Futurez  Kulkukoira

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #765 : 10.05.2015, 20:14:38 »
Tuosta ajotus merkistä tulikin mieleen jotta iheppä sen unohin tehä sillon kun vaijoin kovan pyörän , lie ollu se rakentamisen vimma tai joku muu sillon mielessä.    Mites tuo nyt olis helpoin jälestä tehä, hehkun tai suuttimen reijästä kellolla yläkuolokohta ja sitte meistillä kolo pyörään?

mulla on ainakin ykk merkki jakopään taustalevyssä ja remmipyörällä vastaava, sopii transportterin AAB vauhtirattaalla ja vaihdelaatikolla ykk merkin kans yhteen

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #766 : 10.05.2015, 22:26:09 »
En kehannu alottaa uutta topiccia. Mutta kysyn täältä kun saa varmasti jonkun tiedon/vastauksen  :hello:
Mulla on tuo 850 tdi , ja alusta asti siinä on ollut sitä että kun lähtee kiihdyttämään nollasta sillein rauhallisesti mutta noin 3000rpm asti, niin moottori pitää sellaista "rän rän rän rän rän" ääntä. eli ei sellaista tasaista "rrrrrrrr" niinkuin diiselin pitäs pitää. ja jos tekee sellasen nopeen kiihytyksen tekee 0-100 asti niin esim nelosella se tuntuu että veto on tauottaista. voisko olla suuttimissa? pumppuun on tehty tiivisteremontti jossain vaiheessa , ja remmi on vasta vaihettu rullineen mutta teki sitä ennen sitäkin...  :'(

Onko ahtopainemittaria josta vois seurata paineen käyttäytymistä tuon oireen aikana  ?

Tuohon vauhtiksen merkin tekoon ja sen sijaintiin vielä tarkennus , pyöränä on d24 versio jossa on  merkkejä kyllä ,muttei yhtään oikeella kohalla vaikkapa hihnan vaihtoa ajatellen.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1401
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #767 : 11.05.2015, 01:41:06 »
En kehannu alottaa uutta topiccia. Mutta kysyn täältä kun saa varmasti jonkun tiedon/vastauksen  :hello:
Mulla on tuo 850 tdi , ja alusta asti siinä on ollut sitä että kun lähtee kiihdyttämään nollasta sillein rauhallisesti mutta noin 3000rpm asti, niin moottori pitää sellaista "rän rän rän rän rän" ääntä. eli ei sellaista tasaista "rrrrrrrr" niinkuin diiselin pitäs pitää. ja jos tekee sellasen nopeen kiihytyksen tekee 0-100 asti niin esim nelosella se tuntuu että veto on tauottaista. voisko olla suuttimissa? pumppuun on tehty tiivisteremontti jossain vaiheessa , ja remmi on vasta vaihettu rullineen mutta teki sitä ennen sitäkin...  :'(

Katso pumpun johtosarja, ja varsinkin liittimet. Jos ei löydy niiden läpikäynnistä apua niin "hammermod" käänteisenä voisi auttaa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #768 : 17.05.2015, 00:23:09 »
omassa pätkädeekussa alko kytkin luistaan evryn asennuksen jälkeen ja pienten hienosäätöjen jälkee lakkas luistamasta mutta jyrisee isommilla vaihteilla varsinkin kiihdytetäessä, aikasemmin ei ollu mitään oireita moisista kun vakiona rullaili. häirittee tuo jyrinä ja vielä enemmän häirittää luistaminen. mutta ei varmaan kannata harkita vielä näille virityksille tuota kiinteetä vauhtipyörää. kuullu juttua että laatikko ei tykkää hyvää moisesta.:) pihassa kyl seisois yks V70 2.5tdi kneella että pitäs vamaa alkaa purkaa sieltä vauuhtipyörää irti ja tarkastella minkä kuntoen on, luulis nyt niile kilometreille et on vaihdettu kertaalleen(yli 600tkm) tuossa käyttiksessä on vasta hiljan tullu 550tkm mittariin nii uskalsi tuon evryn asennella.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #769 : 17.05.2015, 08:25:14 »
Ajoin kuukaus takaperin yhdellä "lievästi" evrytetyllä TDI-850:llä jossa 4xxtkm ajettu alkuperäinen kytkin ja vauhtis. Penkissä loppui evry kesken lukemissa ~200hp ja reipas 500nm.
Jyristihän se kiihdytyksessä, mutta eipä tuo paljoa haitannut kun siinävaiheessa piti keskittyä ohjaamaan (1, 2, 3 ja 4 suti asfaltilla).

Omistajan mukaan 100tkm saanut tennaria aika reippaasti eikä ole mitään hajonnut, joten se siitä kaksoismassan kestämättömyydestä...

En sitten tiedä, onko joku saanut kaksoismassan ihan suoraan voimasta hajoamaan ja mitenkä se tuolloin hajoaa? Jokatapauksessa, jahka oman TDIn saan hommattua, menee siihen normaali kaksoismassa ja kytkin.

Muistaakseni kulmamies jossain toisessa topickissa mainitsi tdi:n olevan kovalla pyörällä aivan järkyttävä ravistaja. Voin vain kuvitella...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #770 : 17.05.2015, 08:31:55 »
Ei ravistele yhtään deekun pyörällä kun muistaa vaan laittaa jousitetun levyn. Alkuperäinen levyhän on kiinteä. Ja itsellä laatikko kestänyt jo 65tkm.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #771 : 17.05.2015, 09:13:01 »
jepba, itteläkään ei esiiny jyrinää tuolta vauhtipyörältä muuta kuin evry päällä, että voisko se sitten olla vaan sitä että se pohjaa ja alkaa jyriseen, kun ihan pieni viive kuitenkin on ennen kun jyrinä alkaa kun lähtee vedättään, tota kytkin asiaa kans mietin että jos tuohon nyt syystä tai toisesta vaihtuu tuo kintee pyörä niin ehdottomasti jousitetulla levyllä että saa edes pikkusen eliminoitua noita ylimääräsiä värinäitä ja tärinöitä.:D mutta jos tuo kaksoismassa sen kestää että pohjaa niin sitte saa luvan pysyä tuolla ja hommaan vaan uudet kytkimen ja asetelman siihen.:Dtai ehkä vaihdat tulta piahn peräsltä uuden vauhtipyörän jos paremmassa kunnossa.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #772 : 17.05.2015, 11:50:10 »
Oon sanonut tämän ennenkin ja sanon taas. Ei sitä kaksoismassaa sinne turhaan ole laitettu, kyllä sille peruste on. Tietysti jos haluaa rassata...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #773 : 17.05.2015, 12:11:41 »
Saa sen laatikon rikki kaksoismassallaki. Mää pidin loppuun asti kaksoismassan itellä, jyristeli välillä mutta kyllä se ehjä oli vielä ku pois otin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #774 : 17.05.2015, 13:32:21 »
Oon tätä kysynykki varmaa jo mut saakos sille dmflle jotai jäykempää kytkinasetelmaa tms kestävämpää ratkasua,mulla rupes evry pääl luistelee kytkin...tartteis jotain tehrä  >:( vai laitammako vakiokytkimen uutena...

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #775 : 25.05.2015, 18:13:28 »
Mites muilla menee kiihdyttäessä rivakasti? 1 ja 2 menee hienosti repien mut 3 ku lyö pesään nii voima tulee niinkuin kumilenkki efektillä. Vireinä nyt evry/ahto modi karvan isompi tbo 3" putki alusta loppuun kuuleri vaihettu parempaan ja imusrjasta purseet poistettu. Mutta kytkimenä vielä vakio. Tulossa kyllä tymäkämpi. Johtuisiko se tuosta 2 massa vauhtiksesta? Kytkimeksi tulossa kova vauhtipyörä 4 lapanen sintteri ja sachin race sre asetelma.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015, 19:50:43 kirjoittanut UrhoKakkonen »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1401
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #776 : 25.05.2015, 21:39:26 »
Ei johdu kaksoismassasta eikä oikeastaan muutenkaan kytkimestä jos se ei luista. Karkaisiko ilmamäärä tai ahdot pois alueelta?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #777 : 25.05.2015, 22:12:42 »
No kytkin luistaa joskus tai silloin tällöin. Ei aina mikä on jännä. Välillä kolmosesta ylöspäin mutta silloin kun ei luista niin tulee tuo kumilenkki ilmiö. Mitä tarkoitit sillä ilmamäärällä?

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #778 : 25.05.2015, 23:39:41 »
eli kakkoselta kolmoselle vaihtaessa tippuu moottorin kierrokset niin paljon ettet heti nosta ahtopainetta kunnolla

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #779 : 26.05.2015, 07:56:46 »
Sitä on nyt hankala selittää mutta kyllä se 3sellakin sitten lähtee mutta hiukan siten ku vetäis hiukan ensin kuminauhaa ja päästäis irti. Sellainen pieni hetki tuntee että kytkin ei luista. Sellanen pieni "jousto".

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron