Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 MK1 Madallus

  • 31 Vastauksia
  • 28021 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #15 : 18.02.2011, 16:42:13 »
Jotenkin saanu sellasen käsityken että aika onnettomia ovat noi fk:n sarjat. Kuinkas tuo gts:n sarja? Onhan silläkin tietysti hintaa lähempänä 700€ mutta pikkusen vois venyä. Mistäs muute tietää onko orkkis vai se nivomatti perä? Ja onko teillä kokemusta noista sivuttais tuista ja niiden asennuksesta?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #16 : 18.02.2011, 16:48:02 »
Noista hyväksyntä asioista pitää mutuilla kun hokasin että sullahan on tdi tekniikka. Eikös 70:iin pitänyt olla jo jousien mukana hyväksyntäpaperit....ja Tdi:ssä on muutamankymmenenkiloo raskaampi keula joten kaikissa jousisarjoissa ei taida olla tdi:lle hyväksyntää, olikohan jotenkin näin?
Tämä voi rajata jousisarjojen valintaa entisestään. 

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #17 : 18.02.2011, 16:51:00 »
Noista hyväksyntä asioista pitää mutuilla kun hokasin että sullahan on tdi tekniikka. Eikös 70:iin pitänyt olla jo jousien mukana hyväksyntäpaperit....ja Tdi:ssä on muutamankymmenenkiloo raskaampi keula joten kaikissa jousisarjoissa ei taida olla tdi:lle hyväksyntää, olikohan jotenkin näin?
Tämä voi rajata jousisarjojen valintaa entisestään.
Muistaakseni piti olla jouset suuremmalla akselimassalla, tuossa kannattaa tietenkin olla tarkkana koska 70-srj. tarvii hyväksynnät.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #18 : 18.02.2011, 17:17:09 »
Ja kiitos adrock linkityksistä. Noista kuvista on näppärä vertailla "ulkonäkömieltymyksiä" -H-.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #19 : 18.02.2011, 17:54:04 »
Kyllähän tuo tosiaan kiisseli on, ja jos jotain merkitystä niin manuaali ja vuosimalli -99

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #20 : 19.02.2011, 09:43:03 »
madallusjousien kaveriksi katselen iskareita :)

Harkinnassa on bilstein b4 taikka sasch.

Bilstein b4 maksaa kierrokselta 298+tk, mutta sasch:in hinnasta ei ole tietoa.

Auto on v70 2,5 20 tappinen bensa -98

Kumpihan noista olisi parempi vaihtoehto :o

madallus olisi 30-40 mm
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #21 : 21.02.2011, 09:54:19 »
madallusjousien kaveriksi katselen iskareita :)

Harkinnassa on bilstein b4 taikka sasch.

Bilstein b4 maksaa kierrokselta 298+tk, mutta sasch:in hinnasta ei ole tietoa.

Auto on v70 2,5 20 tappinen bensa -98

Kumpihan noista olisi parempi vaihtoehto :o

madallus olisi 30-40 mm



Sachsille näyttää tulevan hintaa 310 € + tk. http://www.biili.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=f70ffb&g3=717f27&n=2
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #22 : 21.02.2011, 11:24:20 »
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #23 : 21.02.2011, 21:27:20 »
http://www.biili.fi

Itse hain juuri tuolta (hyvä pikku pulju) nuo iskarit ja jousina oli Eibach Pro Kit (30/30)+ sinisen poikkituki.
Lisäksi pistin uudet raidetangon (originaalit) sisäpäät (sinisellä 90eur per puoli) ja tämän jälkeen aurauksen säätöön.
Nyt kelpaa ajella, menee kuin juna eteenpäin löysässäkin lumessa.

Klappi ja löysyys on poissa ja autoon on parempi pers tuntuma.

Rahaa paloi mutta voin suositella tuota yhdistelmää!
Kesäkelejä ja mutkateitä odotellessa...
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #24 : 22.02.2011, 17:50:58 »
Mitenkä noissa kuvissa näyttää alustat niin erillaisille, vaikka lupaavat samoja lukemia? Tietääkö joku tuosta remeksen alustasta ja tosta rengastuksesta? Maukkaan näköinen. Ja tuossa noi cobran jouset näytti aika hyvältä minun makuun, mutta millaista iskaria kaveriks?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #25 : 23.02.2011, 19:19:34 »
Mitenkä noissa kuvissa näyttää alustat niin erillaisille, vaikka lupaavat samoja lukemia? Tietääkö joku tuosta remeksen alustasta ja tosta rengastuksesta? Maukkaan näköinen. Ja tuossa noi cobran jouset näytti aika hyvältä minun makuun, mutta millaista iskaria kaveriks?
Tuossa kuvassa alustana Koni Sportit joko FK:n 60/40-jousilla tai H&R:n jousilla (etujouset lyhennettiin 20mm Vallilan Takomossa), en muista kummat oli tuossa alla.
Renkaat 225/35-19.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #26 : 11.03.2011, 08:26:52 »
Mitenkäs toimii no Weitec:it V70:ssä? Audissa mulla oli, ja olin erittäin tyytyväinen, ei patikossa ollut kivikova, mutta sitten jämäköityi vauhdissa.
http://www.modificars.fi/tuotteet/weitec-volvo/weitec-madallusjouset-v70-l-28267010-

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #27 : 11.03.2011, 10:10:48 »
No ainakin s70:ssä ovat melko pintakovat, eikä madaltaneet lähellekkään sitä mitä piti

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #28 : 30.10.2011, 21:45:07 »
Useasti olen kysynyt, mutta vastausta en ole saanut.
Eli miten iso homma on vaihtaa normaalit iskarit Nivomatien tilalle?
Ainakin tuolla Biilissä näyttää tyhjää Nivojen tilalle, eikö ne toiset takaiskarit sitten käy, joita myydään vakioalustalle? Pitkään ollut jo mielessä tuo keulan pudotus, onko sitten parin tonnin vapariautoon järkeä laittaa tuhatta euroa osiin; keltaiseen Koniin ja Eibachiin. Vai Eibach ja noita Saschin iskareita, vai Motonetin jousta ja vakioiskaria.... Oi voi voi...

Kohtahan sieltä tulee veronpalautukset luukusta, niin asiaa vois taas laittaa tosissaan harkintaan. Ärsyttää se keuliminen  :-[
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 17:02:33 kirjoittanut adrock »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #29 : 01.11.2011, 16:36:02 »
Useasti olen kysynyt, mutta vastausta en ole saanut.
Eli miten iso homma on vaihtaa normaalit iskarit Nivomatien tilalle?
Ainakin tuolla Biilissä näyttää tyhjää Nivojen tilalle, eikö ne toiset takaiskarit sitten käy, joita myydään vakioalustalle? Pitkään ollut jo mielessä tuo keulan pudotus, onko sitten parin tonnin vapariautoon järkeä laittaa tuhatta euroa osiin; keltaiseen Koniin ja Eibachiin. Vai Eibach ja noita Saschin iskareita, vai Motonetin jousta ja vakioiskaria.... Oi voi voi...

Kohtahan sieltä tulee veronpalautukset luukusta, niin asiaa vois taas laittaa tosissaan harkintaan. Ärsyttää se keuliminen  :-[
Haet varaosaliikkeestä normi iskarit ja normi jouset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy