Auto on siis Volvo v40 1999 2.0 turbo 160 heponen versio.
Auto nykii kiihdytettäessa ja vetää vähän huonon puoleisesti. Puristuspaineet näytti eilen ku mittasin kaasuläppä kii ilman öljyä.
1. 13
2. 12,5
3. 12,8
4. 13.2
Eroa siis 0,7 baria vain matalimman ja korkeimman välillä. Näyttäs mielestäni suht ok.lta.
Nuo mittasin koska syö nestettä mutta ei näy vuotavan minnekkään alle. Mutta on tehnyt tota jo kauan. Joten en nyt lähe sitä tässä sen kummemmin selvittää mistä se sen nesteen syö, Syksyllä vaihettiin kansipahvi koneistuksen kera, mut eipä parantunut nesteen kulutus. Ei sotke öljyjä. Ei siis ole mittatikus valkoista... Liekkö halki vika lohkos tai kannes tai voisko turbo hukata nestettä?
Mutta eihän tämä ollut edes asiani vaan sivu juonne:D Niin mittasin bensanpaineet tyhjäkäynnillä ja sain lukemaksi vajaa 2 baria. Eikö se tuppaa turbois olee 3 barin luokkaa se lukema tyhjäkäynnillä? Ite bensanpaineen säätimes lukee 309 kp. Eli varmaan tarkottanee, 3.09 baria.
Eli itse kysymykseni kuuluu kuuluuko kyseises automallis olla tyhjäkäynnillä bensanpaine kuinka paljon?
Ja bensanpaineeseen vaikuttavia asioita lienee itse pumppu, suodatin, ja paineensäädin.
Suodattimesta lienee hyvä aloittaa, koska sitä en ole vaihtanut.