RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Olisi ajovalojen oikean atu renkaan korkeus anturin vaihto tarpeen rikkoutumisen vuoksi. Kovasti sitä tutkiessani vaikuttaisi yksin kertaiselta vaihdolta jossa irroitetaan vain 3 pulttia ja anturin johdon kiinnike.
Mutta mysteerinä nousee anturiin kiinnittyvä johto kautta vaijeri jonka irroitus tapaa ilman rikkomista keksinyt. Joten tiedustelisin onko kenelläkään mitään kokemusta kuinka kyseisen johdon saisi irroitettua.

2
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut maamies tänään kello 21:41:13 »
-vauhtipyörän ykk anturi
-sytytyksen pääteaste
-sytytyksen ohjainboxi(ezk)

Mikä vuosimalli? Onko yksi vai kaksi bensapumppua?
3
Sulla on sitten se valet avain käytössä.
Pitää toivoa attä peräluukun avaus toimii kakella. Ikävä ronkkia suksiluukusta vetämään niitä selkänojan kahvoja että pääsee sieltä peräluukkuun. Tehty on sekin. :P
4
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:25:58 »
5
Yleinen keskustelu / SIIRRETTY: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 20:48:53 »
6
Kaikki on mahdollista. Tässä kuva avaimesta.

Siinä lukee "Valeo" ja toisella puolella "Made in UK".

Peräluukun lukkoon avain mahtuu, mutta varsi on liian lyhyt tai kahva liian leveä kun ottaa peltiin kiinni.
Hanskalokeron lukkoon ei mahdu. Siihen pitäisi olla ohuempi avain.

Valitettavasti toista avainta ei ole. Ostin auton yli 5 vuotta sitten nettihuutokaupasta halvalla. Siinä on neliveto ja turbo ym.
Sen jälkeen on kyllä joutunut vaihtamaan kaikenlasta osaa. Viimeksi koko etujousitus uusittiin. Iskari ja ehkä jousikin oli liian lyhyitä. Se oli joko virhe tai sitten epäonnistunut tuunausyritys joltakin. Jousitus iski näpeille terävissä kuopissa. Nyt se toimii kuten Volvon pitääkin.
Kilometrejä on kohta 300000.
Kori/alusta, moottori ja automaattilaatikko ovat edelleen hyvässä kunnossa. Kun lukot toimii niin auto on uuden veroinen. :)
7
700, 900 & S/V90 / Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut Volv0V40 tänään kello 19:59:30 »
Moro. Mulla tosiaan on tommonen Volvo 940 b230fd koneella ja se 1kk sitten sammui kesken ajon, mutta lähti käyntiin parin yrityksen jälkeen. Ajattelin että jaa vanha auto vaan jotain temppuili ja jatkoin ajelua kun auto toimi normaalisti. Nyt sitten viime vappuna auto sammui taas ja nyt ei enää pysy käynnissä kuin välillä hyvällä tuurilla 30min ja välillä taas vaan 1min.
Vikakoodit luettiin diagnostiikalta niin antoi vikakoodin 1-4-4.
Uuden bensapumpun releenkin hain varmuuden vuoksi, mutta ei ollut vaikutusta.
Auto myös sammuu jos perää pomputtaa.
Bensapumppukin katsottiin ja siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Olisiko kellään ideaa mitä kokeilisi/ mistä lähtis vikaa korjaamaan?
8
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 19:43:57 »
Tässä pähkinyt pääni puhki että onko se ihan pakko laittaa se 15x15 3mm vahvike laatta takatolpan ympärille nykysäädöksillä kun se tolppa on kaksin tai kolmin kertanen pelti ja kokonaisuus 4-5mm nistä mittailee. Tämä siis kysymys että saan häkin ikinä leimaan. jos se on pakollinen niin minun on pakko joku laatikko rakentaa siihen ja se minusta ei kylä ainakaan vahvista rakennetta.
9
Showroom / Vs: S60 D4 AWD 2016
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 19:33:04 »
Alareunassa tällaisia.


Takareunassa.


Yläreunassa.
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Volvo 940 B230ft seosmittari
« Uusin viesti kirjoittanut Jambo tänään kello 19:29:57 »
tekeekös noilla "halvoilla" laajakaistoilla mitään?

voinko ottaa vaikka volvon vanhan lambdan ja lyyä sen kiinni johoki kohtaan dp ja sit lyyä siihen kiinni seosmittarin

vai tarviiko seosmittari "toimiakseen" jonkun erityisen lambdan

Kuten tossa aiemmin jo Turbo sulle vastaskin, niin mittaavat eri alueella eivätkä sovi ristiin, kuten ei sovi LSU4.2 ja 4.9 laajakaistalambda-anturitkaan. Toisekseen noi kapeakaistalambdat ei kerro niin tarkkaan sitä seosta että semmosta kannattaa erikseen seosmittariksi viritellä
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma