Kulkukoira  Proturbo

Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot

  • 1423 Vastauksia
  • 685848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PKP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1080 : 03.07.2019, 19:42:06 »
Niinkin on joskus käynyt että risa ohjausyksikkö, esim. abs spämmää virheellisillä viesteillä can-väylää eikä mikään toimi ja koodejakaan saa. Tämän voi testata ottamalla epäilyttävän ohjausyksikön liittimen irti ja lukemalla koodit uudestaan.

Tänään kokeilin uudestaan ja moottori sammuksissa sain luettua absit. Koodi 0070 tuli, se on taas oma tarinansa  :( .
Päivityskin lukijaan löytyi vaan moottorin en silti saa yhteyttä. Anturiarvoja saa luettua ajon aikana mutta vikakoodeihin ei pääse. Kokeiltu moottori käynnissä ja sammuksissa, ei merkitystä.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Täytyy olla myös  valmistajaan yhteydessä ja kysyä sieltä ohjeita.

Poissa Janpe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1081 : 22.07.2019, 10:40:09 »
Hep, uusi volvoilija ja foorumilainen ilmoittautuu!

Koitin etsiä foorumilta tietoa ongelmastani, mutta en ole ihan satavarma siitä mitä pitäisi hakea edes.

Eli ongelma on seuraavanlainen. Korjasin S40, 2.4i moottorin rikkoutuneen huohottimen kalvon öljynsuodattimen jalasta (pvc tjsp.). Koneen imupaineet tuntuvat nyt normaalilta(kone ulisi ennen tätä) mutta vikakoodi pysyy sitkeästi taulussa, p0171 system too lean. Koodi syttyi kun jouduin ajelemaan autolla öljymittatikku ylhäällä ennen pvc-korjausta, ja ilmeisesti fuel trimmit menevät persiilleen tällaisesta.

Luin että tässä kohtaa saattaisi auttaa "muuttuvien arvojen" nollaus. Itselläni on joku kiinalainen halpislaite, jolla pystyn nollaamaan tämän p0171 koodin hetkeksi pois, mutta tosiaan vika syttyy taas uudelleen jonkin ajan kuluttua.

Eli miten tällasia arvoja pystyy nollaamaan? Vaatiiko jonkin paremman laitteen, vai onko tähän joku muu kikka?

Kiitos ja anteeksi, jos asiaa on puitu jossain jo aiemmin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1082 : 22.07.2019, 11:28:03 »
Kyllä se alkaa sitä säätämään samantein oikeaan suuntaan kun vika on korjattu. Käytännössä siis longterm trimmi on esim +25% ja short term -25%, jotka kumoavat toisensa, jolloin se ei ole liian laihalla. Se vikavalo sammuu itsekseenkin kun on jonkin aikaa ajellut, jos kone tosiaan toimii oikein.

Poissa Janpe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1083 : 22.07.2019, 11:56:59 »
Kyllä se alkaa sitä säätämään samantein oikeaan suuntaan kun vika on korjattu. Käytännössä siis longterm trimmi on esim +25% ja short term -25%, jotka kumoavat toisensa, jolloin se ei ole liian laihalla. Se vikavalo sammuu itsekseenkin kun on jonkin aikaa ajellut, jos kone tosiaan toimii oikein.

Hmm, n. 10 kilsan ajon jälkeen ei ainakaan ole vikavalo sammunut. Mahtaisiko vaikuttaa kun pvc kalvoa vaihtaessa onnistuin rikkomaan korkin kiinnikkeestä palan pois, josko tuo aiheuttaisi pientä ohivuotoa järjestelmään. Minimaalinen imu tuntuu öljyntäyttökorkista, kun kone käy, mikä vissiin on normaalia...

Haluaisin kokeilla noiden muuttuvien arvojen nollausta kuitenkin, jos auttaisivat asiaan. Missä/miten tämän saisi tehtyä?

Kiitos!

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1084 : 22.07.2019, 19:46:06 »
Fuel trimmit nollautuu millä vain laitteella, jolla saa poistettua moottorin vikakoodit. Vikakoodien poiston jälkeen säädöt alkaa alusta. Säätöä tapahtuu kokoajan, mutta 10km on vielä aika vähän matkaa long term fuel trimmille. Laihan seoksen koodi poistuu aikanaan aktiivisten listalta ihan ajamalla, kunhan long term alkaa olla kohdillaan.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2019, 19:51:40 kirjoittanut Maatti »
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa Janpe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1085 : 23.07.2019, 07:48:19 »
Fuel trimmit nollautuu millä vain laitteella, jolla saa poistettua moottorin vikakoodit. Vikakoodien poiston jälkeen säädöt alkaa alusta. Säätöä tapahtuu kokoajan, mutta 10km on vielä aika vähän matkaa long term fuel trimmille. Laihan seoksen koodi poistuu aikanaan aktiivisten listalta ihan ajamalla, kunhan long term alkaa olla kohdillaan.

Kiitos selvennyksestä! Tarvii ajella lisää ja seurata tilannetta siis.

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1087 : 10.08.2019, 21:04:04 »
Tuossa  ylemmässä  tullut muutama lisäominaisuus alempaan verrattuna eli  lienee uudempi.
Itsellä on tuo alempi versio.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1088 : 11.08.2019, 11:52:48 »
OK, laitoin tuon ylemmän tilaukseen. Toivottavasti tuossa oli ratin asentoanturin kalibrointi, muualla olevissa kuvauksissa tuon kohdalla se mainitaan mutta ei tossa
D5244T

Poissa Tapuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1089 : 04.09.2019, 09:43:46 »
Hain vertailupohjaksi Motonetin Mototesti 22 eur.
sisältsi: luku ja vikakoodien poistot.
Suomenkielinen raportti jossa koodit ja selitteet mukana.
merkattuna viat mitä alkujaan oli ja erillisellä merkinnällä mitä vikoja jää päälle testin jälkeen.
hyvä oli testaus, kirjauksia tuli nätti lista. ja vertailupohjaa tuohon Icarsoftiin kun saapuu,

(tilasin myös iCarsoft VOl2.0.  elekmalta 203 eur. (saa sen vikakoodi listapuksenkin))
saa sitten itse tutkailla mitä vikoja ilmaantuu ajankanssa.


XC70 2.4 -07  D5 STW AUT AWD  mk2

Poissa kooamkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1090 : 04.09.2019, 18:43:08 »

Poissa Tabu90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1091 : 06.12.2019, 09:15:57 »
Moro,
Sellasen vajaan kymmenen vuoden tauon jälkeen tuli palattua juurilleen ja ostettua tollanen s60 D5 2008.
Hieman on foorumi hiljentynyt vuosien varrella.
Millä näistä nykyajan lukuvehkeistä tekee eniten tai missä on riittävät ominaisuudet?
Pienen hakemisen jälkeen itse löytänyt bsr:n ja icarsoftin konehia jotka fiksuissa hinnoissa.

Volvo 240 B200K GL -88 -> Volvo 740 B230K GL -87

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1092 : 16.12.2019, 13:13:25 »
Onko joku saanut akun vaihdon yhteydessä nollailtua lataussyklien laskuria ja mistä ohjainlaitteesta se löytyy? Icarsoftilla ei ainakaan V50 2010 autosta sitä löytynyt. Herjaa edelleen käynnissä alhaista jännitettä vaikka uusi akku ja laturi vaihdettu juuri. Suomen työkalulta on tiedote, jossa tuon automallin laskuri pitää nollata akun vaihdon yhteydessä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1093 : 16.12.2019, 13:37:48 »
Vida sillä nollasin

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1094 : 16.12.2019, 14:04:43 »
Onko joku saanut akun vaihdon yhteydessä nollailtua lataussyklien laskuria ja mistä ohjainlaitteesta se löytyy? Icarsoftilla ei ainakaan V50 2010 autosta sitä löytynyt. Herjaa edelleen käynnissä alhaista jännitettä vaikka uusi akku ja laturi vaihdettu juuri. Suomen työkalulta on tiedote, jossa tuon automallin laskuri pitää nollata akun vaihdon yhteydessä.
En tunne tuota työkalua, mutta jos se vain sallii, niin koita valita uudempi auto, esim. V40 vm. 2014. Sieltä ainakin löytyy Delphin softissa akkuvahti jostain keskuselektroniikan alta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Kulkukoira  Proturbo