Ateho  Elekma

940 b230fk vakio vai ei ?

  • 13 Vastauksia
  • 5800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
940 b230fk vakio vai ei ?
« : 12.12.2011, 17:56:40 »
Elikkäs mistä tietäisin onko kyseiseen autoon vaihdettu lastu? entäs mistä tiedän onko autossa orginaali suuttimet? ainakin vihreän väriset ne ovat, joten tässä pohdin jos joku laittais vaikka alkuperäisten osa numeroa tai jotain ?

ahtoja autossa oli 0,9 kun ostin ja turboruuvi sieltä löytyikin, tiputin varmuuden vuoksi jos käy laihalla :O
volvoja - onhan noita.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #1 : 12.12.2011, 23:48:40 »
Alkup. ruutat on muistaakseni 804 loppuiset.
Ethän sitä lastua tiedä kuin boksin avaamalla, yleensä on joku merkintä piirissä jos on "virilastu".
Vakiolastulla en nostelis kyllä yli 0.8 bar.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #2 : 12.12.2011, 23:57:01 »
Alkup. ruutat on muistaakseni 804 loppuiset.
Ethän sitä lastua tiedä kuin boksin avaamalla, yleensä on joku merkintä piirissä jos on "virilastu".
Vakiolastulla en nostelis kyllä yli 0.8 bar.
turbo ruuvi siellä on, mutta kun se on pienimmillään niin ahtoja siellä 0,9 korvilla... sehän tässä mietityttääkin, tankoa lyhennetty tai jotain.
volvoja - onhan noita.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #3 : 13.12.2011, 07:23:24 »
turbo ruuvi siellä on, mutta kun se on pienimmillään niin ahtoja siellä 0,9 korvilla... sehän tässä mietityttääkin, tankoa lyhennetty tai jotain.
Ei siinä varmaan edes ole säädettävää tankoa. Tuo ilmiö voi tulla jos turboruuvin jousi on liian kireä. Jos kyseessä on ns. rajapaineventtiili. Jousesta vähän pois ja säätämään uudestaan. Tuon voit varmistaa kokeilemalla laittaa pelkkä letku painepuolen ja hukkiksen kellon väliin. Jos tämänkin jälkeen ahdot ovat korkealla, voi olla vaihdettu jäykempi kello?

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #4 : 13.12.2011, 14:11:55 »
Ei siinä varmaan edes ole säädettävää tankoa. Tuo ilmiö voi tulla jos turboruuvin jousi on liian kireä. Jos kyseessä on ns. rajapaineventtiili. Jousesta vähän pois ja säätämään uudestaan. Tuon voit varmistaa kokeilemalla laittaa pelkkä letku painepuolen ja hukkiksen kellon väliin. Jos tämänkin jälkeen ahdot ovat korkealla, voi olla vaihdettu jäykempi kello?

Pitänee tänään kokeila, turha tuota autoa talvella noilla ahdoilla ainakaan rääkätä..
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #5 : 26.12.2011, 18:39:09 »
koko ruuvi otettu pois, ahtoja nyt 0,8.. hmm mistähän saisin tietooni että saako kone tarpeeksi ruokaa? 
volvoja - onhan noita.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #6 : 26.12.2011, 18:40:12 »
koko ruuvi otettu pois, ahtoja nyt 0,8.. hmm mistähän saisin tietooni että saako kone tarpeeksi ruokaa?

Osta seosmittari lambdan kera ja lykkää kiinni,
sillähän sen näkee.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #7 : 26.12.2011, 18:51:06 »
Osta seosmittari lambdan kera ja lykkää kiinni,
sillähän sen näkee.

seosmittari löytyy ja lambda, mutta varmaan tarvitsisin laajakaistan ?  :idiot2:
volvoja - onhan noita.

Poissa Jomppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • FH Power
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #8 : 22.01.2012, 17:39:40 »
seosmittari löytyy ja lambda, mutta varmaan tarvitsisin laajakaistan ?  :idiot2:
FMI Ja Lambda aivan sama onko lämmitettävä vai ei..ellet halua kylmän koneen seoksia nähdä..ja kunnon maadoitus lamdalle  :)
volvo 244 tic,242tic,vw golf g60 + pari takatuuppari turbo skodaa mettäs ja vara osa 245 ms tic..... :)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #9 : 22.01.2012, 18:16:05 »
seosmittari löytyy ja lambda, mutta varmaan tarvitsisin laajakaistan ?  :idiot2:
Kyllä, laajakaistalambda on ainoa millä tekee mitään, kun seoksia mitataan tarkasti.
Kapeakaistalla voi heittää vesilintua.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #10 : 24.01.2012, 11:04:13 »
FMI Ja Lambda aivan sama onko lämmitettävä vai ei..ellet halua kylmän koneen seoksia nähdä..ja kunnon maadoitus lamdalle  :)

Tuo FMI meinaa vissiinkin kapeakaista seosmittausta? Kuten usu jo totesikin, kapeakaistalla ei seoksia mittailla. Laajakaistaseosmittareiden hinnat ovat tulleet huomattavasti alaspäin joten kannattaa satsata suoraan sellaiseen, varsinkin jos haluaa välttyä konerikolta.  ;)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #11 : 25.01.2012, 18:18:10 »
Tuo FMI meinaa vissiinkin kapeakaista seosmittausta? Kuten usu jo totesikin, kapeakaistalla ei seoksia mittailla. Laajakaistaseosmittareiden hinnat ovat tulleet huomattavasti alaspäin joten kannattaa satsata suoraan sellaiseen, varsinkin jos haluaa välttyä konerikolta.  ;)

suoraa linkkiä  hyvään halpaan ?
volvoja - onhan noita.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 940 b230fk vakio vai ei ?
« Vastaus #13 : 28.01.2014, 00:31:26 »
Vanha juttu jo, mutta nyt vähän oppineena ja viisaampana, helpostihan sen hukkaportin tangosta huomasi että oli katkottu ja hitsattu.
volvoja - onhan noita.

 

Samppasport  Futurez