RallyBaron  Samppasport

volvo 240 vm-88 Orbit.

  • 240 Vastauksia
  • 82160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #30 : 15.05.2014, 23:56:33 »
Eilen tuli sitten tutkittua tuota ajovalonpyyhintä ja purettua moottori atomeiksi. Selvisi, että isopyörä hirtti kiinni.  :D :D Punainen pyörä joka pyörii metallilätkässä kiinni ja liikuttaa vipua ja pyyhkijänvartta oli juminyt peltiin kiinni, vähän pirraa, viilaa, hiekkapaperia ja vaseliinia nii johan rupes toimimaan. :) Tänään sitten oli volvon katsastus taas. :D Menin entiselle työpaikalle mittaamaan päästöjä volvosta ennen katsastusta niin kaasutin oli perussäädössä ja näytti Co 4.15, vähän siinä säätelin aikani seosruuvia ja lopulta Co oli 1.69. Semmosen lukeman printtasin, kun Co liikkui 1.5-1.8 välillä. Kurvailin sitten katsastukseen jossa inssi vilkaisi päästölapun joka oli mukana ja katsoi puslat ja kehui, että onpa hienot alatukivarret, kun kiiltää uutuuttaan ja sitten kyseli, että olenko huoltopalvelu karppisella töissä, kun päästöjen ottajan ja asiakkaan kohdalla oli sama nimi. :D :D Noh löihän se lopulta sitten leiman paperiin ja repi ajokieltotarran pois :) Kotipaikalla sitten laskeskelin, että paljonko meni ns 185000km huoltoon rahaa ja tuumasinki äidille, että tällä rahalla olis saanu jo nettiautosta leimatun volvon :D Huomenna sitten jos asentelis takalasinritilän paikalleen jos kiinnike on kuivanut, kun pystykiinnikkeen muovi oli halki molemmista päistä :(



« Viimeksi muokattu: 16.05.2014, 00:39:49 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #31 : 19.05.2014, 02:37:14 »
Joo o, eipä se takalasinritilän kiinnikkeen liimaus kestänyt :( Pitäs jostain keksiä parempi keskikiinnike tankoineen ja muoveineen vai pysyisiköhän nuo tangon muovit pelkällä kaksipuoliteipillä kiinni. Perjantaina pesin autoa ja huomasin tuulilasin listan irvistävän vasemmasta nurkasta ja koitin venyttää sitä pellin päälle nii lähti irti lähes kokonaan. Noh irrotin listan kokonaan ja pesin vuosienmittaan kertyneen lian pois ja laitoin listan jotenkuten takaisin koska muutama kiinnike meni rikki.

Perjantaina kävin ajelemassa kylillä oulussa ja auto toimi oikein ja Lauantaina myös kävin ajeleen, mutta se ei oikein mennyt putkeen. Paahdoin moottoritietä ouluun ja ajelin raksilan markettien läpi ja pysähdyin valoihin niin auto rupesi käymään rytyyttämällä ja kierrokset vaelteli eestaas tyhjäkäynnillä. Ajelin sitten jonku aikaa ja pysähdyin wetterin vauriokorjaamon pihalle katsomaan konehuonetta, mutta en silloin huomannut mitään ihmeellistä ajelin koko illan kuitenkin.

Eilen sunnuntaina sitten paikkamaalailin ruostekohtia ja tuli helmatkin hiottua ja maalattua. Katselin tarkemmin konehuonetta niin nyt oli sitten pettänyt termarikotelon/termarin tiiviste, kun oli selvä vesihelmi termarikopan juuressa ja siitä kohti lohko märkä. Ei vissiin tykännyt, kun tuli kierrätettyä konetta moottoritielle mennessä. :D Mietin, että olisiko tuo jäähdytysneste voinut ajaessa kastella jakajan ja siitä johtus sitte se ontuva käynti. Noh aamulla, kun herää nii lähtä käymään wetterillä ja tarviketorilla kyselemässä tuulilasin kiinnikkeitä, termari tai tiiviste siihen ja varalta vois ostaa virranjakajan kannen ja pyörimen.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2014, 13:22:15 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #32 : 22.05.2014, 14:15:12 »
Noo kattelin tässä viikolla, että ne ritilän kiinnikkeet on nii pahasti halki, että tuskin kestää paikallaan. Maanantaina vaihdoin sitten virranjakajan kannen ja pyörimen ja termostaattikotelon tiivisteen, otin ylävesiletkun irti tiivistetttä vaihtaessa ja roiskahti vähän nestettä jakajalle. Otin sitten jakajasta sytytyksen liittimen irti niin se tippasi jäähdytysnestettä :D eli on voinut mennä ajossakin nestettä sinne.

Eilen keskiviikkona tuli vahattua ja kiilloteltua volvoa ja tänään pitäisi jatkaa ja parsia paria kohtaa. :D  Tuulilasin listan kiinnikesarjan tilasin maanantaina wetteriltä ja minusta se meni päivätilaukseen nii ei vieläkään kuulu, noh pitää huomenna käydä kyseleen jos ei viestiä tuu.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #33 : 31.05.2014, 01:31:15 »
Viime viikon perjantaina sitten tuli se tuulilasin listan kiinnikesarja. Täytyy sanoa, että tosi p******** vaihtaa ne, kun alunperin liimattu lasin kanssa paikalleen. Tälläviikolla vaihtelin sitten sytkäosia, kun edelleen kävi huonosti volvo. Tulpanjohdot vaihdoin niin käynti parani, mutta edelleen kiihdyttäessä pätkäsi ennen kuin alkoi vetämään. Vaihdoin vielä puolan niin ei enään pätkäise, mutta tyhjäkäynnillä edelleen käy vähän humpaamalla. Mietin, että oliskohan tulpat ottaneet itteensä, kun niin rikkaalla seoksella tuli ajeltua ennen katsastusta, kun Co oli 10.8. Tulpat on kuitenki melko uudet wetteriltä ostetut. Noh tuli myös viikolla vaihdettua ledi polttimot lisämittareihin ja mittaristoon sekä lämpömittari mittaristoon.  Ei vieläkään herännyt lämpömittari niin pitää kokeilla seuraavaksi sitä jännitteensäätö kamppaa, jos sekään ei auta nii heivaan toisen mittariston paikalleen :D

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #34 : 31.05.2014, 01:43:19 »
Eihän johto ole vaan irronnut lämpötila-anturista kannesta. Helposti unohtuu/irtoaa, kun sillä sektorilla touhuaa.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #35 : 31.05.2014, 13:44:16 »
Eihän johto ole vaan irronnut lämpötila-anturista kannesta. Helposti unohtuu/irtoaa, kun sillä sektorilla touhuaa.
Tällähetkellä on lisämittari lämpömittarina nii sen anturi ja johdot on kannessa kiinni. Kokeilin sitä lämpömittarin johtoa maadoittaa lohkon kylkeen niin eikö sen lämpömittarin viisarin silloin pitäisi hypätä punaiselle, mutta ei kyllä mitään tapahtunut mittaristossa.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #36 : 31.05.2014, 16:51:40 »
Tällähetkellä on lisämittari lämpömittarina nii sen anturi ja johdot on kannessa kiinni. Kokeilin sitä lämpömittarin johtoa maadoittaa lohkon kylkeen niin eikö sen lämpömittarin viisarin silloin pitäisi hypätä punaiselle, mutta ei kyllä mitään tapahtunut mittaristossa.

Punaiselle pitäisi mennä.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #37 : 31.05.2014, 21:15:09 »
Punaiselle pitäisi mennä.
niin mää muistelin, noh pitää joku päivä vielä tutkia/ vaihdella osia. Tänään ei jaksanut, kun satoi vettä

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #38 : 17.06.2014, 15:10:51 »
mittariston tutkiminen on nyt jäänyt vähemmälle. purin molemmat mittaristot ja totesin, että ei siellä mitään jännitteensäätö kampaa ole. Koneella oleva varaosakuvastossa oli kamman kohdalla lisämerkintä eur dsl. :D
 Vaihdoin sitten viime viikolla vielä sytytysyksikön volvoon niin nyt vastaa kaasuun ihan oikein minusta, mutta vieläkin tekee sitä, että moottoritietä paahtaa haukiputaalta ouluun noin 110km/h lasissa ja nousee rampista ylös raksilassa niin, kun painaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu ajossa.  :o Yleensä annan rullata vähän matkaa, että vauhti tasoittuu ja nostan kytkimen ylös nii auto lähtee taas käymään ja jarruttelee valoristeukseen rauhassa nii auto käy taas ihan normaalisti  :idiot2: .

Lauantaina koitin putsata kaasutintakin suihkutettavalla puhdistusaineella, mutta siitä ei näyttänyt olevan apua tuohon sammumiseen. Sunnuntaina vaihdoin sitten pakosarjan tiivisteet ja pakosarjan ja putken välisen tiivisteen ja pari pinnapulttia. Olisin vaihtanut kaikki pinnapultit, mutta olivat  niin tiukassa osa, että jätin vaihtamatta hankalimmat. 



Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #39 : 17.06.2014, 15:47:29 »
Kovasta vauhdista vapaalle heittäissä ja sammuessa, syy saattaa olla, että seokset liian laihalla (joko imuvuoto tai säädetty liian laihalle).

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #40 : 17.06.2014, 23:38:06 »
noh pitää tutkia. Vasta olen kyllä vaihtanut imusarjantiivisteen ja kaasuttimen väliset tiivisteet. Muistaakseni Co oli jotain 1.69 mihin jätin, kun otin päästöt viime kuussa. Mietin, että jos aikasempi omistaja on ajanut imu päällä kokoajan, kun kaasuttimen ja imusarjan tiivisteet on ollut rikki ja bensaa näyttää tulvineen kaasuttimesta nii voisiko olla, että joku kaasuttimen kalvoista olisi ottanut kipeää, kun ainakin kaasuttimen ulkopuolella on aika paljon mustaa tahmaista mönjää aika paljon.

Edellisestä päivityksestä unohdin, että eilen tarkistin venttiilivälykset ajankuluksi, kun vähän pientä rallatusta on välillä esiintynyt. Aika lailla ohjearvoissa oli välykset, kaikki imupuolen välykset oli 0.35 ja pakopuolella kolmessa venttiilissä oli 0.40 ja 4 pytyn pakoventtiilissä 0.45, mittasin siis kylmänä. Tänään sitten kömmin auton alla ja kokeilin mistä putkisto vuotaa vielä. Keskimmäisen vaimentimen jälkeinen liitos ennen taka-akselia vuoti taas vähäsen, kun sen viime kesänä tiivistin, mutta muita vuotoja ei tuntunut olevan, eikä sisälle enää kuulunut ylimääräistä sörinää. Pitäisi tässä lähiaikoina vielä peräöljyt vaihtaa.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #41 : 17.06.2014, 23:41:59 »
Tarkistithan että kaasuttimen jalka on suora, eikä vinoksi kiristetty!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #42 : 18.06.2014, 00:00:00 »
Tarkistithan että kaasuttimen jalka on suora, eikä vinoksi kiristetty!
Kyllä se minusta suoralta näytti. Katsoin viimeksi, kun käytin kaasuttimen irti, mutta voihan tuo vielä tarkistaa varalta

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #43 : 18.06.2014, 00:02:20 »
Kyllä se minusta suoralta näytti. Katsoin viimeksi, kun käytin kaasuttimen irti, mutta voihan tuo vielä tarkistaa varalta

Älä turhaan irroita. Starttispaytä ja kuuntelee nouseeko kierrokset.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #44 : 18.06.2014, 00:19:40 »
Älä turhaan irroita. Starttispaytä ja kuuntelee nouseeko kierrokset.
niin mää suunnittelin. Pitää käydä vaan ostamassa, kun ei oo starttispräytä tai muuta jäljellä. Säästökuopassa muistaakseni nähnyt ihan vuodonilmaisu ainettakin, voisi sitäkin kokeeksi ostaa, kun ei tainnut ihan älyttömiä maksaa

 

Elekma  Autoracing