Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: volgaman - 02.06.2015, 10:27:04

Otsikko: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: volgaman - 02.06.2015, 10:27:04
pitäs ensimmäistä kertaa laittaa jälkiasennus moottorin ohjaus, niin mitäs suosittelette.
rakenteilla ois tina 6 johon ahdin ja tehot 450-600 hummaa. Tatechia aluksi meinasin ku ois suomen kielinen mut kuullu kans aikas paljon p.skaa, niin miten ois noi uudet hestecit
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Keme - 02.06.2015, 12:21:56
pitäs ensimmäistä kertaa laittaa jälkiasennus moottorin ohjaus, niin mitäs suosittelette.
Mikä tahansa. Kunnolla tehty johtosarja ja purkin säädöt kuntoon niin homma rokkaa.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: volgaman - 03.06.2015, 00:07:41
En vaan oo sähköis mikää expertti vaan niitä sulakkeen tilalle rautanaula miehii
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Keme - 03.06.2015, 12:08:01
En vaan oo sähköis mikää expertti vaan niitä sulakkeen tilalle rautanaula miehii
Sitten kannattanee ulkoistaa nuo sähköhommat. Ei Moteccikaan tee yhtään mitään oikein, jos johtosarja on paska. Sikälimikäli jos moottorinohjauksen säätämisestäkään ei ole mitään käryä, niin kannattanee ehkä miettiä myös sitä tech supportin saatavuutta purkin ostopäätöstä tehdessä.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: volgaman - 03.06.2015, 14:04:43
Ajattelinki laittaa ton auoton ensi vaparina käyntii ja opetella säätämistä ja sittte kone poies jA RAKENTEILLE

Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Jartzu - 12.06.2016, 21:11:08
Mitä ehrottaasitta moottorinohjaukseksi, b230 turbolla, bensalla, 350-450 hp ja sais olla mahdollisuus napista vaihtaa ohjelmaa? Megaa harkinnu mutta kuulemma suht helvetti asentaa ja säätää... + semmonen jota pystyy säädättämään muuallaki ku kehä3:lla!
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: pete881 - 12.06.2016, 21:29:43
Itellä Atecu v3. Pitkälti vastaava ku mega 2. Tulee valmiiksi kasattuna ja erittäin selvillä ohjeilla. Itsellä meni johtosarjan tekemiseen pari iltaa ja asennukseen viikon ajan pari tuntia illassa. Kunnon liittimet toisin kuin megassa ja hinta alle 300€ purkki liittimineen.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Lankku - 12.06.2016, 23:02:32
Mitä ehrottaasitta moottorinohjaukseksi, b230 turbolla, bensalla, 350-450 hp ja sais olla mahdollisuus napista vaihtaa ohjelmaa? Megaa harkinnu mutta kuulemma suht helvetti asentaa ja säätää... + semmonen jota pystyy säädättämään muuallaki ku kehä3:lla!
Aivan tekijästä kiinni asentaminen. Säätämisen pystyy tekemään ns. kuka tahansa.

Kunnon liittimet toisin kuin megassa ja hinta alle 300€ purkki liittimineen.
Plus mappianturi.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Jartzu - 12.06.2016, 23:12:15
Aivan tekijästä kiinni asentaminen. Säätämisen pystyy tekemään ns. kuka tahansa.
Plus mappianturi.

Mutta onko atecussa mahdollista Napista vaihtaa ohjelmaa?
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: pete881 - 13.06.2016, 07:20:19
Ohjeessa ainaki sanotaan: table switch in, asennettu valmiiksi, eli tästä päättelisin että pystyy. Itellä ei tuolle tarvetta, niin en oo sen kummemmin perehtynyt.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: moikki - 19.05.2017, 21:17:23
Onko porukalla tullu kokemuksia atecusta, ecumasterista ymv? Pitäisi omaan projektiin hommata moottorinohjaus ja tuo ecumaster emu on alkanut houkuttaa, kokemuksia? Hintaluokassa 1000€ ja alle olisi tarkoitus pysyä.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: ImportTuning - 20.05.2017, 08:03:40
Kannattanee tutustua sellaiseen valmistajaan kuin Link. Sporttiauto ainaki myy ja Jyväskylässä Obd-tuning myös säätäjiä löytyy myös keski-suomesta parikin kappaletta.

Myös Link foorumin kautta saa tuen muutamassa tunnissa jos on probleemia toki englanniksi, asennuohjeet on for dummies eli kuvien kera opetetaan kaikki kytkennät millekkin eri anturityypille ja mallille. Äärettömän helppo asentaa jos ei oo sähköexpertti esim.verrattuna ecumasterin ohjeisiin niin tässä on 100x paremmat ja selkeemmät ja päivityksiä tulee suhteellisen usein mutta niitähän ei ole pakko laittaa jos ei halua.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: moikki - 30.05.2017, 21:53:30
MaxxEcu street tuli hommattua, josko sitä kesällä saisi käyttö kokemusta  :) Säätöohjelma vaikuttaa mukavan simppeliltä..
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Juzi - 30.05.2017, 22:12:18
Alkaa tuo megaruutan säätökin olemaan jo aika helppoa ja kokoajan menee helpommaksi kun päivittävät säätösoftaa..
3kpl atecuja on tässä nyt tullut hipelöityä ja nehän on siis ms2 mistä on korjattu nuo megasquirtin tutut oldschool printteriliitimmen aika paljon parempiin.
Kaikki on toimineet hyvin ja autotunen ohjeetkin ovat melko selkeät.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Juho_ - 30.05.2017, 23:14:25
ATEcu vaikuttaa hyvältä , ja sitä ite vähän harkinnutkin.. toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti MaxxEcu Street tai muu vastaava.

ATEcussa hyvänä puolena hinta. Muuten jää ominaisuudet hyvin vähäisiksi.
Tarkoitus olis hankkia tinakutosen (vapari) kaveriksi aftermarket ecu. Johtosarjat menee uusiksi joka tapauksessa.

Mietin vain tuota, että kannattaako hinnan vuoksi mennä 'kehityksessä taaksepäin', eli siirtyä hukkakipinään suorasytkän sijaan ??
Hinnan puolesta nopeutuisi paljon hankinta, jolloin olisi jopa mahdollista saada auto ajoon edes vähäksi aikaa tänä kesänä et pystyy testaamaan vielä mitä kaikkea joutuu koneesta laittamaan uusiksi. :buck2:

Toteutus melko helppo, mut entä ne haittapuolet hukkakipinä vs. suorasytkä?
Päästöjen puolesta ei ongelmaa (niitä tulee varmasti ihan muista asioista).

Ja joo, myöhemminkin voi päivittää parempaan ohjaukseen..
Mitään sen kummempaa en tosiaan tarvitse.
MAF tai MAP anturia ei tule, pelkkä TPS pitäisi riittää (ja ehkä IAT, jos välttämätön).
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Ari E - 30.05.2017, 23:20:17
ATEcu vaikuttaa hyvältä , ja sitä ite vähän harkinnutkin.. toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti MaxxEcu Street tai muu vastaava.

ATEcussa hyvänä puolena hinta. Muuten jää ominaisuudet hyvin vähäisiksi.
Tarkoitus olis hankkia tinakutosen (vapari) kaveriksi aftermarket ecu. Johtosarjat menee uusiksi joka tapauksessa.

Mietin vain tuota, että kannattaako hinnan vuoksi mennä 'kehityksessä taaksepäin', eli siirtyä hukkakipinään suorasytkän sijaan ??
Hinnan puolesta nopeutuisi paljon hankinta, jolloin olisi jopa mahdollista saada auto ajoon edes vähäksi aikaa tänä kesänä et pystyy testaamaan vielä mitä kaikkea joutuu koneesta laittamaan uusiksi. :buck2:

Toteutus melko helppo, mut entä ne haittapuolet hukkakipinä vs. suorasytkä?
Päästöjen puolesta ei ongelmaa (niitä tulee varmasti ihan muista asioista).

Ja joo, myöhemminkin voi päivittää parempaan ohjaukseen..
Mitään sen kummempaa en tosiaan tarvitse.
MAF tai MAP anturia ei tule, pelkkä TPS pitäisi riittää (ja ehkä IAT, jos välttämätön).
Kannattaa hyödyntää kutosen syttypääteasteet, toinen riittää hukkakipinällä, sekventtiaaliin tietty molemmat.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: The_OttoB - 30.05.2017, 23:22:36
I  S* my Vipec88.

Emumaster voisi olla aika hyvä.

Sporttiautosta hyviä kokemuksia asiakaspalvelussa.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Ari E - 30.05.2017, 23:35:53
Maxxecuun kun sais analogi-tyyliset mittarit kartan viereen, edes yhden tai kaksi :)
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: jake74 - 31.05.2017, 16:18:50
noita suorasytkä puolikin pystyy ajaa hukkakipinällä. yhteen sitikkaan tein näin ni ei tarvinnut ostaa puolia.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Juho_ - 31.05.2017, 19:54:18
Joo, voi olla et tulee vaan kalliimmaks alkaa hankkimaan sopivia tulpanhattuja joissa sopiva tiiviste, ja vieläpä ihan turhaan.. kuin jättää vaan nuo cop puolat ja käyttää niitä. :buck2:

Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: moikki - 31.05.2017, 20:03:20
MaxxEcussa riittävät ominaisuudet mulle, selkeä säätöohjelma, johtosarja ja laajakaista lambda kuuluu hintaan.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Jartzu - 31.05.2017, 20:35:42
Nyt kun päästiin sytkään niin kysymys MaxxEcun Streetin sytytyksestä, omilla nettisivuilla puhutaan sekventtaalisesta, hukkakipinästä ja sytytys moduulista. Eli ihan käytännössä millä saan kipinän tulpasta ulos? Elän käsityksessä, että 4 näitä AEM smarttia ja piuhat paikalle ja asetukset kohilleen.  :o
 http://www.autotune.fi/kategoria/29/sytytys 
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Leo - 02.06.2017, 18:44:26
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php (http://www.motec.fi/etusivu.php)
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: The_OttoB - 02.06.2017, 19:00:56
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php (http://www.motec.fi/etusivu.php)
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D

Piti kurkata mitä Motec maksaa. En löytänyt hintoja.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: moikki - 02.06.2017, 21:20:01
Nyt kun päästiin sytkään niin kysymys MaxxEcun Streetin sytytyksestä, omilla nettisivuilla puhutaan sekventtaalisesta, hukkakipinästä ja sytytys moduulista. Eli ihan käytännössä millä saan kipinän tulpasta ulos? Elän käsityksessä, että 4 näitä AEM smarttia ja piuhat paikalle ja asetukset kohilleen.  :o
 http://www.autotune.fi/kategoria/29/sytytys

Hukkakipinä toimii pelkällä kampura tiedolla, suorasytytykseen tarttee nokan asento tietää. Jos puolassa on ns. vahvistin itsessään niin silloin ei tarvitse kuin signaalin.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: M1kk0 - 02.06.2017, 22:17:38
Piti kurkata mitä Motec maksaa. En löytänyt hintoja.
Motec M1 -sarjalaiset on 4000-7000€ suunnilleen versiosta riippuen. Vanhemmat mallit 1500-3000€ pauttiarallaa. Nämä on verottomia hintoja.
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php (http://www.motec.fi/etusivu.php)
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos  ;D
Motec on laajasti käytössä, harvemmin vain harrastevehkeissä itse olen nähnyt. Itse veikkaisin tuota hintaa syypääksi tähän. Yleinen moottorinohjaus kuitenkin autourheilussa ominaisuuksien, tuen ja ylipäätänsä mahdollisuuksien takia, on myös ulkomaisten pajojen suosima kun oikeasti jotain rakennetaan. Varmasti yksi parhaista, ja oikeaan kilpuriin ainut oikea valinta. Harraste 240:iin kuitenkin itselle olisi turhan tyyris. Mahtoi olla ensimmäisiä jälkiasennus moottorinohjaimia joka tuki suoraruiskuja. Mainio vehe kieltämättä Motec, eikä tämäkään ole mainos. Hintaa vain tosiaan kertyy paljon kun ostat sen ecu:n, sitten sille kivan mittariston (4000), sitten pdm:n (3000), ehkä toisenkin.. Toisaalta niiden jälkeen et muuta elektroniikkaa koko autoon lainkaan tarvitse, paitsi kaapelit ja muutama liitin.

Jos rahasta ei olisi puute, olisin Motec all the way. Nyt olen Megasquirt all the way.

Se on jäänyt itseltä kokematta että millaisia nuo Bosch Motorsportin ecu:t ovat. Olen käsittänyt että niitä käytetään kun Motec ei riitä ja mennään huipulla. Muistelen Boschilaisten maksavan parhaillaan yli 20k €, joskin joitain alhaisemman tason versioita sai Motecin hintoihin. Itsellä ei ole mitään kokemusta Boschilaisista, jos jollain on, olisi kiva kuulla.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Keme - 02.06.2017, 23:48:33
(https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/14707845_1091308774322202_5458169927053058675_o.jpg?oh=974da2a58bd5df30fdf85efcb3c2c1f6&oe=59A219F2)
Tommonen tarjous löytyi viime vuoden lokakuulta.

https://www.facebook.com/motecfinland/photos/a.405237762929310.1073741829.405222962930790/1091308774322202/?type=3&theater
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: volgaman - 03.06.2017, 07:34:37
Onkos kukaan kokeillu niraa, ku naapurit on ottanu tehoja sillä aika hyvälläki menestyksellä :)
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Juho_ - 16.07.2017, 16:00:11
Tuossa kun tuli joku aika sitte puhuttua puhelimessa Kosusen kanssa (aioin vaan tiedustella kannen koneistuksien hintoja, tuli enemmän kuin tarpeeksi tietoa - erittäin asiallinen heppu  O0 )

Niin, omassa tapauksessa lienee kumminkin järkevintä hankkia suorasytkä+sekventiaalisella ruiskutuksella varustettu ecu.
ecumaster emu tai maxxecu street varmaan 2 aika järkevää vaihtoehtoa tällöin.

Kuulemma siis päästöjä mahdoton saada sinne päinkään tyhjäkäynnillä huomattavasti kireemmillä nokilla (esim. 250/250*@1mm), edes E85:lla.
Ite kun meinasin, et jos sitä sitte kokeilis ainakin saada menemään päästöistä läpi joten kuten,  vaikka rimaa hipoen.. sittenhän sille ei minkä tee jos ei mene päästöistä läpi, on ainakin yritetty. ;)

Ja että sekventiaalisella ruiskutuksella siis olisi kuitenkin edes jonkunlaiset mahdollisuudet..tyhjäkäynnin päästöjen osalta
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Sute - 31.07.2017, 15:30:33
Motec M1 -sarjalaiset on 4000-7000€ suunnilleen versiosta riippuen. Vanhemmat mallit 1500-3000€ pauttiarallaa. Nämä on verottomia hintoja.Motec on laajasti käytössä, harvemmin vain harrastevehkeissä itse olen nähnyt. Itse veikkaisin tuota hintaa syypääksi tähän. Yleinen moottorinohjaus kuitenkin autourheilussa ominaisuuksien, tuen ja ylipäätänsä mahdollisuuksien takia, on myös ulkomaisten pajojen suosima kun oikeasti jotain rakennetaan. Varmasti yksi parhaista, ja oikeaan kilpuriin ainut oikea valinta. Harraste 240:iin kuitenkin itselle olisi turhan tyyris. Mahtoi olla ensimmäisiä jälkiasennus moottorinohjaimia joka tuki suoraruiskuja. Mainio vehe kieltämättä Motec, eikä tämäkään ole mainos. Hintaa vain tosiaan kertyy paljon kun ostat sen ecu:n, sitten sille kivan mittariston (4000), sitten pdm:n (3000), ehkä toisenkin.. Toisaalta niiden jälkeen et muuta elektroniikkaa koko autoon lainkaan tarvitse, paitsi kaapelit ja muutama liitin.

Jos rahasta ei olisi puute, olisin Motec all the way. Nyt olen Megasquirt all the way.

Se on jäänyt itseltä kokematta että millaisia nuo Bosch Motorsportin ecu:t ovat. Olen käsittänyt että niitä käytetään kun Motec ei riitä ja mennään huipulla. Muistelen Boschilaisten maksavan parhaillaan yli 20k €, joskin joitain alhaisemman tason versioita sai Motecin hintoihin. Itsellä ei ole mitään kokemusta Boschilaisista, jos jollain on, olisi kiva kuulla.

Bosch Motorsportin ohella kilpapuolella käytetään esimerkiksi Pecteliä, Life Racing/Syvecs, Magneti Marelli, McLaren Electronics ECU:ja. Ajavat varmaan asiansa, mutta ovat kohtuu hintavia.  Näistä on valitettavan vähän tietoa netissä ja johtunee voimakkaasta kilpastatuksesta.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: harrastaja - 05.08.2017, 23:17:37
Ei Bosch:it enään kovin kalliitakaan ole... lisäksi tuohon pitää kyllä ainakin loggerioptio lunastaa  :(
Manuaalia sentään löytyy satoja sivuja.

(https://thumb.ibb.co/cN4aSF/MS_6_1_ostoskoriin.png) (https://ibb.co/cN4aSF)


Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Sute - 09.08.2017, 14:49:13
Ei Bosch:it enään kovin kalliitakaan ole... lisäksi tuohon pitää kyllä ainakin loggerioptio lunastaa  :(
Manuaalia sentään löytyy satoja sivuja.

(https://thumb.ibb.co/cN4aSF/MS_6_1_ostoskoriin.png) (https://ibb.co/cN4aSF)

Totta turiset. Tosin MS6.2 alkaa olemaan järkevillä optioilla ja maksaa jo sen 4.600 hujakoilla. Vakavasti otettava vaihtoehto tuo toki.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: e0000333 - 17.08.2017, 09:07:09
Mulla on tuo Motecin M84 ollut pari kautta nyt kilpa-autossa ja onhan se tälläiselle omasta kukkarosta rakentavalle näin jälkikäteenkin ajatellen paras leikkauskohta kustannusten ja ominaisuuksien suhteen. Vitoskoneeseen riittää tarkkaan tekemiseen (sytkäulostuloja 6kpl). Olosuhteiden pakosta kun oikeastaan kaikki optiot moottorin ulkopuolella on poissuljettu ihan jo kustannussyistä ainakin tällähetkellä niin kyllä tuolla perushinnalla saa hyvän ja muokkautuvan boksin pitkälle tulevaisuuteen. Dataloggauskin kuuluu mukaan vakiona, toki se on sit vaan sen osalta mitä oot optioita avannut. Mutta vakiona nyt pakolämpöjä ja paineita jne pystyy ihan riittämiin loggaamaan ihan suorilta. Ja datan siirto i2Pro analyysiohjelmaan toimii tässä hinnat alkaen mallissa myös.
Tähän asti oon ajanut vaparina, mutta rakenteilla on nyt vitos turbo. Ahtopaineen ohjaukselle on varauduttu jo niin että se on motecin ohjattavissa sekä hukkiksen avaus, että pitopaineen osalta.

Pitemmälle tulevaisuuteen jos kassa antaa myöten niin optiopaketista löytyy ignition cuttia vaiteille, antilagia, tractioncontrol, launch, dual lambda, dualbank suuttimet. Näillä mennäänkin jo sitten taas teknisesti auton kanssa todella paljon pitemmälle. Sanoisinkin että niin pitkälle, että jos noi kaikki on auton mekaanisten osien kanssa rahaa laittaa pänniin niin alkaa olla investointi vaikka johonkin M800 sarjan purkkinkin pikkuraha.... :D Eipä sillä ignitioncutilla ja flatshiftillä paljo mitään tee h-kaavalla jne jne.
Mutta peruspertille ihan hyvä paketti ja tuo laajennus muistaakseni oli satasia, ei tonneja... Tilataan salasana ja avataan optiot purkista jossa ne jo on piilossa....

Jos nyt jotain miinuksia haluaa sanoa niin laite ei oo enää entrylevel noin niinkuin asennuksellisesti ja ohjelmallisestikkaan. Pari liitintä jossa on miljoona pientä pinniä, valikkoja ja namiskoita on niin että riittää ja ihan oman tyylisensä käyttöliittymä. Hinta ehkä miinus myös varauksin, mutta itelle ainakin tuo purkki on sellainen, että se on ja pysyy vaikka auto vaihtuiskin, kun harrastuksesta on kyse. Investointi pitkälle eteenpäin ja on säätöpuolella sitten jotain tuttua ja turvallista. Uudemmissa vehkeissä jos haluaa sähköisen kaasuläpän säilyttää niin se sanottakoon miinuksena tähän myös. Sitä ohjausta ei purkista löydy. Samoin jatkuva ajoituksinen nokan ohjaus puuttuu.

Mutta ite voin kyllä varauksetta suositella. Vikatilasto tähänmennessä Motecin romujen osalta puhdas nolla.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: kuski - 24.08.2017, 08:37:58
Heips.

Jos autoon laittaa vaikka Maxxecun Street version, niin mitä kaikkea tuohon purkkiin pitää oikein liittää että kaikki toimii normaalisti? Itsellä tuo 2.5 kutonen motronicin 1.8 eculla ja t6 ahtimet.

Lähinnä inputit mietityttää. lamba-arvo. nokka-akselin asento, MAP, TPS, Imulämpö, moottorin lämpö, ja jos Flexfuel niin polttoaineen etanolipitoisuus?

Outputit ilmeisesti suuttimien ohjaus, puolat, bensapumppu, tyhjäkäyntimoottori, mitä vielä? Ahtopainesolenoidi?


Sitten tulee mieleen että miten nuo auton omat johtosarjat voisi hyödyntää vai voiko? Jos uusi ecu tulee johtosarjalla niin pitääkö nuo auton omat piuhat vain katkaista ja liittää juottamalla tai abikoilla?

Valistakaas daijua!!!
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: miksu01 - 24.05.2020, 08:10:10
Terve, pakko kysästä viisaammilta infoa. Eli koska alkaa menee hermo ton ME7 magneti kaasuläpän kanssa ku kokoajan hajoaa niin onko mahdollista päästä tuosta kaasuläpästä eroon ja pystyykö ME7 ohjauksen tilalle asentaa megan, hestecin tai muut ohjemoitavan ruiskun? Löysim halvalla megan ja hestecin niin onnistuisiko sen asentaminen mun autoon mk1 00 V70R? Tietysti säätö tehdään ammattilaisella ja anturit autossa ln valmiina. Vai onko jotain toista tapaa päästä eroon magneti marelli kaasuläpästä kuten vaikka vaijeri ohjauksella? Se kaasuläppä haittaa virittämistä ku kokoajan saa pelätä hajoamista ja ei oo halpa osa. Kiitos vastauksista toverit.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: The_OttoB - 24.05.2020, 10:42:29
Osta ruisku jossa on sähköisen kaasuläpän ohjaus. Jos siitä magneetista täytyy päästä eroon.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: sp69 - 24.05.2020, 11:09:39
hestecin x32sessa ainaki on sähköinen kaasuläpän ohjaus, käytettyä purkkia ostaessa ois hyvä nähdä varman toimivuus..ite ostin purkin käytettynä ja siinä triggaus sekoili lähetin sen hariselle nii ei hyövänny korjata vaan myivät uuden 550e.. aikalailla uuden hintoihin tuli..jos nyt ostasin uudelleen nii haluaisin kyllä tarkistuttaa harisella sen käytetyn boxin tai nähdä jotain käyntivideota.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Juzi - 24.05.2020, 12:02:22
Mulla on t6:ssa maxxecu sportti ja siinä uudempi boschin kaasuläppä marellin tilalla.
Kaasupoljin on myös s80 vakio.
Jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä pitänyt ostaa race versio, mutta menee se tuokin.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Jambo - 24.05.2020, 12:16:42
Eikös Maxxeculla ollut ihan bolt on-johtosarjakin tarjolla tinavitoseen? Liekö tuo mekaanisella vai sähköisellä läpällä tarkoitettu käytettäväksi?
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: jake74 - 24.05.2020, 12:20:20
hestecin x32sessa ainaki on sähköinen kaasuläpän ohjaus, käytettyä purkkia ostaessa ois hyvä nähdä varman toimivuus..ite ostin purkin käytettynä ja siinä triggaus sekoili lähetin sen hariselle nii ei hyövänny korjata vaan myivät uuden 550e.. aikalailla uuden hintoihin tuli..jos nyt ostasin uudelleen nii haluaisin kyllä tarkistuttaa harisella sen käytetyn boxin tai nähdä jotain käyntivideota.

ei se toimi uutenakaa X32.ssa. kaverilla oli v1600 luokan sitikassa ja aika monta kertaa tuli kisoissa keskeytys ku kaasu jäi täysille. melkein heti harisen asennuksen jälkeen kävi auto harisella korjuutuksella ja eikä ne löytäneet mitää vikaa siihen
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: sp69 - 24.05.2020, 14:05:53
ei se toimi uutenakaa X32.ssa. kaverilla oli v1600 luokan sitikassa ja aika monta kertaa tuli kisoissa keskeytys ku kaasu jäi täysille. melkein heti harisen asennuksen jälkeen kävi auto harisella korjuutuksella ja eikä ne löytäneet mitää vikaa siihen

no joo onse tullu itelläki huomattua kun räpläilee ohjelmaa välillä tökkäsee ja välillä alkaa ittekseen kyseleen talletetaanko eculle....suomalainen laatutuote :D
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: miksu01 - 28.05.2020, 17:38:25
Kiitoksia tiedoista eli o. Tutkittavan arvoinen asia. Tuo ME7 on todella hyvä ruisku mutta tuo magneti kaasuläppä pilaa sen. Muita ongelmia siinä ei ole.. En vaan haluaisi ostella monta kertaa kaasuläppää niin siksi ajattelin että jos saisi sihen jollai konstilla bosch kaasuläpän niin olisi hyvä. Koska kuitenki volvo niitä käyttää ja älysi siirtyä magneti kaasuläpästä boschiin vähän myöhemmin niin eiköhän se onnistu myös vanhemmassa.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: miksu01 - 28.05.2020, 17:42:29
Sen verran viel niin onko mega vaihtoehto tähän autoon koska tulevaisuudessa on viritys ajatuksena heti kun manuaali svappi on valmis.
Otsikko: Vs: tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?
Kirjoitti: Vauhtivaunu - 29.05.2020, 13:11:17
Sen verran viel niin onko mega vaihtoehto tähän autoon

Tarvitset 429e maksavan sähköisen kaasuläpän ohjainboksin ja MS3-prosulla varustetun megan jos et laita vaijerikaasua. Megalla ei pysty suoraan ohjaamaan sähkökaasuläppää.

https://www.protoparts.fi/product/798/dbwx2-sahkoisen-kaasulapan-ohjain-megasquirt-3

Maxxeculla pystyy ohjaamaan sähkökaasua ilman lisäbokseja, kuten on jo mainittu.