselvää asiaa tai käsitelty jossain muualla, mutta arvostaisin jos tähän saisin vastauksen (tai linkin ketjuun, jossa aihetta olisi käsitelty).
-Joel