kai sitä kaikilla pärjää kunhan ajaa hiljaa mutkissa.
Kieli pois poskesta ja vähän asiaakin väliin. Kaikilla tosiaan pärjää.
Mutta kun minulle pointti ei olekaan siinä, etten huomaisi milloin joutuu ajamaan hiljaa kurveissa. Nastarenkaatkin vaihtuvat aika tiuhaan sen jälkeen kun niillä ei ole kiva ajaa. Nyt lähtevät vaihtoon lähes uudetkin koska en pidä niistä.
Kun kitkaa on vähän, käytän sen kaiken. Selvästi tuntuva renkaan sortaminen ei ole vastuutonta kohellusta, koska läpi koko liikenneympyrän kynsityistä sentin naarmuista on vielä pitkä matka tappisladiin. Jatkuvasta kynsimisestä huolimatta ei nykyinen autoni, ei sen edeltäjä, eikä sen edeltäjä eikä sen edeltäjä ole koskaan pyörähtänyt eikä lipsahtanut tieltä tai toisen kaistalle. Eli toleransseja on, vaikka nastat kynsivätkin jäätä jonkun mielestä melko aktiivisesti. ESP saa minun puolestani olla päällä lähes aina. En tarvitse leveää heiluria, vaan selvän palautteen siitä, että vallitsevasta kelistä näillä vehkeillä irtoavat G-voimat ovat täysimääräisesti käytössä. Jaa miksikö? Emmäävaan tiedä? Ehkä kaasulla ohjaaminen on vain motoristille luonnollista, kun on pyörääkin tottunut ohjaamaan oikealla ranteella, ja myös ilman luisuja?
Ei minulla ole mitään ongelmaa hidastaa kelin vuoksi. Mutta minua ärsyttää hidastaa huonojen vehkeiden (auton tai renkaiden tai valojen) vuoksi enemmän kuin sama keli hyvillä vehkeillä vaatisi. Kyse ei ole turvallisuudesta, vaan fiiliksestä.
Jos tuolla tavoin toimivat kitkat löytyy, niin tänne vaan, kiitos. Vielä en ole sellaisia löytänyt, koeajotilaisuudet ovat vähän harvassa ja on vähän kallis kokeilu, ellen tykkääkään?
Minullakin on kokemusta Michelinistä, mutta kesärenkaina ja ne Energy Saverit oli kyllä sellaset metelöijät ettei paremmasta väliä, mutta ne lähtikin heti uutena vaihtoon ja tilalle ostin hiljaisemmat Contit.
Lisäksi ne ovat tehokkaimmat löytämäni uratutkat. Vastedes tiedän, että jos olen Sitikkamieheltä ostamassa takavetoista autoa, pitää saada kahden rengaskerran verran alennusta kun alla pyörii kuitenkin jonkun CX:n aikaiset maitokärryn kumet.
Onneksi kesä-Michelinit ovat ihan finito, joten niitä ei säälitä heittää kierrätykseen keväällä, thank God!